Skip to main content

Mijn moeder, 91, moest onlangs over van koper naar glasvezel. Alles is goed geregeld en er hangt nu een KPN ID aan. Dus ik kan alles inzien. Facturen etc.

 

Echter wil ik graag de laatste factuur inzien die automatisch is afgeschreven. Dus van voor de overgang naar glasvezel. 2 maandelijks plus belkosten. Zij kreeg nooit facturen.

 

Hoe kom ik hieraan?

Dag @Arno C een moderater schiet je binnenkort te hulp. Vul je profiel helemaal in en zet bij de persoonlijke gegevens de gegevens van je moeder.


Hoi @Arno C, welkom op het forum! Als je moeder een tweemaandelijkse factuur kreeg, dan betreft dit een los abonnement voor telefonie. Wat waarschijnlijk zelfs nog een PSTN abonnement was. Deze facturen worden per post of e-mail verzonden. Als zij ze niet per post kreeg, dan werden ze ergens naartoe gemaild. Dit hoeft niet per sé hetzelfde mailadres te zijn als waar ze nu haar KPN ID op heeft. 

Als je ze op die manier niet kan vinden, dan wil ik je inderdaad vragen het forumprofiel volledig in te vullen met de naam- en adresgegevens van je moeder, plus het telefoonnummer waar het om gaat. Dit laatste mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik wat ik voor je kan doen.


@Erik_ 

Profiel ingevuld.


Ik bel wel een keer met de KPN.


Ik zie (nog) geen gegevens (meer) in het forumprofiel, @Arno C. Is het gelukt om de factuur terug te vinden of nagestuurd te krijgen? Zo niet, vul dan alsnog het forumprofiel in.


@Erik_ 

profiel aangevuld


Dank, @Arno C! Ik heb de factuur opgeduikeld, deze heb ik zojuist per mail opgestuurd naar het mailadres dat je op het forum gebruikt. 

Aanvullende info over het geheel:

Op 17 oktober is het nieuwe abonnement van je moeder actief geworden. De factuur van het oude abonnement is op 18 oktober opgemaakt. Als je die factuur bekijkt zie je dat die gesprekskosten afrekent over de periode daarvoor. Plus abonnementskosten over de maanden november en december. Dit komt omdat de activatie van het nieuwe abonnement te dicht op de factuurdatum zit. Waardoor het stopzetten niet meer verwerkt heeft kunnen worden. Dat wordt met terugwerkende kracht gecorrigeerd. Wat ik dan verwacht in december, gezien de tweemaandelijkse facturatieperiode. De teveel betaalde abonnementskosten zullen dan teruggestort worden.


@Erik_ 

 

Bedankt voor de medewerking. Het is me duidelijk. We wachten het af.


@Erik_ 

 

Kun je voor mij ook de factuur van december boven water krijgen. Alvast bedankt.


Zeker, @Arno C, bij dezen naar je opgestuurd. En, zoals verwacht, is dit inderdaad de creditfactuur waarop de teveel betaalde abonnementskosten over de periode vanaf 17 oktober worden terugbetaald.


@Erik_ 

 

Ik heb de factuur ontvangen. Bedankt voor de service.