Skip to main content

Beste,

Sinds ze bij ons glasvezel hebben aangesloten, hebben we geen vaste telefoonlijn meer, althans deze werkt niet meer. Wij hebben een KPN Experiabox 12. De draden zitten uiteraard correct aangesloten, want dit is door de monteur verricht.

Hallo @Nick_bird de monteur heeft de telefoon en tv en internet niet op goede werking gecontroleerd?

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef de router een fabrieksreset. 

Werkt alles nu goed?

 


Hebben ze de glasvezelkabel bij jullie naar binnen gebracht, of zijn jullie overgezet van dsl naar glasvezel door een KPN provider monteur?

 


Glasvezel is letterlijk naar binnen getrokken en aangesloten door monteur op router

Ik heb nog geen reset van de router of iets dergelijks geprobeerd


Dan had alles ook nagelopen moeten worden. Wifi, itv en telefoon testen voordat je weggaat als monteur. 

Het modem zit met een (rode) kabel aan de glasvezelaansluiting. Telefoon of binnenbekabeling zit in de groene phone poort van het modem? Phone1 of phone 2? Beide geprobeert?

 


Het waren ‘extern ingehuurde’ monteurs vermoed ik, maar dat moet in principe niet uitmaken, toch? Ze hebben verder niets gecheckt overigens.

 

De groene kabel zit vanuit het telefoontoestel aangesloten op phone 1. heb 'm zojuist omgezet naar 2, maar niets werkt.

Het groene lampje op de router bij phone brandt ook niet


Lijkt erop dat je door KPN Netwerk direct omgezet bent op glasvezel. Heb je de Box12 al eens opnieuw aangezet? Mogelijk is het modem nog niet goed aangemeld op de glasvezellijn, met het opnieuw aanzetten zou dat wel moeten gebeuren, dan zou de DSL-verbinding afgesloten moeten worden en het telefoonnummer geporteerd en vervolgens opnieuw ingeladen. Het niet-brandende ‘Phone’-lampje duidt erop dat er geen telefoonnummer is ingeladen in de Box12.


Ah oké, ga ik meteen proberen. Ik meld me dadelijk


Heb de stekker uit het stopcontact gehaald, 20 seconden gewacht en weer terug ingestekkerd. Groene lampje op router bij ‘phone’ licht nog steeds niet op. geprobeerd te bellen met vaste lijn naar m’n mobiel, maar hoor dan enkel een “ingesprekstoon”


Hmm, dat is bijzonder. Dan lijkt er toch iets nog niet helemaal goed te gaan. Zou je eens een fabrieksreset kunnen uitvoeren? Dit doe je door een puntvormig voorwerp (bijvoorbeeld een verbogen paperclip) in het resetgaatje boven de aan/uit-knop te drukken, houdt deze ingedrukt tot alle lampjes op het modem uit gaan. 

 

Tevens is het ook handig om je profiel even in te vullen, in ieder geval postcode, huisnummer en klantnummer zijn belangrijk. Dan kan een moderator ook even erin duiken als deze aan het topic toe komen. Ik verwacht morgen of overmorgen. Je zou ook morgen even kunnen bellen met mijn collega's van de telefonische klantenservice op 0800-0402 of gebruik maken van de chat.


Wat je zou kunnen doen is het reset pinnetje achterop ingedrukt houden tot de lapjes uit gaan.

Dan nog eens kijjen. Phone lamphe komt meestal als laatste op.

Mocht dit alsnog niet gebeuren ben ik bang dat het telefoonnummer niet meegenomen is naar de nieuwe glasverbinding. Enkel Internet en itv als je die hebt.

0800 0402 bellen is dan het snelst om het te laten controleren. Zij kunnen het nummer toevoegen aan je glasvezel abonnement. 


Zojuist getest, biedt ook geen oplossing. Ik ga morgen maar even KPN bellen (met mn mobiel :wink: ). Toch harstikke bedankt voor de hulp.


Hoi @Nick_bird . Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Zo niet, vul even je profiel aan en geef mij een seintje. Dan help ik mee.


Nee nog niet helaas. Die info in het profiel, die is niet openbaar toch , neem ik aan?


Nee nog niet helaas. Die info in het profiel, die is niet openbaar toch , neem ik aan?

Alles waar ‘privé’ bij staat is enkel inzichtelijk voor jezelf en de moderators. De moderators zijn medewerkers van de klantenservice van KPN 😄


@Nick_bird  Zet er gerust in.  Er staat bij of het privé is.  Stuur je me hier  wel een berichtje als je dat gedaan hebt?


Ah ja, zie nu pas dat t een KPN medewerker was…. Het profiel is aangevuld.


Ik heb hier achter de schermen wat geprobeerd. Brandt het phone lampje nu?


(als ik je hier probeer te bellen gaat de lijn in ieder geval wel over)


Hey, we zijn al weer een heel stuk verder. Lampje brandt! Maar, gesprekken uitgaand werkt wél, gesprekken inkomend niet helaas. Dus ik kan wel van vast naar mob bellen, maar niet van mob naar vast. Je krijgt in dat laatste geval wel de gewone kiestoon te horen, maar de vaste telefoon gaat niet over. Reeds vanaf meerdere mobiele nummers geprobeerd. Heeft u hier ook een oplossing voor?


`Hallo @Nick_bird , heb je ook al eens een andere vaste telefoon geprobeerd?

 


Nee, maar deze functioneerde prima vóór de migratie naar glasvezel. Is een vrij recent toestel overigens. Maar ik stekker straks even een ‘bedraad’ model in, dus een ‘niet-dect telefoon’


Goedenavond,

Ik ontdekte dat het toestel dat niet werkte, aangesloten was op uitgang phone2. Heb deze omgezet naar phone1 en nu werkt alles naar behoren. Dus is het probleem opgelost! Hartstikke bedankt voor de hulp.


Mooi zo! Jouw zogenaamde SIP gegevens  waren niet goed in de box12 geladen. Normaliter los je dit zelf op door een harde reset maar het systeem had daar blijkbaar geen zin in. Ik heb ze nu handmatig gesynchroniseerd. Mocht er in de toekomst iets zijn, weet je ons te vinden. :-)


Kan je dit ook voor ons doen? Heb alle stappen gevolgd maar tot op heden blijft de vaste telefoon onbereikbaar. Vrgr Ilse


Hoi @Ilse S. : Kan het kloppen dat je ook telefonisch contact hebt gehad? Ik zie in een notitie dat het via poort 2 wel werkt. Klopt dit?