Skip to main content

Ik probeer een 2e hands Gigaset A415 aan te sluiten op een Experiabox V10 die hier nog geen maand staat. Het basis station is verbonden met de groene Phone 1. Als ik een nummer kies krijg ik een bezet toon (een herhaling van korte piepjes).

Ik heb het modem al gereset, het basis station gereset maar beiden acties helpen niet. 

Werkt een Gigaset A415 wel met een ExperiaV10?

Moet er naast verbinding met het modem nog ergens een code worden ingesteld?

Groet

Harry

Hoe staat de telefoon geconfigureerd op jouw V10?

 


Ik heb de aanpassingen zoals boven voorgesteld overgenomen, helaas geen verschil nog steeds een bezet toon van korte piepjes.


En hoe stonden die instellingen dan want wijzigen was niet de bedoeling.

Op welke telefoonpoort is die Gigaset aangesloten?


Ow..ze stonden denk ik:

Sip1 _ Sip3 Sip 4

O _ _ _

en 

_ sip2 _ _

_ 0 _ _

De Gigaset is op poort 1 aangesloten

Bedankt overigens voor de snelle reactie!


Ik op het eerste scherm van de experiabox dat geen van beide telefoons geregistreerd is.. is er dan bij de installatie iets vergeten? (bij de installatie had ik de telefoons nog niet..dat is achteraf gezien stom want dan had de monteur het probleem kunnen oplossen).


Als er geen telefoons als geregistreerd getoond worden terwijl er wel een vinkje staat bij inkomend voor telefoon 1 dan lijkt er dus geen vaste telefoon in jouw abonnement opgenomen te zijn.

Bel ( mobiel :sunglasses: ) met 0800-0402 om dit na te laten kijken.

Mocht dat niet lukken, wacht dan op een reactie van een moderator van KPN in dit topic.


ok, er staat wel een entry voor vast bellen op de faktuur (die betaald is) en ook een telefoonnummer op mijnkpn..ik wacht ff of een monteur reageert en anders idd ff bellen..bedankt zover


@HelixHarry Welkom op het KPN Forum! Ik loop graag even na of het abonnement en de telefoniegegevens goed geregistreerd staan. Kun je jouw gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Gister met KPN gebeld. Er is een SIP Sync gedraaid en het modem is vervolgens gereset..voila het werkt. Prima service, max 4 min wachten..en een vriendelijke dame aan de andere kant vd lijn.

Jammer dat de onlineservicetool niet verder kwam dan dat de factuur niet betaald zou zijn (wat die wel was) misschien is het een bugje omdat ons abo nog geen maand oud is..dat had KPN weer wat werk bespaard en was voor mij gemakkelijker geweest. Les voor de volgende keer..zorg dat je alle apparatuur hebt liggen als de monteur komt..ook al ben je handig en is aansluiten makkelijk :-) 


Fijn dat het gelukt is en het spijt mij dat je even niet verder kwam met de tools op de website. Ik wens je een fijne dag en post gerust nog even een topic als we iets voor je kunnen doen!


Reageer