Skip to main content

Al een tijdje gebruiken wij onze eigen apparatuur in plaats van de Experiabox. Voor de vaste telefonie hadden wij een Gigaset C530 aangeschaft, en die heeft het voor een lange tijd gewoon goed gedaan.

Opeens merkte ik een keer dat er 'Registration at provider failed' op het schermpje stond, ik heb toen alle gegevens goed gecheckt en de SIP credentials gereset maar hij heeft het nooit meer gedaan.

De SIP credentials werken wel gewoon via apps op mijn smartphone en PC.

Ik kan ook niet meer dan alleen 'registration failed' zien in de web interface van de telefoon, dus ik heb geen idee wat er mis gaat.

Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?

Hallo @Dymstro2 een fabrieks-reset van de Gigaset wil wel eens helpen en dan weer aansluiten als nieuw uit de doos.

Succes.

 


Hi @Dymstro2! Is het gelukt met de tip van @JanD? Als dat niet zo is laat dan weten of je telefoon is aangesloten zoals staat in de gebruiksaanwijzing van de Gigaset C350. Deze staat op pagina 7. 

Als dat ook niet werkt doe dan eerst een reset van je Experia Box. Laat je hier weten of dat heeft gewerkt? 


Ik heb de reset geprobeerd, helaas heeft het niet geholpen.

Ook is het een C530 IP, ik was vergeten dat dit een ander model was dan de gewone C530. Hij is dus niet aangesloten met een telefoonaansluiting, maar met een ethernet kabel op onze router (Edgerouter 10X).

We gebruiken geen Experiabox meer, en onze router opnieuw opstarten had geen effect.


Hallo @Dymstro2

 

Zit daar een N300 bij?

Misschien helpen deze posts om de instellingen te vergelijken en zo achter het probleem te komen:

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/voip-werkt-niet-meer-via-eigen-modem-sinds-migratie-vanaf-telfort-naar-kpn-557833

https://forum.kpn.com/modems-123/gigaset-s450ip-aan-fritzbox-voor-voip-van-kpn-geeft-na-overzetten-van-voip-xs4all-naar-voip-kpn-sip-registratie-mislukt-564569


Nou ja zeg, nadat ik nog een beetje met de settings zat te spelen, doet hij het opeens weer. Ik weet niet wat ik nou eigenlijk anders gedaan heb, maar hij doet het weer.

 

Bedankt nog voor de hulp, die forum posts waren inderdaad wel handig.


@Dymstro2 geweldig dat alles het weer doet! Ik heb voor nu de reactie van @GeSp als antwoord gemarkeerd. Daar staat namelijk meer informatie in die iemand anders met hetzelfde probleem de goeie kant op kan sturen.

Als je alsnog weet wat je gedaan hebt om het op te lossen zou je het dan hier willen laten weten? De precieze oplossing is namelijk altijd de mooiste! 😉


Ik heb hier nog een screenshot van mijn instellingen, die zal iemand vast nog als referentie kunnen gebruiken.

Â