Dag,
Ik heb een oude bakeliet telefoon gekocht. Gemaakt door Heemaf (Siemens). Op de zijkant van de telefoon staat ook ‘PTT’. Mij is verteld dat deze telefoon uit 1931 komt. Ik zou het erg mooi vinden wanneer ik deze telefoon werken kan aansluiten.
Op dit moment heb ik een experiabox V10. Binnenkort wordt hierop ook de glasvezel aangesloten. Eventueel twijfel ik om over te stappen naar de Fritzbox 7590. Deze zal ik dan elders kopen, omdat ik de prijs bij KPN veel te ver verwijderd vind bij wat ik aan prijzen elders constateer. Ik heb gelezen op dit forum dat Fritzbox pulse ondersteunt. Of dit ook voor de 7590 geldt, heb ik niet kunnen achterhalen. Zelf ben ik niet zo technisch, dus ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Eventueel is het denk ik ook nog een mogelijkheid om de telefoon te laten ombouwen vermoed ik. Maar bij voorkeur wil ik hem met zo min mogelijk aanpassingen werkend laten krijgen.
Nog even een aanvulling. In mijn gangkast heb ik een ISRA aansluiting zitten. In lijn 1 zit een stekker met rode draden. En in lijn 2 zit een stekker met groene draden. Zie foto. Het uiteinde van deze kabel komt in mijn woonkamer uit en zit met een stekker
in de experiabox. In mijn woonkamer is nu ook een glasvezelpunt aangesloten waar binnenkort de modem op wordt aangesloten. Dit zou betekenen dat de draad zoals op de foto overbodig is. Ik vroeg mij af of die eventueel gebruikt zou kunnen worden voor de telefoon.
Alvast bedankt voor jullie reacties.