Skip to main content

Dag, ik wil voor mijn buurvrouw wat informatie opvragen ivm met het opheffen van kopertelefoonlijn in december.

Ik hang nu echter al een uur aan de lijn in de wachtrij..

Is deze wachttijd normaal?

Hoi, welkom bij kpn en fijn dat je dit voor je buurvrouw wilt regelen/vragen.

Ik weet niet of een wachttijd van een uur op dit moment 'normaal’ is bij 0800-0402.

Je kunt je vraag ook hier stellen.

Gebruikers van PSTN zullen bij beëindiging van de koperlijn via glasvezel '’VoIP Only'’ krijgen met dezelfde voorwaarden als hun oude PSTN abonnement.


Ik bel met het “speciale” nummer wat in de brief staat: 0887751051

Nu reeds 1 uur en 15 minuten


Oh ja, dat is ook een nummer van kpn. 

Daar zullen minder mensen achter zitten, maar moet je kennelijk wel hebben.


In die brief staat ook dat buurvrouw binnen 3 weken teruggebeld zal worden door dat nummer en dat ze dan direct op moet nemen……

 

p.s. Bah, ik geef het op voor nu; veel te mooi weer om zo lang te moeten wachten..

p.s. 2: En dit zou mijn bejaarde buurvrouw zelf moeten doen?: kansloos.


Het verbaast me ook een beetje.

Normaliter is dit alleen een nummer waar op uitgebeld wordt. Staat er in de brief daadwerkelijk dat je het ook kunt bellen voor informatie?

Het klopt dat in gebieden waar kpn via glasvezel kan leveren het koperdraadnetwerk wordt beëindigd. En dus ook PSTN telefonie. (DSL met internet)

Veel mensen kiezen voor een mobiel abonnement. Dat is ook veel goedkoper dan een PSTN aansluiting.


Ja, in de brief staat dat je zelf kunt bellen.

Ze heeft al mobiel voor nood met prepaid.

Ze wil haar vaste telefonie niet kwijt.

(p.s. er ligt al glas tot in huis)


Ze heeft al mobiel voor nood met prepaid.

Ze wil haar vaste telefonie niet kwijt.

Dan is ze eigenlijk dubbel duur uit. Prepaid is duur (en je zit met het geldig houden!). En vast bellen is ook zéér prijzig tov een mobiel bellen/sms abonnement. Zonder data dus.

Waarom zo lang hangen aan de lijn. Het gebeurt voor haar pas in december.

Ze zal het best toch even moeten wachten totdat ze gebeld wordt denk ik. Er gaan honderden van PSTN af. Ze zal wsl een ‘aanbieding’ krijgen om via glasvezel VoIP Only te krijgen. Dat is speciaal beschikbaar voor klanten die nu nog PSTN hebben.

Bij VoIP Only gaat ze straks voor dezelfde kosten (vlgs mij als ik dit lees) bellen via glasvezel. Ze krijgt dan een modem waarop de telefoon komt. Bellen bij stroomuitval kan dan niet meer. 


Prepaid voor nood is niet “duur”, dat enkele telefoontje om beltegoed te behouden is geen moeite.

Dat vast bellen bij Kpn zo duur is? tja waarom eigenlijk?

Tja, zij heeft dus die officiële brief/aankondiging vorige week ontvangen, wat de aanbieding inhoud weten wij nog niet.

In die brief staat dat Kpn haar gaat bellen binnen 3 weken en of ze dan alsjeblieft (zo staat dat in de brief!) wil opnemen.

We kunnen wel wachten tot Kpn belt maar waarom zal ik NU niet om uitleg kunnen vragen zoals in brief vermeldt

En ja, als stroom uitvalt zal er wel meer niet werken idd. (in dat geval heeft ze dus nog haar prepaid ter beschikking)

 

p.s. “ Waarom zo lang hangen aan de lijn. “ dat zou ik ook graag willen weten waarom dat zolang moet duren ja!

 

 


@PeterG PeterG,

kan je begrijpen dat een alleenstaande 70+ ,bijna doof, digibeet en zonder kinderen of andere hulp dit (bijna) nooit zelfstandig kan hanteren?


Het verbaast me ook een beetje.

Normaliter is dit alleen een nummer waar op uitgebeld wordt. Staat er in de brief daadwerkelijk dat je het ook kunt bellen voor informatie?

Het klopt dat in gebieden waar kpn via glasvezel kan leveren het koperdraadnetwerk wordt beëindigd. En dus ook PSTN telefonie. (DSL met internet)

Veel mensen kiezen voor een mobiel abonnement. Dat is ook veel goedkoper dan een PSTN aansluiting.

Dit gaat inderdaad over het omzetten van al die klanten wiens koperaansluiting nog werkt maar rond eind dit jaar/begin volgend jaar opgeheven wordt omdat er glasvezel in huis aanwezig is. En daarvoor wordt dit telefoonnummer gebruikt. De brief geeft aan dat de klant gebeld gaat worden met dat nummer, maar ook dat de klant zelf kan bellen met dat nummer. 

 

@exxs4all Wat had je willen vragen toen je dit nummer belde en in de wacht stond? Ik kan je wellicht de antwoorden al (deels) geven.


Dank voor jullie bereidheid tot ondersteuning.

Ik zal voortaan mijn vragen/opmerkingen voor mij houden en dit forum verdere links  laten liggen.

Veel plezier met het forum.

(sorry @Ward_  dank voor je bemiddeling, ik kijk een deurtje verder.)