Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik de oude ptt kabel koppelen aan mijn modem?

• December 28, 2021
  • 4 reacties
  • 1024 keer bekeken

goedendag

ik heb een oude ptt kabel uit de kruipruimte lopen naar de woonkamer. daar zat vroeger een 4 pin wandcontactdoos aan. nou wil de kpn modem instaleren maar dat gaat niet zonder aansluiting. wat kan ik het beste doen? 

ik weet ook niet of dit werkt.

Beste antwoord door LaurensZalm

Dit betreft een Stap58 kabel.

Bestaande uit 6 aderparen. De primaire Telefoonaders hierin zijn 1: Zwart/Transparant, 2: Wit/Transparant. 

Waarin Zwart/Trans dus gelijk staat aan nieuwe Rood/Blauw  en Wit/Trans aan Oranje/Wit.

Maar zowiezo zal je toch echt een ISRA moeten hebben, Als deze er niet meer zit met wat voorn reden dan ook dat zou ik een monteur aanvragen om ISRA te herstellen.

Dit omdat zeker bij Stap58 luisterd het heel nauw m.b.t doorkoppelen etc

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

LaurensZalm
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • December 28, 2021

Dit betreft een Stap58 kabel.

Bestaande uit 6 aderparen. De primaire Telefoonaders hierin zijn 1: Zwart/Transparant, 2: Wit/Transparant. 

Waarin Zwart/Trans dus gelijk staat aan nieuwe Rood/Blauw  en Wit/Trans aan Oranje/Wit.

Maar zowiezo zal je toch echt een ISRA moeten hebben, Als deze er niet meer zit met wat voorn reden dan ook dat zou ik een monteur aanvragen om ISRA te herstellen.

Dit omdat zeker bij Stap58 luisterd het heel nauw m.b.t doorkoppelen etc

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @123Les . Welkom op het forum.

Lukt het om een monteur in te plannen? Je kunt hiervoor het beste bellen met 0800 0402. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 29, 2021

Djw voor het reageren. Ik heb knp gebeld en gevraagd naar een monteur om een aansluitpunt te monteren. Dat was eigelijk de enige optie die ik had. 

Als het goed is heb ik morgen gewoon alles in 1 

Erwin van KPN
Moderator

Dan heb ik er ook vertrouwen in. Mocht er toch iets fout gaat, laat het weten.