Skip to main content

 Hierboven enkele fotos toegevoegd. Dit is denk ik of een gewoon zeer oude telefoonkabel of een telefoon verbonden met een alarmsysteem dat hier ook nog hangt maar niet werkt. In ieder geval ik vind dat geen zicht die telefoon zo aan de muur hangen dus ik zou die willen verwijderen zoals nu al deels is gebeurd maar zoals je ziet hangt die helemaal vast via de kabel die binnenkomt, hoe kan ik deze best verwijderen? Want het lijkt me dat zowel die grijze dikkere onderin als de rest allemaal enkel daarbij horen dus voor de rest geen waarde hebben?

Ik hoor het wel wat ik best ermee kan doen.

Grt

Hallo @Yass44 , kun je ook een foto van de voorkant plaatsen?


 


Hallo @Yass44 , kun je ook een foto van de voorkant plaatsen?

Heb hem hier onder je reactie geupload.


Hallo @Yass44 , ik zie nog steeds alleen de achterkant.

 


Maar ik denk niet dat het iets van KPN is en dat je het gewoon weg kunt halen.

Is het niet een soort intercom systeem naar de voordeur/hal/portiek? Dat daar een bel zit met een microfoon/luidspreker? Dat je dan kunt praten met mensen die aan de voordeur staan?


 

Directe verbinding met je schoonmoeder? 


 

Dit zou moeten werken... Mogelijk kan het ook met ander gereedschap, maar met bijvoorbeeld een heggeschaar of holmatro hydrolische schaar zou ik afraden. 


Wat je ziet is binnen bekabeling. Mag je verwijderen. Ik zou wel even zoeken naar waar de aansluiting zit, om eventuele sluiting met andere toestellen te voorkomen.


Hallo @Yass44 , ik zie nog steeds alleen de achterkant.

Haha sorry dacht je een foto van vooraan genomen bedoelde.

 


Maar ik denk niet dat het iets van KPN is en dat je het gewoon weg kunt halen.

Is het niet een soort intercom systeem naar de voordeur/hal/portiek? Dat daar een bel zit met een microfoon/luidspreker? Dat je dan kunt praten met mensen die aan de voordeur staan?

Zou eventueel wel kunnen hoor. We wonen er nu een jaar en enkele maanden en we hebben de originele bel verwijderd en eentje gehangen met ook camera en toen we die losmaakte was die ook gekoppeld met enkele kabeltjes die door de muur naar buiten gingen. Dus misschien is het inderdaad ook zoiets.


Hallo @Yass44 dat is een deurtelefoon, als je in een appartement woont en iemand belt beneden aan, kun je via de deurtelefoon (intercom) met degene praten die aan de deur staat.

Heeft niets met KPN te maken.

 


Wat je ziet is binnen bekabeling. Mag je verwijderen. Ik zou wel even zoeken naar waar de aansluiting zit, om eventuele sluiting met andere toestellen te voorkomen.

Gewoon dan proberen verwijderen waar de kabel begint bedoel je? Want hij komt langs het plafond omhoog dus straks eens kijken hoe en wat juist maar denk dat enkel die telefoon ermee in werking was dus daarmee dat ik het graag helemaal weg wil


Is het niet een soort intercom systeem naar de voordeur/hal/portiek? Dat daar een bel zit met een microfoon/luidspreker? Dat je dan kunt praten met mensen die aan de voordeur staan?

Met de vervolgfoto + Googlen:

http://www.tegui.nl/product/analoge-intercom/