Skip to main content
Hallo,

Ik heb een homevox 1 4 S waarmee ik alleen intern wil bellen zonder aansluiting op een buitenlijn.

Dit type homevox geeft echter direct de bezet toon en het is niet mogelijk om een intern nummer (1,2,3 of 4) te kiezen wanneer er geen buitenlijn is aangesloten.

Ik heb ergens gelezen dat dit komt omdat de homevox bij aanschakelen eerst verbinding zoekt met de buitenlijn om automatisch te bepalen of er met puls of toon kiezen moet worden gewerkt.

Wie weet welk signaal er op de buitenlijn moet staan om van de homevox op de binnenlijnen te laten werken?

Of is er een andere oplossing?



Alvast bedankt voor de reacties,

Peter
Als e de homevox op je modem aansluit zou deze wel gewoon moeten werken.

Zonder werkende telefoonverbinding kun je inderdaad niet intern bellen.

Dat wil met een DECT-centrale ook niet.
Dank voor je reactie Jan.

Ik hoop dat er nog iemand is die weet hoe je centrale toch het idee kan geven dat er een buitenlijn is.
Je krijgt nu standaard de buitenlijn, voor intern bellen moet je dan een code gebruiken.

Dat zou gewoon moeten werken, en dan zien of de centrale zo in te stellen is dat de binnenlijn de standaard is.
Dag Kees,

Voor intern bellen gebruik je de nummers 1 t/m 4.

Voor naar buiten bellen moet eerst de 0 worden gedraaid.

De homevox geeft echter direct bij het opnemen van de hoorn de bezet toon en er kan daarom ook geen intern nummer worden gekozen:(.
Vreemd . . .

Dan eerst maar voor de test even op een buitenlijn aansluiten om te zien of het dan wel werkt en dan verder zien/denken.
Inderdaad vreemd,

Met een buitenlijn er aan werkt het wel.
En als je dan de buitenlijn loskoppelt, blijft het dan wel werken ?
Ja, zolang de spanning er op blijft
Ik heb hier ook nog een homevox, op een plank, met telefoonstopcontacten, voor de test/demo.

Maar dit heb ik nooit gemerkt, maar ja, ander type, instelling . . .

Misschien kun je 'm foppen met een modem cq SIP cq voip adapter.

Of alleen een gelijkspanning.



Of, probeer om een uitgang aan de ingang te verbinden, op beide manieren (ompolen).
Alleen gelijkspanning helpt niet, ik heb ook gelezen dat de minder oude homevox ( F en N series) wel werken zonder buitenlijn. Deze series zijn uitgebracht nadat alle buitenlijnen in Nederland DTMF kiezen ondersteunde.

Ik denk daarom dat er bijvoorbeeld een kiestoon op de buitenlijn moet staan. Wanneer die kiestoon blijft bij het zenden van een DTMF signaal ondersteund de buitenlijn geen DTMF maar alleen puls kiezen.

Dit is maar een idee ik zou het het graag zeker weten voordat ik zoiets ga bouwen.
Dus er wordt actief een test uitgevoerd bij opstarten ?

Dan is het interessant om even mee te luisteren, audio en spanning.

Met scoop, audio via een condensatortje op een versterker.



Maar, wat is je doel . . . :-)

En er zijn plaatsen met meer kennis hier over.



En :

Misschien kun je 'm foppen met een modem cq SIP cq voip adapter.
Bedankt weer voor je reactie Kees,



Er wordt inderdaad een test uitgevoerd.

Een scoop en meeluisteren wordt een heel traject.

De vraag is of VOIP adapter wel een kiestoon geeft wanneer die niet inclusief account is aangesloten.

En dan maak ik dezelfde of meer kosten als het aanschaffen van een iets minder oude homevox die wel zonder buitenlijn werkt.



Het doel,

Het testen van analoge inbel kanalen zonder afhankelijk te zijn van een beschikbare telefoonlijn.



Welke plaatsen bedoel je waar meer kennis is hierover?

Want dan ga ik daar eens zoeken.

Mag ik het even zo doen :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/coinvox-munttelefoon-aansluiten-467361#post720938


Dank je !

Ik ga eens op circuits online zoeken