Skip to main content

Ik heb ook het zelfde probleem (sinds ik bij KPN ben) met mijn Philips D635:
Als ik naar mijn vaste telefoon bel, dan hoor ik het “bezet” toon,
Als ik met mijn de vaste telefoon bel, dan krijk ik wel een soort verbinding maar de andere telefoon wordt niet gebeld.
Idem met mijn oude D600

Wat nu?
Alweer een nieuxe telefoon kopen ?

 

al

 

*admin: afgesplitst

Welkom op het forum.

Dat is niet de bedoeling. Om je beter te helpen al wat vragen.

Heb je voor de nieuwe set hetzelfde telefoonkabeltje naar het modem gebruikt als voor de eerdere set? Indien ja, trek die eens uit het modem (phone aansluiting). En bel dan naar je nummer. 

Komt er voor de beller dan ook een bezettoon?

En ook niet onbelangrijk… welk modem heb je?


Hallo PeterG, en bedankt voor je post.

Ik heb een oude -werkende- set gebruikt, met de normale kabel en ook met een andere kabel. Allebei getest. Geen verbetering.

Na het trekken van de kabel uit de modem (KPN Box 12) heb ik steeds een bezet toon. 

Ik begin spijt te hebben naar de glasvezel te hebben gestapt ;-)

René

 


Okee. Dit staat natuurlijk los van '’glasvezel'’. Een modem kan ook via DSL een probleem hebben met de vaste telefoon.

Enige wat ik nog kan verzinnen:

Haal de NT (aan de muur) 1 minuut uit het stopcontact. Als die weer is opgestart daarna de Box 12 ook even van de stroom (herstart). Helpt dit nog niet doe dan een reset van de Box 12. Enkele seconden het (verzonken) reset knopje ingedrukt houden.

Anders kun je bellen met kpn. Dat doe je dan met je mobiel. 

Gratis nummer: 0800 0402 (aanklikbaar als je dit opent op een mobiel)

Ikzelf gebruik al 9 jaar het vaste nummer niet meer. Veel te dure gespekskosten. Nu mobiel met onbeperkt bellen. Veel goedkoper dan het afkopen van de belkosten op een vaste telefoon.


Dit staat natuurlijk los van '’glasvezel'’.
Natuurlijk niet, maar de problemen zijn begonnen na het overstappen, een maand geleden. Toeval bestaat niet.
Laatste update, toch.
NT uit de muur gehaald -even wachten- en terug gezet
Box ook uit de muur gehaald, en het reset knopje ingedrukt gehouden na het herstart.
Wonder der wonderen : De bezet toon is eindelijk verdwenen en ik kan weer bellen met de vaste telefoon.
Maar als ik met mijn mobiel bel, dan hoor ik wel -in de mobiel- dat ik bel maar de vaste telefoon doet geen geluid en geeft hij ook geen teken van activiteit.
Ik heb toch een nieuwe vaste telefoon besteld. Als hij er is stuur ik een update.

ps : ik gebruik de vaste telefoon om naar Frankrijk te bellen (familie). De tarieven zij gelijk aan die van de mobiel. Ook heb je nooit last van lege accu.

Bedankt voor de goede adviezen
 René


Dit staat natuurlijk los van '’glasvezel'’.
Natuurlijk niet, maar de problemen zijn begonnen na het overstappen, een maand geleden. Toeval bestaat niet.
Laatste update, toch.
NT uit de muur gehaald -even wachten- en terug gezet
Box ook uit de muur gehaald, en het reset knopje ingedrukt gehouden na het herstart.
Wonder der wonderen : De bezet toon is eindelijk verdwenen en ik kan weer bellen met de vaste telefoon.
Maar als ik met mijn mobiel bel, dan hoor ik wel -in de mobiel- dat ik bel maar de vaste telefoon doet geen geluid en geeft hij ook geen teken van activiteit.
Ik heb toch een nieuwe vaste telefoon besteld. Als hij er is stuur ik een update.

ps : ik gebruik de vaste telefoon om naar Frankrijk te bellen (familie). De tarieven zij gelijk aan die van de mobiel. Ook heb je nooit last van lege accu.

Bedankt voor de goede adviezen
 René

Ultieme post
Uit nieuwsgierigheid de KPN stappenplan nog een keer gevolgd.
Opnieuw poort 2 ipv poort 1 gebruikt.
Bellen . . .
Bingo !
Hij doet het !   

Eind verhaal  🙏

 René


Ultieme post
Uit nieuwsgierigheid de KPN stappenplan nog een keer gevolgd.
Opnieuw poort 2 ipv poort 1 gebruikt.
Bellen . . .
Bingo !
Hij doet het !   

Eind verhaal  🙏

 René

Na de overstap op glas komt het wel eens voor dat het modem geen sync met uw nummer krijgt. Dit kan tot wel 24u duren. Als een monteur het glasvezel heeft omgezet kan hij je nummer vaak een duwtje geven waardoor het sneller gaat. 

Verder gaat het 9/10 keer wel vlekkeloos goed. 


Welkom op het forum @René-O, het had bij jou wat meer voeten in de aarde dan de bedoeling is! Gelukkig is het wel gelukt om de telefonie weer werkend te krijgen. Het lijkt erop dat het telefoonnummer op de 2e telefoonpoort is komen te staan bij de overzetting, waardoor het op de eerste poort niet volledig werkte. Het nog een keer uitvoeren van de stappen was de beste stap in dit geval blijkbaar 🙂


ps : ik gebruik de vaste telefoon om naar Frankrijk te bellen (familie).

Frankrijk valt voor vaste en mobiele nummers gewoon onder je mobiele abonnement belbundel. Dus zolang die nog niet op 0 staat bel je die familie het állergoedkoopst met de mobiel.

En nog handiger en kost 0 euro verbindingskosten*: naar hun mobiel met Whatsapp! Dat kan een gewoon Audio gesprek zijn maar ook met Video.

En als je op je mobiel onbeperkt bellen/sms hebt is de vaste telefoon áltijd duurder.

*buiten de deur kost bellen met Whatsapp een beetje data. Zeker met audio gesprek is dat heel weinig.

Ik bel met mijn bonus zus in Zweden áltijd met de mobiel. Kost me … niks. Omdat ze daar slecht 4G/5G bereik heeft bel ik meestal via Whatsapp. Helaas hebben ze daar niet VoWifi.

Ook heb je nooit last van lege accu.

Ook met een DECT handset kan de batterij leegraken tijdens het gesprek. En die kan je niet opladen terwijl je ermee belt en dat kan wel met de mobiel.

En je belt ook met je mobiel natuurlijk niet als de batterij laag is.

Ik bel thuis met de mobiel via het kpn netwerk niet via 4G maar via VoWifi. Dat verlaagt het batterijverbruik ook aanzienlijk. Voor het mobiele netwerk is meer zendvermogen en dus verbruik nodig dan voor ‘Bellen via Wifi'.


Ter eerste moeten wij “Cesar teruggeven wat van Cesar is”
Mijn telefoon doet het (momenteel) goed, dankzij JOU en niemand anders, en sommige posts uit zelftevredenheid maken me zachtjes glimlachen.

De tarieven van mijn mobiele abo (Simyo) voor Frankrijk zijn 99.99% identiek aan die van KPN vast. Geen rede dus de ene of de andere de voorkeur te geven.
Voor wat betreft Whatsapp video heb ik er een slecht ervaring mee. Toen ik nog bij Ziggo was, was de geluidskwaliteit afschuwelijk, en de verbinding was heel vaak gebroken. Heel lastig. De Wifi snelheid was toen +/- 35Mbps met 2 laptops ,3 smartphones en hun oude modem. Rede genoeg om over te stappen.
Nu is het +/-45Mbps. Ik verwachtte toch ietsje meer van KPN vezel. Daarom mijd ik steeds Whatsapp video.

Laatste argument voor de vaste lijn : daarmee hoeft de familie maar één nummer te bellen om met ons te praten. In geval van dringende zaken of nood hebben zij één aanmeldpunt.
Afijn, eind goed al goed.
Prettige weekend

 René-O