Skip to main content

Hallo

 

Ik probeer al dagen m’n FritzBox 7590 zover te krijgen dat ik VOIP kan gebruiken.  Daarvoor moet ik inloggen op www.kpn.com/sip.  Als ik dat doen krijg ik iedere keer weer de melding “Gebruik Servicetool niet mogelijk, Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.”.  Ik ben gewoon thuis.  En als ik het modem van KPN aansluit werkt het gewoon.  Hoe los ik dit op (zonder het modem van KPN te gebruiken)?

 

groetjes

 

Mathy

 

Hallo

 

Ik probeer al dagen m’n FritzBox 7590 zover te krijgen dat ik VOIP kan gebruiken.  Daarvoor moet ik inloggen op www.kpn.com/sip.  Als ik dat doen krijg ik iedere keer weer de melding “Gebruik Servicetool niet mogelijk, Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.”.  Ik ben gewoon thuis.  En als ik het modem van KPN aansluit werkt het gewoon.  Hoe los ik dit op (zonder het modem van KPN te gebruiken)?

 

groetjes

 

Mathy

 

Dat niet kunnen benaderen van dat servicetool heeft niets met de router/modem te maken. Je moet per se glasvezel hebben wil je dat kunnen benaderen. Met vdsl gaat dit niet.

Wanneer je ip-telefonie van de kpn hebt, hoef je dat niet apart in te stellen. Die gegevens komen autogagisch in de FRITZ!Box 7590.

En ook als je een andere ip-telefonie provider zou hebben, stel je dat niet via dat servicetool in maar in het menu (fritz.box) van de FRITZ!Box 7590.


@Mathy66 is in je Fritz!box je telefoonnummer aangemeld? (groen?)  Is je toestel gekoppeld middels DECT? (ook groen) 

 


Ik heb de handleiding van KPN gevolgd voor de 7590.  Een aantal dagen achter elkaar kreeg ik de melding “Gebruik Servicetool niet mogelijk, Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.”.  Vanmorgen toen ik klaar zat om KPN te bellen deed ie het ineens wel.  (Gewoon met DSL, er ligt hier nog geen glasvezel)  Heb toen drie van de vier gegevens ingevuld, de vierde was het IP-adres van de proxyserver.  Waar ik die in moest vullen kon ik niet vinden.  De handleiding van KPN was ook niet meer helemaal up-to-date.  Dus ik dacht dat het nog steeds niet zou werken.  Maar even later kreeg ik op m’n iPhone de melding van de FritzBox dat alles het weer deed.  De rooie lampjes waren ook allemaal uit.  Alles werkt, we kunnen weer bellen en gebeld worden.

 


Bedankt voor jullie reacties!

 


Bedankt voor jullie reacties!

 

Mooi dat alles werkt @Mathy66 . De instellingen voor een (eventuele) proxyserver zijn overigens niet relevant bij het aanmelden van een telefoonnummer in-, en het koppelen van je te telefoon aan de FRITZ!Box. 

AVM heeft ook een instructie hoe te handelen in jouw geval, zie bij 3:  https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/fritzbox-op-de-aansluiting-van-kpn-configureren/

Mogelijk heb je hier een volgende keer iets aan. 


Mooi dat het nu werkt. Ze hebben even de tijd nodig gehad om dit “op afstand” in te stellen.

Wanneer je XS4all ip-telefonie hebt, staat dit automatisch in de FRITZ!Box. Daar hoef je dus niets voor te doen. Dus niets voor in te stellen. Ik heb wel eens iets voorbij zien komen in de FRITZ!Box dat de FRITZ!Box automatisch de ip-telefonie van de provider gaat instellen, maar waar dat staat kan ik nu even niet vinden.

Pas wanneer je een andere (dan van je internet) ip-telefonie provider neemt moet je dat zelf handmatig instellen, maar dan krijg je de benodigde gegeven van die ip-telefonie provider. En ook dat gaat héél eenvoudig en ik kan dat weten omdat ik óók een andere ip-telefonie provider heb dan die van internet.