Skip to main content

goedemorgen ik heb sinds 2 dagen alleen nog maar in geprekstoon op mijn vaste telefoon aansluiting

mijn aansluiting zit in de modem op nr 1 wat te doen

 

Goedenavond @salvatore1968! Wat balen dat je nu telefonisch niet bereikbaar bent: dit geldt voor bellen en/of gebeld worden? Ik ben benieuwd of het internet wel goed werkt?

Uit je bericht haal ik niet wat je eventueel al zelf geprobeerd hebt, excuses als ik een oplossing aandraag die je al geprobeerd hebt, maar dit is wat je zelf al kunt doen/ controleren:

  • Je geeft aan dat je aansluiting op poort 1 op het modem aangesloten is; heb je de stekker van de telefoon als eens los gehaald en opnieuw vastgeklikt? 
  • Hebben je het toestel al eens losgekoppeld (indoen van toepassing ook van de stroom) en weer opnieuw aangesloten? Mocht het toestel op batterijen werken: heb je deze al eens vervangen?
  • Heb je het modem al een keer opnieuw opgestart? Het is dan de bedoeling dat je het modem voor minimaal een minuut stroomloos maakt, minimaal 10 minuten wacht totdat het modem weer helemaal opgestart is. Check dan of je weer telefonisch bereikbaar bent.
  • Mocht dit niet werken, dan raad ik je aan om het modem handmatig te resetten
    Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
    Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.
    Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Als je dit geprobeerd hebt en je ervaart nog steeds problemen met telefonie, dan lijkt het mij heel goed dat wij vanuit onze kant het één en ander gaan controleren:

  • Vanaf een ander toestel (:wink: )telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.
  • Of via ons: vul jij jouw profiel aan met jouw volledige naam, het klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is? In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt, zoals het telefoonnummer waar het over gaat.
    Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik voor je aan de slag kan!

Hij werkt weer dankzij de chat van kpn


Heel fijn dat het opgelost en dank voor je terugkoppeling, @salvatore1968