Skip to main content

Hallo,

 

Vanwege een financieel geschil zou ik graag de inkomende belgeschiedenis van één enkel vast toestel naar mijn vaste toestel uit 2018 inzien. Is dit mogelijk?

Met vriendelijke groet

Hallo Nanno, welkom op het forum.

Wat een vervelende situatie.

Inkomende nummers worden nooit geregistreerd. Deze hoeven namelijk niet gefactureerd en is in strijd met de AVG (privacywetgeving).

Jij, als klant, kan en mag alleen de zelf gebelde nummers zien om je rekening te kunnen controleren. Na 6 maanden moeten die gegevens verwijderd, die zijn er dus niet meer.

Voor de fiscus dient de provider het eerste blad tot 7 jaar na verstrekking te bewaren.

Je wordt geacht zelf je facturen tot ca. 5 jaar te bewaren. Dat mag wel inclusief de bijlage. Maar die bevat dus alleen zelf gebelde nummers. Niet de ontvangen nummers.


Beste Peter,

Bedankt voor je snelle reactie. Wanneer ik de uitgaande nummers over 2018 wil inzien, hoe zou dit mogelijk zijn? Is dit eerste blad opvraagbaar?

 

Mvg Nanno


Wanneer ik de uitgaande nummers over 2018 wil inzien, hoe zou dit mogelijk zijn?

Dat is niet meer mogelijk. KPN zelf mag je belgegevens tot maximaal 6 maanden bewaren. Tja, die nieuwe privacywet AVG.

Op het eerste blad staat alleen

De kosten (en het type) van het abonnement + de totaal gemaakte uitgaande kosten. En het totaalbedrag van die 2. Daar zul je in deze situatie dus niks aan hebben vermoed ik. Dat bewijst alleen dat je gebeld hebt, maar niet naar welke nummers.

Je kunt het alleen inzien indien je die facturen zélf indertijd bewaard hebt.