Skip to main content
Vraag

Inloggen op KPN Service voor SIP gegevens lukt niet

  • 10 July 2024
  • 13 reacties
  • 66 keer bekeken

Ik kan niet inloggen op de servicetool. Ik zou niet op het KPN netwerk zitten. Geen idee wat er bedoeld wordt. Ik heb gewoon een internetverbinding van KPN.

ik wil de sip gegevens instellen/raadplegen.

Rik.

Je kunt daar alleen op inloggen via een kpn modem. Dus experiabox of box12 of 14.

🙊 Vast bellen is peperduur. Mobiel abonnement met onbeperkt is veel goedkoper in the end.


Ik kan niet inloggen op de servicetool. Ik zou niet op het KPN netwerk zitten. Geen idee wat er bedoeld wordt. Ik heb gewoon een internetverbinding van KPN.

ik wil de sip gegevens instellen/raadplegen.

Rik.

Ben je wel via je thuisnetwerk verbonden met KPN, dus niet met je mobiele netwerk @alchemyst ?

Heb je onderstaande link gebruikt:

https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

 


Een uitleg:

Jaren geleden ben ik door KPN omgezet van ISDN naar VOIP . Daarvoor moest een Experiabox aangesloten worden op het tweede aderpaar en een SIP gateway geplaatst. De monteur heeft de experiabox niet aan de praat gekregen (te zwak signaal op het aderpaar) en heeft de SIP-gateway toen aangesloten op mijn Fritzbox. Telefonie werkte.

Ik wil nu alles rechtstreeks via de Fritzbox laten lopen. Via de servicetool kan ik niet inloggen omdat ik niet via de experiabox verbonden ben, maar die werkt dus niet. Vandaar mijn vraag.

Groet,

Rik


Heb je misschien een XS4ALL abonnement? Anders even je Experiabox aansluiten.

Via MijnKPN kun je je vaste nummer voor dit moment doorschakelen naar je mobiele. Ben je i.i.g. bereikbaar. Zelf bellen is sowieso goedkoper met de mobiele.


Geen XS4All en experiabox werkt dus niet.


Alles werkt nu wel maar ik wil naar een andere Fritzbox en die kan alleen ip-telefonie aan.


Tja. Catch 22. De tools werken alleen met een Experiabox….

Ik begrijp dat je nog steeds op die 'zwakke’ DSL lijn zit?

Is dit een losse ATA? 👇

 heeft de SIP-gateway toen aangesloten op mijn Fritzbox.

En anders voor de Tool toch even de Experiabox proberen. Ik zou niet weten hoe je anders aan de kpn SIP moet komen. Of je nummer porteren naar een VoIP provider. Als Cheapconnect bijvoorbeeld. Gesprekskosten ook nog een 10 % ten opzichte van die van kpn zelf.


Mijn hoofdverbinding is prima heeft een Fritzbox. De tweede lijn was bedoeld voor de experiabox en die wil geen verbinding maken.

Tja….


Dus TWEE internet abonnementen????? Er worden helemaal geen 2 abonnementen op één adres afgegeven. Ook niet met 2 DSL lijnen. Want dan is / wordt het één abonnement met pairbonding.

Maar op die hoofdverbinding (...🤔) dus even experia zetten om de tool te kunnen gebruiken.


Ik wil over naar glasvezel van een andere aanbieder maar heb dsl nog even aangehouden om de overgang naar de andere fritzbox te kunnen regelen. Geen idee of ik de experiabox zonder meer kan aansluiten of dat KPN daar ook weer voor nodig is.


Maar er worden wel 2 abonnementen op 1 adres gezet via een tweede aderpaar


Lekkere kosten dan. Één abonnement met pairbonding is goedkoper en komt ten gunste van de snelheid.

Verder is je vraag hier overigens beantwoord. En alternatieven ook.


Blijkbaar.

Ik zoek elders verder.


Reageer