Skip to main content

Hoe kan ik een automatisch incasso instelling voor iemand anders, te weten mijn buurvrouw?

Ze komt er met bellen steeds niet doorheen. Daarnaast heeft ze geen MijnKPN en doet ze niet aan internetbankieren.

Wordt een moeilijke toestand dan om dat te kunnen regelen.  Als je officieel geen gemachtigde bent kun je niet voor iemand anders optreden om diens zaken te regelen.

Mogelijk dat KPN bereid is, als je opbelt om haar te helpen, -in het het bijzijn van je buurvrouw,- en men kan haar alsnog zelf persoonlijk spreken, men daarmee instemt en zaken voor haar instelt?


Dat wordt inderdaad lastig. Ze zit momenteel in een revalidatiecentrum, dus ik zie haar niet vaak.


Met de beste bedoelingen, er zijn nu eenmaal procedures en handelwijzen om juridisch de zaken correct af te kunnen wikkelen. Klantenservice / personeel zal daar ook niet van afwijken. Anders wordt het een tombola aan frauduleuze mogelijkheden en handelen die niet zijn te controleren.

Om de praktische rompslomp in ondersteuning naar mensen niet te complex te maken en daar toch een werkbare balans in te vinden, zijn organisaties vaak toch bereid om dat op die wijze toe te staan, zoals in mijn vorige reactie aangehaald.

Men stelt een aantal persoonlijke vragen, en controleert gegevens. Het gesprek wordt opgenomen als juridische ondersteuning / bewijs, mocht er onverhoopt toch iets onbedoeld worden uitgevoerd.

Maar dan nog, als klantenservice in dat gesprek het gevoel heeft dat er mogelijk onbedoelde zaken worden “geforceerd”, en men vertrouwt het niet helemaal, zal men naar ik denk vragen een en ander schriftelijk en ondertekend dit te bevestigen. (Hangt ook af met wat men wil regelen).

Dat is misschien wel het gemakkelijkste. Maar meteen een brief voorbereiden, met alle relevante klantgegevens en aanvullingen voor automatische incasso (bankgegevens e.d.), uitprinten, wat de buurvrouw dan daadwerkelijk zelf ondertekent, en dan per reguliere post opsturen.

Mogelijk dat je op de website van een bank reeds standaard machtigingsformulieren vindt m.b.t. incasso, die men kan invullen, ondertekenen (door de buurvrouw), en kan opsturen.

(Ikzelf doe vrijwilligerswerk in het sociaal domein, en heb geregeld vergelijkbare zaken te doen).


Mogelijk dat je op de website van een bank reeds standaard machtigingsformulieren vindt m.b.t. incasso, die men kan invullen, ondertekenen (door de buurvrouw), en kan opsturen.

Dat zal KPN wel iets voor hebben ?

(Ikzelf doe vrijwilligerswerk in het sociaal domein, en heb geregeld vergelijkbare zaken te doen).

Goed werk !

Heeft de buurvrouw een gemachtigde zaakbehartiger ? Kinderen ?

 


Nee en nee. Anders had ik me er niet mee bezig hoeven houden.

Aanvullende uitdaging, ze is blind. Hoewel ze wel met haar eigen computer met speciale programma's kan werken, zijn de meeste websites niet geschikt voor visueel beperkten.

Ik had stiekem gehoopt dat hier een webcare team zou zitten dat haar kon bellen.


Er komen hier wel KPN moderators op alle topics. Alleen is de wachtrij momenteel ca. een dag of 4.

Echter kunnen zij als je geen officiële machtiging van haar hebt niets doen. En ook de 'gewone’ klantenservice kan dan niets doen.

Via de gewone klantenservice zal gevraagd worden de telefoon (even) aan haar te overhandigen voor wat controlevragen. De medewerkers hier bellen normaal gesproken niet.


@Incassovoormijnbuurvrouw Welkom op het forum. Wat lief dat je dit voor je buurvrouw wil regelen, ik denk uiteraard graag met je mee in wat er mogelijk is! Zou je voor mij je forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen met de gegevens van je buurvrouw? Dan ga ik uitzoeken wat mijn mogelijkheden zijn! 


@Incassovoormijnbuurvrouw Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!