Skip to main content

Ik wil VoiceMail instellen mbv Mijn Kpn. Echter dan wordt de optie *21* ingesteld, dwz geen rinkeltonen. Graag wil ik de optie *61* gebruiken. Hoe kan ik dat via Mijn Kpn regelen?

Hoi, welkom op het forum :relaxed: .

“direct doorschakelen” kan niet eens in MijnKPN. Het kortste is 2 x over gaan (ca. 10 sec.).

Als je kiest voor O naar voicemail dan is het 4 x over gaan (20 sec.).

:arrow_right: Je kunt ook nog steeds op je telefoontoestel *61*0842333 kiezen om door te schakelen naar voicemail. Daar is MijnKPN niet echt voor nodig.


Beste Peter,

Bedankt voor je antwoord.

Ik zag op het forum dat je al meer mensen hebt geholpen met advies over VoiceMail.

Ik begrijp dat er een paar manieren zijn om VoiceMail aan te zetten.

a). Op het toestel kun je *21*0842333# intoetsen. Dan wordt Voicemail direct aangezet en zijn er geen rinkeltonen.

b). Of je kunt *61*0842333# intoetsen. Dan gaat de telefoon eerst 5 x over voor Voicemail wordt aangezet.

c). Je kunt het ook via MijnKpn doen. Als ik dat doe (via Producten en de Instellingen van het juiste toestel in huis) dan wordt VoiceMail direct aangezet zonder rinkeltonen. Ik noem dat optie *21*.

Ik wil eerst 5 rinkeltonen, dus optie *61*. Als ik dat doe, dus optie b) van hierboven, dan werkt de VoiceMail niet. Ik heb toen MijnKpn geopend en zag dat niet de VoiceMail geactiveerd was, maar “doorschakelen naar een ander nummer”. Dat nummer was in mijn geval 2333. Voor alle duidelijkheid ik heb dat nummer niet opgegeven. Ik heb de instructie alleen in mijn telefoontoestel ingegeven.

Dus voorlopig heb ik geen VoiceMail.

Mijn telefoon zit in een kleine huiscentrale, de oude Homevox. Verstoort die het proces?

 


Vreemd. De optie '’naar voicemail'’ zou echt met de 20 seconden vertraging moeten zijn. Dat is 4 x overgaan (op de lijn wel te verstaan. Niet alle toestellen achter een Homevox zullen 4 x overgaan).

Ik heb toen MijnKpn geopend en zag dat “doorschakelen naar een ander nummer” was ingeschakeld. Dat nummer was in mijn geval 2333

en als je daar in MijnKPN geforceerd 0842333 invult? Werkt het dan wel?

de oude Homevox.

Zit die op de phone poort van het modem ??? (dat kan, maar om daar zo'n ouderwets ding aan te hangen... Een dect basis kan met 4 handsets ook gewoon als huiscentrale dienen. Draadloos.)

Verstoort die het proces?

Die Homevox is stokoud, zeker 20 jaar. Maar dat zou zo maar kunnen. Zodra je gebeld wordt gaat dan eerst toestel 1 over, dan 2, dan 3, dan 4 en dan weer 1 bij mij weten. Tegen de tijd dat "4” dus aan de beurt is is het op de centrale al 3 x over gegaan.

Heb je wel nummerweergave via die oude Homevox?

En kan je überhaupt toonkiesmenu's gebruiken als je bedrijven en diensten belt?


Dank voor je verhelderende antwoord.

Het is me niet gelukt om het nummer 0842333 in te voeren op MijnKpn. Hij geef dan een foutmelding. 

Ik heb twee telefoonlijnen in huis. Een gaat via mijn Homevox, de ander is een rechtstreekse lijn. Ik heb als test de VoiceMail geinstalleerd op de rechtstreekse lijn. Dat gaat wel goed. Ik moet dus concluderen dat de Homevox roet in het eten gooit. Het apparaat is te oud voor moderne snufjes als antwoordapparaten. Verder werkt het nog goed. 

Mijn oude Kansas antwoordapparaat is al wat versleten. Sommige knoppen werken niet meer. Daarom zocht ik iets nieuws. Maar ik ga toch op zoek naar een andere Kansas apparaat. Marktplaats?

Als antwoord op je laatste vraag. Ik kan iedereen bellen, zelfs vrienden in het buitenland. 

Nogmaals dank dat je me op het goede spoor hebt gezet. 


Ik kan iedereen bellen, zelfs vrienden

Ik had het over bedrijven met een doorkiescentrale. Welkom bij…. kies 1 voor piet, kies 2 voor klaas etc. Lukt dat via de Homevox?

 

Losse nieuwe antwoordapparaten bestaan nog wel maar zijn duur t.o.v. een dect-setje met geïntegreerde beantwoorder. Dat laatste is minder prijzig. Al vanaf zo'n 45 euro. Verkrijgbaar met 1 tot 4 handsets.

Waarom loopt die éne ( één toestel? ) eigenlijk 'nog’ via die stok antieke Homevox? Waarom niet een dect met meerdere handsets. Met geïntegreerd antwoordapparaat. Dan heb je ook nummerweergave.

Dat antwoordapparaat die je nu hebt (Kansas) is dat deze? Die had ik ook…. zo'n 20 jaar geleden. Is nog uit de tijd dat het “kpn telecom” heette zie ik. 

 


Met mijn telefoonaansluiting kan ik gewoon gebruik maken va doorkiescentrales bij bedrijven. 

Omdat mijn zoon last heeft van Electro Magnetische Straling proberen wij het aantal apparaten in huis die stralen zoveel mogelijk te beperken. Daarom hebben we ook geen dect telefoons. Maar er zijn nog voldoende alternatieven, zelfs voor antwoordapparaten. 

Ik heb inderdaad een Kansas. Nu, na 20 jaar verslijten de knoppen een beetje, maar ik heb een nieuwe ongebruikte gevonden. 


Ik heb inderdaad een Kansas. (...) maar ik heb een nieuwe ongebruikte gevonden.

Ah, dat is mooi. Ik vond het, toen ik nog een antwoordapparaat had, wel de fijnste.

Nu geen antwoordapparaat / voicemail meer. Bel wel terug a.d.h.v. nummerweergave of de ander belt me nog maar een keer.