Skip to main content

Ik heb een Experiabox V10a via Youfone. Aansluiting glasvezel, loopt via KPN netwerk. Youfone zegt zelf ook contact op te nemen met KPN.

Na reset kan ik naar de huisinstallatie bellen met GSM. Dect telefoon gaat over. Kan dan ook één keer bellen met DECT naar bv GSM. Daarna niet meer. Als ik met DECT bel dan hoor ik het kiezen, dan geen geluid maar zie wel teller lopen in de DECT. GSM gaat niet over. Als ik met GSM naar DECT bel dan krijg ik een voicemail bericht. “Goededag dit is de voicemail van xxx, met mijn vaste aansluitnummer.  Reset ik de experia opnieuw dan kan ik opnieuw één keer bellen.

In de experiabox zie je wel in het log het binnenkomende gesprek dat naar de voicemail doorgeschakeld wordt. Het uitgaande gesprek zie je niet.

Ik heb ook een ander DECT toestel direct op de experia aangesloten, geen verschil. Mijn installatie heeft gewoon gewerkt voordat ik van KPN naar Youfone overstapte.  Ook heb ik beide DECT toestellen gecontroleerd of het antwoordapparaat aanstaat, dat is niet zo. Ik heb zowel de handsets als het bases station gereset, geen verschil

Vraag:

heeft de experiabox zelf een voicemail service

wie weet hoe ik dit op kan lossen, Youfone heel vriendelijk aan de telefoon, kom ik niet verder mee.

Ik heb een Experiabox V10a via Youfone. Aansluiting glasvezel, loopt via KPN netwerk. Youfone zegt zelf ook contact op te nemen met KPN.

 

Dat is onjuist,In principe is youfone klant van kpn en u niet.Ze moeten het dan ook helemaal zelf oplossen.

Vraag:

heeft de experiabox zelf een voicemail service

wie weet hoe ik dit op kan lossen, Youfone heel vriendelijk aan de telefoon, kom ik niet verder mee.

Nee.

Ik weet niet precies hoe dit op te lossen is maar dit kan je proberen:

1:Haal 2 minuten de adapter uit het glasvezelkastje.

2:Geef tijdens dat het glasvezelkastje stroomloos is een reset aan het modem.

3:Haal de adapter uit het basisstation van de DECT en haal ook batterijen uit de handset.

4:Stop alles weer terug.

Werkt dat nog niet zou ik youfone een nieuw modem vragen,En vraag dan ook maar of ze een v10 kunnen sturen.

groetjes martijn


Als jouw V10a en hierbij je volledige diensten ( Internet en Telefoon) Via Youfone lopen, Zal dit toch echt ook volledig via hun moeten gaan.

in dit geval leverd KPN slechts de lijn aan en de diensten die over die lijn lopen zijn van Youfone, het kan zijn dat zij deze weer inkopen bij KPN maar dat neemt niet weg dat de Ondersteuning erop volledig via hun loopt. ( U bent klant bij Youfone en Youfone is klant bij KPN ).

Hierdoor kunt u ook niks bij KPN direct doen dit zal volledig via Youfone  moeten lopen en die kunnen het indien nodig weer bij KPN neerleggen.

in dit geval is waar KPN over gaat en kan controleren ( De glasvezel verbinding ) ongetwijfeld goed en in orde ( anders zou je wel meer problemen hebben ) 

 

Gezien KPN hierin niks kan zal ik u toch willen verzoeken contact te leggen met Youfone gezien dit lijkt een issue met een dienst te zijn..  en daar kan echt alleen youfone u hierin mee asisteren.


Allereerste bedankt voor de reacties. het is mij bekend dat Youfone dit op moet lossen, ik heb de vraag daar ook uitstaan. Echter zij gaan elke keer overleggen met de KPN maar schiet daar niet echt mee op. 

 

Omdat het om KPN apparatuur gaat en je meestal niet de enige bent met een probleem ook hier gepost.

 

Ik heb alleen nog niet de voeding van het glasvezel kastje eraf gehad, zal dat eens proberen.


 

Ik heb alleen nog niet de voeding van het glasvezel kastje eraf gehad, zal dat eens proberen.

laat maar weten,Anders lijkt me een nieuw modem een goede zet.En als het kan dan een v10.


Bij het stellen van een vraag hoort een feedback als het opgelost is. Na heel lang aandringen eindelijk een nieuw V10A modem gekregen. En het lijkt erop dat ik nu gewoon kan bellen. Misschien nog wat sceptisch, als het een week goed gaat weet ik het zeker. Jammer dat dit zo lang moet duren. Jullie bedankt voor de support en veel succes met uitstaande problemen. Jos


Top!