Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Ik krijg over een week een KPN Experia box 12 (in plaats van een Fritzbox).  Nu heb ik draadloze telefoons (Fritz!Fon C5), en ben benieuwd of en hoe die op de Experia box kunnen worden aangesloten.

In de Fritzbox zit ingebouwde Dect, is dat bij de KPN Box 12 ook zo? Zo nee, moet ik dan een basisstation erbij kopen (en maakt het dan uit welke ik koop)?

Ik wil geen Fritzbox meer omdat ik die functies niet gebruik (zonde van het maandelijkse bedrag dat het kost).

Lees deze pagina:

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Fon-C5/357_Bruikbare-functies-met-basisstations-van-andere-fabrikanten/

Als ik het goed begrijp krijgt u Duitstalige toestelen zonder fritzbox…

En geen telefoonboek... lijkt me ook een dingetje 😳

Ik wil geen Fritzbox meer omdat ik die functies niet gebruik...

Hoe kunt u dat nu zeggen? U gebruikt ze juist wel.


In de Experiabox zit geen dect basisstation, die zal je dan aan moeten schaffen.

Je kunt er ook voor kiezen om zelf een fritzbox te kopen, dan ben je wel duurder uit dan een los basisstation, maar weet je wel dat het weer werkt. Plus je zult even moeten uitzoeken welk type.

Je kunt de dect/vaste telefonie misschien ook afschaffen, mobiel bellen is tegenwoordig ongeveer even duur, tenzij je veelt belt natuurlijk.


Inderdaad, ik kan eens kijken wat een basis fritzbox kost. Wifi heb ik niet nodig (aparte punten), telefoonboek is niet spannend, maar duitstalige telefoons is ook zo wat.

Hartstikke bedankt voor het meedenken!