Skip to main content

Telefoneren niet meer mogelijk, bezettoon bij bellen of gebeld worden. Wat heb ik gedaan: Modem V10 gereset heeft niets opgeleverd. Nieuw modem V10a geïnstalleerd geeft ook GEEN oplossing! Vraag wat zijn nu nog de opties??

Is deze afbeelding correct om te kunnen bellen of moet mijn nummer hier nog vermeld zijn?? 

 

Firmware Version: v6.00.34 build137
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01

Hoi @komijn . Ik wil graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna een seintje geven? 


Ik maak gebruik van het KPN netwerk maar niet van KPN als provider. Heb nu al een week of drie GEEN telefoon.


Bij welke provider zit je, @komijn ? Want dan is het raadzaam om daar contact mee te zoeken. Ik kan alleen KPN klanten helpen met een abonnement .


je schrijft “Want dan is het raadzaam om daar contact mee te zoeken.” Ja natuurlijk heb ik dat gedaan. Ze maken gebruik van het KPN netwerk zoals velen. Maar ze komen er blijkbaar niet uit! Ronduit te zot voor woorden! Op dit forum hoopte ik wat info te verkrijgen over wat ik misschien zelf zou kunnen doen😁.


Los van die reset, die je al geprobeerd hebt is er volgens mij weinig aan te doen als het issue uit het netwerk zelf komt.

Ze zouden met jou alle relevante stappen moeten doorlopen zoals ander toestel testen. Poorten wisselen . Resetten. En als dat niks oplost een monteur sturen. Dat zou in ieder geval de werkwijze van KPN zijn.  


Alles is aan mijn kant gedaan behalve monteur die is nog niet geweest. Er wordt gemeld dat het probleem bij de provider ligt en niet lokaal bij mij 😪

Het is nog steeds afwachten………….ik weeg al bijna een ons.


een monteursreset kan je nog proberen, maar dan houd het wel op denk ik.

Die doe je zo:

  • V10a: Houd het knopje ‘Reset’ en de ‘Wifi’-knop aan de achterkant van het modem zo’n tien seconden tegelijk ingedrukt (gebruik hiervoor een paperclip of een ander puntig voorwerp);
  •  

@martijn197108  

Alles is aan mijn kant gedaan behalve monteur die is nog niet geweest. Er wordt gemeld dat het probleem bij de provider ligt en niet lokaal bij mij 😪

Het is nog steeds afwachten………….ik weeg al bijna een ons.

M.a.w. ook dat is reeds gedaan.


Welke '’fijne'’ provider is dat, Komijn?

BudgetThuis?

 

hoopte ik wat info te verkrijgen over wat ik misschien zelf zou kunnen doen

Kabeltje tussen modem en telefoon (basis) al vervangen?
Andere telefoon(set) geprobeerd?
Krijgt het basisstation überhaupt stroom (dus staat het écht aan )

 

Anders écht via je provider blijven aanhouden. Hier, KPN de provider, kan niks voor je doen. Zonder KPN klantnummer kan KPN NetwerkNL niet aangestuurd worden. Via je provider kan dat wél.


Hoe raad je het zo het is inderdaad Budget alles in 1.

Kabeltje tussen modem en telefoon (basis) al vervangen? Gedaan
Andere telefoon(set) geprobeerd? ook, de oude er weer aan gehangen
Krijgt het basisstation überhaupt stroom (dus staat het écht aan ) Yes

Heb ook nog het modem vervangen!

Maar niets brengt resultaat 😭

 


Blijven aandringen, @komijn . Je hebt recht op werkende diensten. Zeker als je je eigen domein hebt uitgesloten. 


@Erwin_ wat bedoel je met "Zeker als je je eigen domein hebt uitgesloten. “?

Ik bestook ze iedere dag met de vraag hoe het er mee staat MAAR geen antwoord!

Heb maar besloten de rechtsbijstand in te schakelen.


Nou, eigen domein is: 

-Zitten de stekkertjes goed en zijn ze niet beschadigd.

-Herstart/reset modem.

=Beide telefoonpoorten geprobeerd.

-Ander toestel geprobeerd.

 

Als je dit allemaal hebt weg kunnen strepen dan lijkt het dus niet binnen jouw eigen invloedsfeer te liggen en wordt het tijd voor de provider om actie te ondernemen.


De provider geeft aan dat zij een probleem hebben en dat er aan gewerkt wordt

Reactie provider "

Telefoon werkt niet.

Wij kunnen ons zeker voorstellen dat u graag zo snel mogelijk gebruik wilt maken van uw telefoon. Wel is het zo dat er een migratie speelt binnen Budget Thuis en dat is dus de reden waarom uw telefoon niet werkt. We zijn er dus druk mee bezig om uw diensten werkend te krijgen.


Ah. Dan is daar blijkbaar iets aan de hand. Dit is zo specifiek dat ik daar verder geen zinnig woord over kan zeggen. Het lijkt er op dat er dus een administratief issue bij hun speelt. 


administratief  of technisch 


of een combinatie :-)  Ik weet verder niks van het bedrijf.


Ik zou het niet merken. Gebruik al 10 jaar alleen mobiel. Met abonnement veel goedkoper dan de vaste. 


Hehe na 4 weken geen VOIP telefoon is het eindelijk

door en bij de provider opgelost!!


Gefeliciteerd! ☎️