Laat op de avond van 31 maart jl, bleek onze huistelefoon geen kiestoon meer te hebben. Een dag later op 1 april heb ik via de website van KPN de stappen uitgevoerd zoals beschreven. Er waren op onze postcode geen storingen, de verbinding was goed en bij de controle van de telefoon instellingen kwam een melding” probeer het later nog eens”. Vervolgens de modem aansluiting gecontroleerd, opnieuw aangesloten en een reset gedaan. Resultaat, geen kiestoon.
Onze conclusie was dat de huistelefoon defect moest zijn, dus via bol.com een nieuwe besteld. Toen we deze een dag later aansloten, bleek er nog steeds geen kiestoon te zijn.
Tijdens het contact met KPN klantenservice hierover, bleek dat ons nummer was afgesloten wegens portering. Dit bevreemd me omdat we geen opdracht voor verandering van provider hadden uitstaan. Ik kan begrijpen dat iemand een fout nummer heeft opgegeven of schrijffout heeft gemaakt, maar kan niet begrijpen dat de NAW gegevens van het nummer niet zijn gecontroleerd omdat dan alarmbellen hadden moeten afgaan.
We zouden worden teruggebeld binnen 5 werkdagen, werden er uiteindelijk 7. Inmiddels is er regelmatig contact geweest met klantenservice en chat. Die waren op 1 uitzondering na, goedwillend, beleefd en vriendelijk. Ze probeerden op afstand te helpen, wat elke keer niet lukte, een volgende afdeling inschakelden of een ticket aanmaakte met de mededeling om geduld te hebben, en/of de autorisatie even af te wachten, of dat we binnen 3 dagen zouden worden teruggebeld. Het laatste overleg met de TD was dat we binnen 3 werkdagen dagen worden geholpen door de afdeling “storing, defect en spoed”.
Er heeft dus niemand gebeld!. De kreet spoed heeft een nieuwe dimensie gekregen, storing en defect blijven zonder verbetering.
Na 26 dagen kunnen we nog steeds geen gebruik maken van de huistelefoon.
Omdat verleden week voor ons de maat vol was heb ik ons op 19 april aangemeld voor een overstap naar Ziggo per 1 juni 2021.
We blijven nieuwsgierig in afwachting van de jullie reactie.