Skip to main content

Laat op de avond van 31 maart jl, bleek onze huistelefoon geen kiestoon meer te hebben. Een dag later op 1 april heb ik via de website van KPN de stappen uitgevoerd zoals beschreven. Er waren op onze postcode geen storingen, de verbinding was goed en bij de controle van de telefoon instellingen kwam een melding” probeer het later nog eens”. Vervolgens de modem aansluiting gecontroleerd, opnieuw aangesloten en een reset gedaan. Resultaat, geen kiestoon.

 

Onze conclusie was dat de huistelefoon defect moest zijn, dus via bol.com een nieuwe besteld. Toen we deze een dag later aansloten, bleek er nog steeds geen kiestoon te zijn.

Tijdens het contact met KPN klantenservice hierover, bleek dat ons nummer was afgesloten wegens portering. Dit bevreemd me omdat we geen opdracht voor verandering van provider hadden uitstaan. Ik kan begrijpen dat iemand een fout nummer heeft opgegeven of schrijffout heeft gemaakt, maar kan niet begrijpen dat de NAW gegevens van het nummer niet zijn gecontroleerd omdat dan alarmbellen hadden moeten afgaan.

We zouden worden teruggebeld binnen 5 werkdagen, werden er uiteindelijk 7. Inmiddels is er regelmatig contact geweest met klantenservice en chat. Die waren op 1 uitzondering na, goedwillend, beleefd en vriendelijk. Ze probeerden op afstand te helpen, wat elke keer niet lukte, een volgende afdeling inschakelden of een ticket aanmaakte met de mededeling om geduld te hebben, en/of de autorisatie even af te wachten, of dat we binnen 3 dagen zouden worden teruggebeld. Het laatste overleg met de TD was dat we binnen 3 werkdagen dagen worden geholpen door de afdeling “storing, defect en spoed”.

Er heeft dus niemand gebeld!. De kreet spoed heeft een nieuwe dimensie gekregen, storing en defect blijven zonder verbetering.

 

Na 26 dagen kunnen we nog steeds geen gebruik maken van de huistelefoon.

 

Omdat verleden week voor ons de maat vol was heb ik ons op 19 april aangemeld voor een overstap naar Ziggo per 1 juni 2021.

 

We blijven nieuwsgierig in afwachting van de jullie reactie.

Hoi @Edwin vG . Welkom op het forum.

Erg jammer om te lezen hoe dit allemaal verloopt. Ik begrijp dat je nu een aanvraag bij ziggo hebt lopen? Je hebt daar ook een porteringsverzoek,om het nummer die kant op te krijgen? 


Hoi Erwin,

het lag wel in de bedoeling het nummer mee te nemen. Ik ben bang dat dit nog een dingetje gaat worden.

Vandaag trouwens zelf maar weer contact opgenomen met KPN. Begin er verdrietig om te worden helaas.


Ik wil me er graag mee bemoeien maar als jij al vastberaden bent om van provider te wisselen (wat ik gezien je verhaal ook goed kan begrijpen) lijkt dat niet heel vruchtbaar.

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Het minste wat ik kan doen is de boel proberen te analyseren.

 


Ik snap dat het nergens perfect is en overal gebeurt wel eens iets. Een probleem is op zich niet erg, zolang je maar het gevoel hebt dat er aan gewerkt en er met je over gecommuniceerd  wordt en indien onoplosbaar, een plan B wordt aangereikt. Het is de afgelopen maand vooral heel stil geweest. 

Het wordt gewaardeerd dat je er op wil duiken, maar het besluit om KPN te verlaten staat vast.
In elk geval bedankt voor je reactie!


Inmiddels is het mei geworden en nog steeds geen bereik met de vaste telefoon. Gisteren dus weer gebeld en er werd me verzekerd dat KPN er op dat moment mee bezig was en dat ik in de loop van de dag teruggebeld zou worden. Vandaag nog steeds geen bereik en terugbellen zit er blijkbaar niet in.
Op de ontvangen factuur worden kosten afgehouden voor vaste telefonie. Tijdens dat gesprek aangegeven dat KPN dan ook de verplichting heeft de dienst te verlenen!
Staat genoteerd, maar krijg de indruk dat ze alleen maar aan het tijdrekken zijn tot einde van de maand


Ik snap dat je dat gevoel krijgt. Er is wel van alles gaande in het ticket dat voor jou is aangemaakt, dat kan ik hier met zekerheid zeggen. 

Of dit nog te redden is, weet ik niet. Ik weet uit cases van het verleden dat het soms heel lastig is om een nummer terug te porteren. 

 


Ik lees het bovenstaande en ik onderga op dit moment hetzelfde euvel bij vast bellen. Geen kiestoon, wel bezettoon op het toestel waarmee ik bel maar ook als ik mobiel het nummer bel waarmee ik problemen heb. Ook dan krijg ik de bekende inbezet-toon. Zelfs ook als ik de telefoons heb afgekoppeld. Ook ik een nieuwe telefoon gekocht maar daar ligt het dus niet aan. Bij ons is de situatie dat wij net (9 dagen geleden geinstalleerd )verhuisd zijn, alles door de KPN-monteur is overgezet en welgeteld 1 telefoontje hebben gevoerd over het vaste net. Ik heb nog geen gesprek kunnen voeren met een echt KPN-mens maar word van het ene tooltje naar het andere forum doorverwezen en hoop dat ik middels deze melding wel iemand aan de lijn krijg zonder dat ik weer het kastjemuur-gevoel krijg. Bij ons is er geen geval van porteren oid, we zijn slechts verhuisd. Internet en tv doen het prima. Overigens zijn we altijd tevreden geweest met KPN en hopen dit nog jaren te zijn maar dan wel zonder problemen……..


Zojuist toch nog iemand vd KPN aan de lijn gehad. Deze persoon wist mij te vertellen dat het vaste nummer niet is meegenomen / niet is geregistreerd na de verhuizing. Zij kon ook na resetten het niet oplossen en verwijst mij door naar een ander die mij gaat bellen. Overigens ook zojuist de maandelijkse factuur ontvangen, daarin staat uiteraard wel het juiste vaste nummer genoteerd….en uiteraard de gevoerde gesprekskosten welke nog wel gevoerd konden worden. We gaan nog steeds voor de goede afwikkeling….ik ben tenslotte pas net vandaag begonnen met reclameren..


Bedankt voor je antwoord Erwin. Het is inmiddels duidelijk dat er meer aan de hand is. Wat ik dan weer niet snap dat jullie het laten escaleren en niet met een plan B komen. Biedt dan een tijdelijk alternatief nummer aan, jullie kunnen in alle rust achter de schermen werken en wij kunnen bellen en zijn bereikbaar.

We waren een tevreden klant, maar voelen ons door beloven en niet nakomen aan het lijntje gehouden en de keuze van vertrekken blijft.

 

@RonFlonflon. Je krijgt een medewerker aan de lijn als je het 0800 belt en de gestelde vraag beantwoord met “ medewerker spreken”


Edwin dank !


Zojuist gebeld door KPN dat het nu in orde zou moeten zijn. En inderdaad, de vaste lijn doet het weer, het nr stond niet in de modem geregistreerd  en dat is alsnog hersteld met als resultaat een blije klant.

Dank !


Als ik hier op het forum tussen de regels door lees, begin ik wel een idee te krijgen waar de schoen wringt. Echter gaat het op dit forum niet opgelost worden. 
Deze week was weer plechtig beloofd dat ik gebeld zou worden om alles te bespreken. Niet dus!!

Vandaag zelf weer gebeld en een vriendelijke medewerker gesproken, die wel een oplossing kon aandragen via een ander kanaal. Klonk goed! Of ik dan wel 5 werkdagen geduld wilde hebben. Eerder kon absoluut niet vanwege de drukte. Dat wij al 5 weken in afwachting waren was jammer, toch de 5 dagen wachten aub en hij belt beslist terug.

klonk zo goed, praktijk lijkt er op dat de afdeling kastje je naar afdeling muur stuurt.

Wat vooral storend is dat niemand durft te zeggen wat het probleem is