Skip to main content

Ik heb KPN Hussel met Internet en tv thuis met een vaste telefoonlijn abonnement van € 2,00 (om gebeld te kunnen worden). Daarnaast heb ik ook 2 mobiele abonnementen bij KPN. Ik ben benieuwd hoe het zit met de kosten van voicemail op de vaste lijn. 
Ik kan met onderling gratis bellen natuurlijk mijn vaste lijn bellen. Vervolgens als ik niet opneem kan ik escape doen naar het voicemail menu en op die manier mijn voicemail op de vaste lijn afluisteren, etc. 

Mijn vraag is moet ik in mijn situatie betalen voor het bellen op de vaste lijn naar 0842 333?

Hallo @Huub van Baal ,

Ja, dit gaat jou geld kosten. 
 

Voicemail ontvangen is gratis, maar voor het beluisteren van jouw voicemail betaal je het standaard tarief (tenzij je BelOnbeperkt hebt, dan is het gratis).

 

Zijn er kosten verbonden aan het beluisteren van je VoiceMail?

Er zijn kosten verbonden aan het beluisteren van je Voicemail. Je betaalt geen abonnementskosten, maar alleen het standaardtarief binnen de regio voor het beluisteren van je VoiceMail. Je betaalt start- en gesprekskosten voor het terugbellen binnen of buiten je regio.

Hoe beluister ik VoiceMail op mijn vaste telefoon?

Als je voicemailberichten vanuit huis wilt beluisteren bel je vanaf je vaste telefoon naar 0842-333. Nieuwe voicemailberichten hoor je direct. Wil je oude berichten beluisteren? Volg dan het menu.

bron: Voicemail vaste lijn

 


Dat is dus eigenlijk wel een beetje vreemd. Immers voicemail op mobiel kan je uitluisteren met de KPN Voicemail app. Je zou toch mogen verwachten dat je met Gratis Onderling Bellen dat ook 0842333 gratis is.

Iemand van KPN vertelde laatst in een chat dat het wel gratis is. Wilde mij alleen niet melden waar dat gelezen kon worden is vermeld.

Iemand van KPN die daar licht over kan laten schijnen.


Gewoon de reactie lezen van @Noordzee wat een kopie is van de officiële gegevens van KPN m.b.t. voicemail.  Je kunt ook de hyperlink volgen die hij heeft gegeven van diezelfde gegevens.
= bron: Voicemail vaste lijn

Beetje verder naar onderen scrollen, en pijltje openklappen voor meer uitgebreide info.

Daar valt verder niets anders van te maken dan wat het is.
Een medewerker van KPN zal ook daar wellicht naar verwijzen.


Hi Huub, welkom hier. 

Gewoon de reactie lezen van @Noordzee wat een kopie is van de officiële gegevens van KPN m.b.t. voicemail.  Je kunt ook de hyperlink volgen die hij heeft gegeven van diezelfde gegevens.
= bron: Voicemail vaste lijn

Beetje verder naar onderen scrollen, en pijltje openklappen voor meer uitgebreide info.

Daar valt verder niets anders van te maken dan wat het is.
Een medewerker van KPN zal ook daar wellicht naar verwijzen.

Dit klopt inderdaad. :relaxed: