Skip to main content
Vraag

Kan ik een nachtschakeling instellen met KPN EEN?

• April 2, 2026
  • 0 reacties
  • 2 keer bekeken

Zakelijke telefonie. Ik wil een ‘nachtschakeling’ instellen. Dan zou buiten kantoortijden een boodschap afgespeeld moeten worden. Maar dat gebeurt niet; de telefoon blijft tot in het oneindige overgaan. Op het zakelijk account portal kan je een ‘handige’ vraag / antwoord spel spelen. Op de vraag ‘Ik wil mijn voicemail instellen buiten kantoortijden’ krijg je het logische antwoord ‘Om beveiligingsredenen is het bellen naar zogeheten risicolanden bij ons standaard geblokkeerd….’. Geldt zo’n beetje voor alle vragen - die geven praktisch allemaal een antwoord voor een ander onderwerp.

Dat terzijde. De nachtschakeling. Die staat ingesteld op ‘Automatisch op basis van openingstijden’. Bij ‘Selecteer de voicemail of het nummer waarnaar je wil doorschakelen.’ staat nummer 250 (Voicemail Gesloten Voicemail’ ingesteld. En bij tijdschema heb ik een schema gemaakt voor de werktijden.

Onder het kopje Audio > Voicemail heb ik bij ‘Gesloten Voicemail’ ingesteld:

Voor de ‘begroeting’ uiteraard een paar boodschappen ingesproken.

Volgens mij zou je buiten kantoortijden een boodschap te horen moeten krijgen, maar dat gebeurt dus niet. Wat doe ik fout?