Skip to main content

Wij hebben alleen vaste telefoon van KPN. Sinds een paar dagen de melding “telefoon controleren”, werkelijk alle mogelijke stappen doorlopen maar melding blijft. Alle stekkers zitten goed (in- en uitgeplugd), stroom is er al tig keer vanaf geweest, gereset, niets helpt. 
De telefoon is wel goed aangemeld bij het basisstation, daar ligt het niet aan. Kennelijk hoort KPN wel de telefoon overgaan als ze ons bellen maar wij horen niets. Help!

Heeft u al eens een andere telefoon geprobeerd? Gewoon een "ouderwetse" aan een draadje? Want ik begrijp dat u nu een DECT setje heeft? Begrijp ik dat goed?


Ik heb geen andere telefoon om uit te proberen. 


En ja, we hebben een DECT set


Ik heb geen andere telefoon om uit te proberen. 

Even bij buren, familie, vrienden eentje lenen. Kan ook (oud) bedraad toestel zijn als ie maar met rJ12 stekker verbonden kan worden. I.g.v. dect basis + handset.

Hoe krijg je de melding “telefoon controleren”?

Via de display v.d. telefoon? Via de speaker als je wilt bellen?

Welke experiabox heb je van kpn? (V8, V9, V10, V10A)


Het DECT set kan kapot zijn…

@PeterG ik vermoed dat er geen Experiabox is.


Even voor de reageerders: zoals mijn eerdere berichten al aangeven: ik heb alleen vaste telefoon van KPN, dus dan is er uiteraard geen experiabox en ik heb niet de beschikking over een andere telefoon. Ook eentje van iemand lenen is op korte termijn heel lastig, dus voor nu geen optie. De melding “telefoonlijn controleren” komt via het display. 


En het DECT set is niet kapot, de handset staat nog steeds goed geregistreerd in het basis station, Dit heb ik al gecontroleerd. 


Maar kun je er wel mee bellen?

Ik lees alleen dat je hem niet hoort overgaan als KPN belt. Staat de beltoonvolume op 0 misschien?


@DennisA78 nee ik kan niet bellen, nee het heeft niet met het volume te maken (al gecheckt)


Hier iemand met dezelfde melding. Bleek los of niet goed aangedrukt stekkertje te zijn.

Er kan natuurlijk een storing zijn in je PSTN lijn. Maar zonder controle met een (extra) telefoon kan je dat niet constateren. En het zou zonde zijn als de monteur kwam en het ligt aan je eigen telefoon/kabeltje. Dan betaal je voorrijkosten namelijk.

Ben overigens wel benieuwd wel merk dect telefoon het is. De mijne, een Gigaset, geeft geen melding als de lijn onderbroken is. Is het misschien een Panasonic?

Zie verder ook hier omtrent de melding.


Hallo @Ik weet het echt niet meer! Fijn dat je ons Forum gevonden hebt. Zo te lezen wordt er al goed met je meegedacht. Begrijp ik (uit je startbericht) goed dat je al contact gehad hebt met de klantenservice? Konden mijn collega's je niet verder helpen? Wat is er besproken of afgesproken?


@Lisa van je collega’s waarmee ik vanmiddag op Messenger in gesprek was moest ik hier een chat starten, zodat jullie dit van hieruit konden opstarten. Inmiddels heeft een andere collega dat gesprek toch weer teruggepakt in Messenger, omdat het niet handig was op diverse plekken. Op verzoek van die collega heb ik een screenprint van de brief die ik kreeg van KPN via Messenger gestuurd, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad. Nu bijna 1,5 uur later krijg ik weer via dit forum een reactie. Ik denk dat het handiger is als je de gesprekswisseling via Messenger er eerst even bij pakt, want die brief aan mij gericht ga ik hier natuurlijk niet delen. 


Wat staat er dan in die brief? Waarom heeft u die gekregen? Waar gaat die over? Kunt u dat vertellen? 


@PeterG nee, alle stekkertjes zitten echt helemaal hartstikke goed. Het is inderdaad een Panasonic. 


@Nick83 ik ga hier geen persoonlijke informatie delen. Mijn antwoord was gericht aan de KPN medewerker


Ik kan zo het gesprek via messenger niet inzien. Lijkt mij dan het beste om via die weg contact te houden. En als ik niet alle informatie tot mijn kan nemen werkt dat ook niet in mijn voordeel. Dubbel contact is voor niemand handig.


@Bart_Z nee is inderdaad niet handig, maar die dubbele sporen is niet op mijn initiatief gebeurd, maar op verzoek van je collega via Messenger….. 

 

Inmiddels heeft een andere collega van je het via Messenger weer teruggepakt, zoals ik al aangaf hierboven. 


TS schreef: Wij hebben alleen vaste telefoon van KPN. 

Ik begin zo langzamerhand toch aan defect/storing in de PSTN aansluiting te denken, @Bart_Z , @Lisa . Dat kan alleen een monteur oplossen.

Maar een collega is jullie al voor

Inmiddels heeft een andere collega van je het via Messenger weer teruggepakt

Mocht het toch aan de apparatuur van TS liggen (kabeltje van aansluiting naar basis) dan zijn er voor TS natuurlijk wel voorrijd kosten aan verbonden.