Skip to main content
Beantwoord

Mijn vader heeft sinds de overgang naar glasvezel geen vaste telefonie meer

  • 5 June 2024
  • 9 reacties
  • 151 keer bekeken

Mijn vader woont in Den Haag in een 55+ flat waar je erin Den Haag en andere steden meerdere van hebt. 

Hij is 88 jaar en reeds enige tijd erg vergeetachtig. Mijn vader heeft een vaste telefoon, TV en internet, waarbij de TV en zijn vaste telefoon het belangrijkste zijn voor hem en zijn familieleden. Hij heeft ook een mobile telefoon maar weet niet hoe die werkt. 

Televisie voor afleiding avonds en zijn vaste telefoon om hem helpen te herinneren waneer hij welke afspraken heeft en ook om te kijken hoe het met hem gaat.

Eind 30 april is zijn koper aansluiting vervangen door glasvezel. Vanaf dat moment doet zijn TV en internet het. Zijn vaste telefoon doet het nog steeds NIET

Ik heb er inmiddels enkele 10 tallen telefoon gesprekken aan besteed met de vraag wanneer doet de vaste telefoon het weer. Ook heb ik een klacht in gediend. Het indienden van een klacht is bijna onmogelijk. Je kunt hele dure apparaten en KPN bestellen, maar een klachten dienen is bijna onmogelijk. Toen ik wist hoe dat moest werd ik een dag later op een nog al lompe manier vertelt dat ik pas een klacht kan indienen als het probleem is opgelost @#$%^>>. 

Tot op heden, inmiddels is het 5 juni, word ik van het KPN kastje naar de KPN muur gestuurd. Het is werkelijk schandalig!

Er zijn inmiddels 4 monteurs lang geweest in de afgelopen weken en die hebben het probleem niet kunnen oplossen. Het verzoek ligt nu een aantal weken bij de afdeling die over vaste telefoon aansluitingen gaat, hoger in de KPN boom kan het niet 

Toen ik vandaag voor de 25 ste keer weer eens belde met de technische afdeling kreeg weer een servicedeskmedewerker die alle begrip voor de situatie had en mij helaas moest mededelen dat zijn collega vandaag vrij was en er morgen weer is.

Hij kon zijn verantwoordelijke collega een email sturen er was geen ander die dit probleem voor mijn vader kan oplossen.

Ik hoor nu al 4 weken mensen die de situatie begrijpen maar alleen maar mailtjes kunnen sturen.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit ervaar.

In deze situatie ervaar ik KPN als een bureaucratische monster zonder enig gevoel voor ouderen mensen onder ons. KPN laat ouderen in de kou laten staan. Ik kan hier maar een woord voor vinden :   schandalig!! 

 

Welkom op de community @Rob2804, hoewel de aanleiding minder leuk is. Absoluut geen fijne situatie dat je vader op die leeftijd zonder werkende telefoon zit.

Ik begrijp dat er al het 1 en ander in gang gezet is via de klantenservice, maar dat dit proces verre van soepel verloopt en dat er vooral veel onduidelijkheid is over hoe en wanneer dit opgelost zal worden. Zou je de persoons- en adresgegevens van je vader in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?  Dan kijk ik even met jullie mee. 

Of ik iets bij kan dragen aan de daadwerkelijke oplossing, dat durf ik niet te garanderen. Maar misschien kan er wel iets meer duidelijkheid gegeven worden!


Bedankt voor het invullen @Rob2804

Ik zie dat er de afgelopen maand al aardig wat actie ondernomen is om de telefonie aan de praat te krijgen, maar het blijkt toch een lastig en niet veel voorkomend probleem te betreffen.

De collega die je vrijdag gesproken hebt, heeft contact opgenomen met een achterliggende afdeling om de zaak te escaleren, en die afdeling heeft aangegeven er mee aan de slag te gaan. Hopelijk komt er daarmee nu ook echt schot in de zaak. 

De komende dagen zal ik de melding even in de gaten houden, als ik een update zie meld ik dat hier!


Dag Maja, het is nu 12 juni en het werkt nog steeds niet.
 

Kan je mij uitleggen wat er zo complex aan het probleem is. Want mijn vader woont in een seniorenflat en zal niet de enige zijn. 

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken  dat het probleem steeds wordt doorgeschoven.
mvg Rob Harfterkamp 


Ik kan het zelf niet uitleggen @Rob2804, want ik heb niet alle informatie tot mijn beschikking. De laatste notitie die ik zie staan is van vanmiddag, en daarbij wordt aangegeven dat er vandaag een nieuwe work around geprobeerd is om het probleem op te lossen, maar dat dit nog niet gelukt is. 

In de storingsmelding staat verder genoteerd dat ze vanmiddag hebben gebeld maar niemand te pakken hebben gekregen, en dat ze een voicemail achter hebben gelaten. Het betreft hier een nummer eindigend op 20. Mocht dat het nummer van je vader zijn (je gaf aan dat hij niet zo goed weet hij zijn mobiele telefoon werkt), dan kan ik eventueel een ander mobiel nummer doorgeven als contacttelefoonnummer, zodat ze bij verdere contactmomenten naar jou bellen in plaats van naar hem. Als je dat graag aangepast zou zien, zou je dan je mobiele nummer in willen vullen in je profiel en het hier even laten weten als je dat hebt gedaan? Dan pas ik hem aan en laat ik ook een notitie achter waarin ik vraag of ze nogmaals willen bellen. 


Ik ben toch wel heel benieuwd wat het probleem is.  Niemand heeft het me kunnen uit leggen. Het nummer dat op 20 eindigt is van mijn vader dus dat  gaat het niet worden.   Ik heb mijn mobiele nummer meerdere malen door gegeven maar dat is blijkbaar niet meer bekend.  Ik ben onderweg en wellicht lastig bereikbaar.  

 

mvg Rob 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


Duidelijk, ik het nummer nu via 2 systemen aangepast naar jouw nummer @Rob2804.  Ook heb ik in de storingsmelding aangegeven dat ik dit gedaan heb en waarom, en gevraagd of ze je kunnen bellen om uit te leggen wat er precies mis gaat. Mochten ze je niet te pakken krijgen, dan gaan voicemailberichten en eventueel sms'jes over deze storing in ieder geval naar jouw nummer!


Hi @Rob2804,

Ik zie dat de storing afgelopen vrijdag gereed gemeld is en dat jullie ook hebben geconstateerd dat alles écht weer werkt. Nogmaals mijn excuus voor deze hele situatie, ik ben erg blij dat je vader nu weer bereikbaar is!


Hoi afgelopen vrijdag is de storing inderdaad opgelost. Twee maanden heeft mijn vader zonder vaste telefoon gezeten.  Hoe gaat KPN dit compenseren? Op papier excuus is fijn maar dekt zeker niet de lading en stress. Mvg Rob Harfterkamp 


Je vader hoort sowieso de abonnementskosten voor het vaste telefoonnummer van ons terug te krijgen, aangezien hij nu betaald heeft voor iets dat hij niet heeft kunnen gebruiken. Ik wil je aanraden om hier een klacht voor in te dienen (klik!), zodat onze klachtenafdeling de volledige situatie goed kan bekijken en met jullie in overleg kan over een oplossing.


Reageer