Skip to main content

Ik heb een nieuwe set DECT telefoons aangeschaft en heb deze verbonden met de Phone 1 aansluiting op mijn KPN Box 12. Alles lijkt te werken, maar als ik gebeld wordt en opneem is er geen verbinding/geluid. Idem als ik een ander bel. Wat kan het probleem zijn? de automatische probleemoplosser op de KPN website komt er niet uit

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @W. Verhoef ,

Is dit probleem er sinds de nieuwe telefoon en werkte het op de oude telefoon wel?


klopt Martijn, geen probleem met oude telefoon.


Zelfde poort gebruikt van het modem  phone 1? 


ja, zelfde poort, via online hulpprogramma van KPN ook de andere poort gebruikt, maar daar zat helemaal geen signaal op (geen kiestoon, kon ook niet gebeld worden)


Als de oude telefoon het wel goed doet dan lijkt het niet meteen op een KPN gerelateerd probleem.  Doe voor de zekerheid een harde reset van het modem.  Als dat niet helpt even bellen met 08000402 en vraag of ze een sync sib  willen doen.


Na de poortwissel moet je het modem nog resetten,Pas daarna word het nummer daadwerkelijk overgezet.


Hoi @W. Verhoef, welkom op ons forum! Heb je hierover al contact gehad met mijn collega's? 
Anders kijk ik graag even mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Heb je ook iets van een typenummer van het nieuwe toestel?


Ik heb een nieuwe set DECT telefoons aangeschaft en heb deze verbonden met de Phone 1 aansluiting op mijn KPN Box 12. Alles lijkt te werken, maar als ik gebeld wordt en opneem is er geen verbinding/geluid. Idem als ik een ander bel. Wat kan het probleem zijn? de automatische probleemoplosser op de KPN website komt er niet uit

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Ik ervaar hetzelfde , is eea via een oplossing tot goed einde gekomen?


Is eer oplossing gekomen voor het wegvallen signaal bij gebruik van nieuwe set dect telefoons 


Hallo @Ev4u als je inlogt in de modem zie je dan wel een geregistreerd telefoonnummer staan?

Zo ja, geeft dan de DECT-basis en de handset(s) eens een fabrieks-reset.

Â