Skip to main content
Vraag

Nummermelder geeft anonieme beller niet meer aan

• May 16, 2026
  • 20 reacties
  • 156 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Sinds kort wordt op mijn nummermelder een anonieme beller niet meer vermeld. Voorheen zag ik dat wel met de vermelding NIET GEKEND en met tijdstip van bellen. Ook op vaste telefoons met display wordt niets meer weergegeven op het moment dat een anonieme beller belt. Inmiddels ook contact gehad met KPN en de medewerker wilde gelijk mijn modem gaan resetten naar fabrieksinstellingen maar dat heb ik geweigerd vanwege alle instellingen. Maar vanmorgen heb ik dat zelf toch maar gedaan omdat de SW2 versterkers weer eens waren uitgevallen en Offline stonden en Paired. Die werken nu wel weer voor 1 week maar anonieme bellers zijn nog steeds niet zichtbaar. Zie ook mijn andere topics en vermeldingen met alle problemen hier na de update naar KPN software sinds december vorig jaar terwijl het daarvoor jarenlang probleemloos heeft gewerkt.

20 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 16, 2026

Beste ​@satfun51 en als je inlogt in de modem en je gaat naar telefonie c.q. belgeschiedenis, zie je daar dan ook geen ‘Private” staan?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 16, 2026

Daar wordt wel Private vermeld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2026

Probleem met de vaste lijn denk ik. Mijn Gigaset geeft geen 'anoniem' maar alleen 'extern'. De code 0000000000 komt momenteel niet mee.

Maar ja. Is dat belangrijk bij een afgeschermd nummer?

De losse nummermelder van het eerste uur blijft bij afgeschermd nummer inderdaad 'in rust'.

Nummermelder Vila Nova, uit 1998,  weer even aangesloten. 

Handleiding 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 16, 2026

Probleem met de vaste lijn denk ik. Mijn Gigaset geeft geen 'anoniem' maar alleen 'extern'. De code 0000000000 komt momenteel niet mee.

Maar ja. Is dat belangrijk bij een afgeschermd nummer?

De losse nummermelder van het eerste uur blijft bij afgeschermd nummer inderdaad 'in rust'.

Nummermelder Villa Nova, uit 1998,  weer even aangesloten. 

Vergeten af te stoffen? 😎

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2026

Heeft meer dan 20 jaar in plastic tas gezeten. 

Maar ga het gelijk even doen 😁.

Maar het probleem zit dus niet bij de melder. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 16, 2026

Wauw! Zo’n ding hebben we ook gehad. Sinds de nummertjes ook op het display van de handset komen, is hij/zij overbodig! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2026

Wie wat bewaart... ​@driemaster .

Ik heb er nog een van het merk Premier. Ook zo'n 25 jaar oud denk ik.

Nummerweergave kwam 10 augustus 1998 op de vaste lijn.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 16, 2026

‘t Kan zo een museum in…

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@satfun51, is natuurlijk wel onhandig als de nummervermelding niet helemaal goed werkt. Welk type modem van KPN gebruik jij? Is dat de KPN Experia Box V10 of een Box 12? Of wellicht zelfs een ander type?

Ik ga hier sowieso navraag over doen of er ergens in de modem iets fout gaat met de doorgifte van anonieme nummers/bellers. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2026

Het werkt bij mij ook niet ​@Jeroen van KPN .

De oude melder hoort 0000000000 aan te geven bij afgeschermde oproepen. Dat gebeurt niet. 

Dan wordt het ook niet geregistreerd. 

En melders die daar een tekst bij geven als Anoniem of Privé doen dat dan ook niet. Zoals de aangesloten dect.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 19, 2026

Zojuist een testje gedaan. Zelfde nummermelder.

Bij normale oproep komt nummer van de beller naar voren, bij een ‘afgeschermd’ nummer komt er ‘nr onbekend’ te staan. Zie foto

• May 19, 2026

Het voip kastje ( in de experiabox ) heeft een “up”date gekregen ?
Of iets in de centrale voip computer.

Zojuist een testje gedaan. Zelfde nummermelder.

Bij normale oproep komt nummer van de beller naar voren, bij een ‘afgeschermd’ nummer komt er ‘nr onbekend’ te staan. Zie foto

Ander voip kastje / experiabox. ?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 19, 2026

In mijn geval heb ik een Fritzbox 4050 rechtstreeks op NTU.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2026

Ah, je vermeldt je modem gelukkig. ​@driemaster . Haha, ook dat ouwe ding even uit de kast gehaald??? (en ik was er van overtuigd dat ie 10 x 0 aangaf bij dat soort oproepen; dan zal dat m'n Premier zijn. Maar ja, het werkt nu niet dus kan dat niet zien)

Kunnen we in ieder geval concluderen dat het probleem niet speelt bij 'vreemde’ modems.

Ik heb een V10. ​@satfun51 heeft ook een V10.

Mijn voorlopige conclusie: er gaat iets mis in de V10 modems bij afgeschermde oproepen. Ze geven 0000000000 niet af. @ Jeroen van KPN

De nummermelder ziet dan niet dat er een oproep is.

En m'n dect hoort “anoniem” te geven, maar geeft “extern”.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 19, 2026

Beste ​@PeterG en andere meelezers onderstaand staat in mijn V10 toen ik een keer anoniem gebeld werd:

anoniem telefoontje

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2026

Klopt, ​@JanD . Dat geeft de v10 momenteel bij afgeschermde oproepen.

Ik heb mezelf net nog gebeld met m'n mobiel. Door #31#0209564738 te kiezen op de mobiel bel je jezelf, of een ander, ook afgeschermd.

PS telefoonnummer is fictief.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2026

Maar goed. Het modem registreert het wel. Daar kan ​@satfun51 dan vooralsnog wel tijdstip v.e. oproep zien. Losse en interne nummermelders in telefoons doen momenteel niets met een afgeschermde oproep. Met toestel op V10.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 19, 2026

Klopt ​@PeterG. Ik werd geïnspireerd om dat ding even in te prikken en te kijken. In het log van de router staat ‘onbekend’ bij de entry. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 19, 2026

Hallo ​@satfun51, is natuurlijk wel onhandig als de nummervermelding niet helemaal goed werkt. Welk type modem van KPN gebruik jij? Is dat de KPN Experia Box V10 of een Box 12? Of wellicht zelfs een ander type?

Ik ga hier sowieso navraag over doen of er ergens in de modem iets fout gaat met de doorgifte van anonieme nummers/bellers. 

Hier is de V10 in gebruik met firmware V10.C.26.02.06.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2026

Hier V10.C.25.08.15

Al denk ik dat dat niet uitmaakt.