Skip to main content

Sinds 01-07 ben ik klant bij KPN (Glasvezel met een V12 modem). Alles werkt goed op één probleem na, ik kan niet gebeld worden.

Als ik uitgaand bel dan zie ik als caller-id het gewenste nummer, echter als ik dat nummer terugbel dan krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is. Ik heb hierover al een paar keer gebeld met de Servicedesk. Die zouden een en ander gaan uitlopen en mij terugbellen. Dat is helaas nog altijd niet gebeurd en het probleem duurt nu al meer dan twee weken.

Reset/herstart van het modem biedt geen soelaas.

Hoi @Bas 1983, welkom hier. 

Alleen nu kan je nog niet gebeld worden: “het nummer is niet in gebruik". Gekke is dat uitbellen wel lukt. 

Modem en basisstation heb je al herstart? Maakt dat verschil. 


Hoi Bart, het resetten van alles maakt geeen verschil. In de v12 zie ik dat de voip-registratie succesvol is. Na 6x bellen, ruim 3 uur totaal aan de lijn hangen had ik nu eindelijk een medewerker die het probleem leek te begrijpen. De nummerportering is mislukt en moet herstart worden. Nu even in afwachting, maar een beroerde start voor kpn.


Dat is zeker wat beroerd. De nummerportering stond dus niet goed. Gelukkig nu een collega gesproken die daar op gehandeld heeft. Hoor graag van je als het werkt. 


Het werkt nog steeds niet. Vandaag maar zelf weer eens gebeld. Weer kreeg ik het gevoel dat aan de telefoon men niet meer weet hoe de techniek werkt. Constant in de wacht voor overleg. Nu werd er voor gekozen om het telefoongedeelte op te zeggen en na een uur weer opnieuw aan te vragen. Zou een uur na de aanvraag moeten werken.

Inmiddels een paar uur later en het werkt nog steeds niet.

Samen met de slechte software van het modem (zie ander topic)  overweeg ik maar dat ik mijn contract ga ontbinden en naar een andere aanbieder ga. Wat een droevenis is KPN geworden zeg…

Ik heb KPN al in gebreke gesteld.


Meen je, wat balen dat het nog steeds niet werkt. Ik wil dan ook graag eens kijken wat ik hier nog verder in kan betekenen. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Ik heb het profiel gevuld. Ik hoor graag van u.


Hoi @Bas 1983 . Ik zie dat er begin deze week iets geëscaleerd is. Heeft dat jouw probleem opgelost?


De afdeling spoed en (nogiets) heeft het overgenomen. Hopelijk gaat het hen lukken, ze zagen in ieder geval wel waar het probleem zit en dat is niet in mijn installatie. Nog even afwachten dus. Wel jammer dat mijn actieperiode zo verloopt... :-(


Hi @Bas 1983! Ik zie dat het ticket in goede handen is. Wat bedoel je verder met het verlopen van de actieperiode?


Vandaag is het probleem opgelost. Daarbij is er door KPN een compensatie gegeven waar ik tevreden mee ben. Hopelijk nu zonde4 noemenswaardige problemen verder. :-)