Skip to main content

Ik had dit zelf ook al geconstateerd dat je geen kpn ip-telefoon kunt instellen in de box 12 dan alleen van de kpn. Ik dacht eerst dat ligt hier aan dat ik geen internet verbinding met de box 12 had, maar bij een vriend die wèl een internet verbinding van de kpn heeft, lukt het ook niet om een andere ip-telefoon provider dan die van de kpn in de box 12 in te stellen. Wel verwacht van de kpn: goed dichtgetimmerd. Vinkje natuurlijk aan gezet wat totaal geen reslultaat geeft……..

Het vinkje in de KPN Box heeft wel degelijk effect. Maar u denkt dat u dan een andere voip provider in zou kunnen stellen? Nee, daar is het vinkje niet voor bedoeld. 


Op elke Experia/KPN kan je gewone analoge telefoons aansluiten.

Op de V12 kan je telefonie uit zetten en dan kan je er, net als bij het gebruik van een eigen router, een IP telefoon of VoIP ATA achter plaatsen.

Op die IP telefoon of VoIP ATA kan je dan uiteraard gewoon de VoIP providers naar keuze instellen.

Als je ook KPN als VoIP provider hebt dan zal je wel zelf jouw SIP wachtwoord in moeten stellen via de SIP servicetool.


Goh @gensnet weer iets gevonden om te kunnen klagen, zover ik weet was de V8 de laatste waar het wel kon, je loopt al een aantal boxen achter voor je dit ontdekte.


Het vinkje in de KPN Box heeft wel degelijk effect. Maar u denkt dat u dan een andere voip provider in zou kunnen stellen? Nee, daar is het vinkje niet voor bedoeld. 

En waar is dat vinkje dan wel voor bedoeld?

Het gaat hier uitsluitend om de box 12 en NIET over andere modems/router zoals een expria box v8 tot v10.

De kpn heeft dus oh zo handige servicetools die dus in de meeste gevallen niet werken. Ik moet mijn gpon glasvezel ook kunnen laten omzetten naar xgs-pon met zo'n servicetool en nu houd ik mijn hart vast dat dit dus ook niet werkt.


En waar is dat vinkje dan wel voor bedoeld?

Zie dit bericht.

 

Ik moet mijn gpon glasvezel ook kunnen laten omzetten naar xgs-pon met zo'n servicetool en nu houd ik mijn hart vast dat dit dus ook niet werkt.

Wat een negativiteit. Maak je geen zorgen, dan komt er keurig een monteur die jouw GPON ONT van Nokia komt omwisselen voor een XGS.PON ONT van Genexis.


Er is een stukje in de buurt waar de A32 en A7 elkaar kruisen waar alles tegenzit als je iets van KPN wilt, het is zeg maar de bermuda driehoek in NL.

Je kan er niks tegen doen, deal er mee dat het juist bij jou mis zal gaan.🤪🤪🤪


Er is een stukje in de buurt waar de A32 en A7 elkaar kruisen waar alles tegenzit als je iets van KPN wilt, het is zeg maar de bermuda driehoek in NL.

Je kan er niks tegen doen, deal er mee dat het juist bij jou mis zal gaan.🤪🤪🤪

> het is zeg maar de bermuda driehoek in NL. 

Leuk bedacht. Volgens mij zie jij graag naar science fiction films……

Maar de A32 en de A7 kruizen elkaar daadwerkelijk in het klaverblad van Heerenveen en wat er dan allemaal gebeurt in dat klaverblad mag jij zeggen……………...