Skip to main content

Goedenavond,

Een oude vaste lijn wil ik graag heractiveren, maar de medewerkers van KPN zeggen dat dit met geen mogelijkheid terug te halen is. Het betreft een specifiek nummer wat vroeger heel herkenbaar was voor mijn sportvereniging. Nu willen we het nummer weer opnieuw in het leven roepen. Is dat echt niet meer mogelijk?

Dat denk ik niet. Mogelijk heeft iemand anders dat nummer nu.


Het nummer is niet meer in gebruik, vandaar ook mijn vraag. We willen het nummer graag weer gebruiken, maar volgens de webcare van KPN kan dit niet. 

 

Er moet toch wel ergens een mogelijkheid zijn om dit officieel aan te vragen? De vorige eigenaar wilt graag meewerken.


Het kan wel…

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/moeder-smeekt-om-oud-telefoonnummer-mijn-dochter-herinnert-zich-alleen-dat-nog~a6db0c69/
Uiteindelijk was de afloop dat de moeder weer het telefoonnummer over kon nemen. Maar ik denk dat KPN hier geen standaard gewoonte van maakt. In dit geval was het een uitzonderlijke situatie.

Het zal blijkbaar erg veel tijd vergen om dit te doen. En dan is de vraag of het nummer echt buiten gebruik is. Het kan ook gewoon onbereikbaar zijn.


Het nummer is niet meer in gebruik, vandaar ook mijn vraag.
We willen het nummer graag weer gebruiken, maar volgens de webcare van KPN kan dit niet.

Er moet toch wel ergens een mogelijkheid zijn om dit officieel aan te vragen?
De vorige eigenaar wilt graag meewerken.

Weet niet hoelang geleden “de vorige eigenaar” van het nummer dat nummer heeft gehad?
Als dat al langer dan pakweg 2-3 maanden geleden is, is dat voor een vorige eigenaar ook al niet meer terug te halen en dan evt. nog over te dragen.

Infomeer eens bij ACM. Bij “bestaande” (actieve) telefoonnummers, zijn er zeker wel mogelijkheden om nummers over te nemen.

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-overdragen


Hoi @Jacobst14 . Welkom op het forum.

Een nummer blijft na opzeggen/deactivatie nog een paar maanden in de vrieskist en is op dat moment weer te heractiveren door de oorspronkelijke gebruiker. Na die periode gaat het nummer de roulatie weer in. 

Die nieuwe eigenaar, gebruikt die het nummer op PSTN basis? Of is het ondertussen een VOIP nummer geworden? 


Hoi @Jacobst14 . Welkom op het forum.

Een nummer blijft na opzeggen/deactivatie nog een paar maanden in de vrieskist en is op dat moment weer te heractiveren door de oorspronkelijke gebruiker. Na die periode gaat het nummer de roulatie weer in. 

Die nieuwe eigenaar, gebruikt die het nummer op PSTN basis? Of is het ondertussen een VOIP nummer geworden? 

 

Hi Erwin,

Als je nu belt, krijg je 'dit nummer is niet meer in gebruik’, dus we verwachten niet dat dit nummer een nieuwe eigenaar heeft gekregen. Vandaar onze verbazing dat het nummer ‘weg’ zou zijn. Het betreft immers een netnummer uit mijn gemeente.

Het nummer is onderwijl meerdere jaren al niet meer in gebruik, tenminste, we proberen te achterhalen aan wie het nummer is toegewezen. Wellicht zijn wij zelf wel eigenaar gebleven, of kan dit niet?


Het nummer is niet meer in gebruik, vandaar ook mijn vraag.
We willen het nummer graag weer gebruiken, maar volgens de webcare van KPN kan dit niet.

Er moet toch wel ergens een mogelijkheid zijn om dit officieel aan te vragen?
De vorige eigenaar wilt graag meewerken.

Weet niet hoelang geleden “de vorige eigenaar” van het nummer dat nummer heeft gehad?
Als dat al langer dan pakweg 2-3 maanden geleden is, is dat voor een vorige eigenaar ook al niet meer terug te halen en dan evt. nog over te dragen.

Infomeer eens bij ACM. Bij “bestaande” (actieve) telefoonnummers, zijn er zeker wel mogelijkheden om nummers over te nemen.

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-overdragen

 

Ik heb de ACM een bericht gestuurd, met de vraag of zij mij wellicht een richting in kunnen sturen. Ik snap dat ze geen gegevens mogen verstrekken, maar als ze in ieder geval kunnen aangeven of het nummer nog aan iemand is toegewezen op dit moment, dan weten we waar we moeten zoeken. de vorige eigenaar weet nu van niets, ook niet of dit nummer aan hem persoonlijk is toegewezen. het betreft 10+ jaar geleden dat diegene het gebruikte als antwoordapparaat met ingesproken bericht over aflastingen. Hij vroeg mij op zoek te gaan, hij wilt het graag weer inspreken namelijk.


Als je nu belt, krijg je 'dit nummer is niet meer in gebruik’, dus we verwachten niet dat dit nummer een nieuwe eigenaar heeft gekregen.

Dat lijkt me duidelijk.

Je zou kunnen controleren of er wel of geen geldend account aan is vastgekoppeld.
En indien niet bij welk provider een nummer mogelijk is toegewezen om gebruikt te kunnen worden.
(Elke provider heeft een reeks van toegewezen nummers, welke wel of niet in gebruik kunnen zijn).

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Je kunt links in het zoekveld direct het telefoonnummer opzoeken.
Door de gegevens verder uit te klappen, kun je zien wel of niet in gebruik,
wanneer het laatst geporteerd, en bij welke provider / bedrijf het is ondergebracht.


@Jacobst14 Als we weten aan wie het nummer is toegewezen en die persoon wil meewerken zijn er mogelijkheden. Maar zoals je het nu beschrijft krijg ik niet de indruk dat het nummer bij iemand in gebruik is. 

Kom je ook meer te weten als je de tip van @Babylonia  volgt?


@Jacobst14 Als we weten aan wie het nummer is toegewezen en die persoon wil meewerken zijn er mogelijkheden. Maar zoals je het nu beschrijft krijg ik niet de indruk dat het nummer bij iemand in gebruik is. 

Kom je ook meer te weten als je de tip van @Babylonia  volgt?

Ik krijg dan het volgende: 

Dit nummer is niet geporteerd. Voor meer informatie zie de nummerreeks

Als ik de nummerreeks aanklik waartoe dit nummer behoort, zie ik dat KPN BV dit in 1997 heeft aangevraagd onder aanvraagnummer 100006.

Hopelijk weten jullie waar ik nu terecht kan :)

Het betreft dus een vast telefoon nummer die gebruikt werd als antwoordapparaat om berichten in te spreken, zodat iedereen die informatie kon afluisten via de band. Degene die het altijd insprak, weet niet wie het nummer beheerd. Diegene wilt het graag weer gebruiken, maar kan niet meer bij het nummer komen. 


@Jacobst14  Zou je het nummer eens in je profiel kunnen zetten? En wil je mij daarna hier een seintje geven?


@Jacobst14  Zou je het nummer eens in je profiel kunnen zetten? En wil je mij daarna hier een seintje geven?

Zojuist toegevoegd!


Ik wil wel wat experimenteren. Dit is niet gebruikelijk maar we kunnen een poging wagen. Absoluut geen garanties. 

Ik wil je hier wel graag eerst even over bellen want ik begrijp dat het uit naam van een vereniging gaat? Kun jij een bereikbaarheidsnummer in je profiel zetten en weer een update geven? Ik kan je dan morgen overdag wel even bellen om alles eens uitgebreid door te spreken. 


Ik wil wel wat experimenteren. Dit is niet gebruikelijk maar we kunnen een poging wagen. Absoluut geen garanties. 

Ik wil je hier wel graag eerst even over bellen want ik begrijp dat het uit naam van een vereniging gaat? Kun jij een bereikbaarheidsnummer in je profiel zetten en weer een update geven? Ik kan je dan morgen overdag wel even bellen om alles eens uitgebreid door te spreken. 

Staat nu onder mobiel nummer 🙂 super dat je wilt helpen om te kijken wat er mogelijk is!


Leuk je even gesproken te hebben. Voor we verdere actie kunnen ondernemen heb ik nog wat extra gegevens nodig. We hebben afgesproken dat je die gaat achterhalen.

Geef maar een seintje en dan bel ik je weer. 


Leuk je even gesproken te hebben. Voor we verdere actie kunnen ondernemen heb ik nog wat extra gegevens nodig. We hebben afgesproken dat je die gaat achterhalen.

Geef maar een seintje en dan bel ik je weer. 

Hou je ons op te hoogte? Ben benieuwd naar je experiment. 😁


Uit interesse ben ik benieuwd of @Jacobst14 wat meer weet. :-)
Is het nog gelukt? :wink:


Ik heb nog niks weer gehoord. @Jacobst14 heb je al contact gehad met die ene persoon?


Ik ‘sluit’ voorlopig even dit topic. Mocht TS nog weer terugkomen ga ik uiteraard aan de slag.