Skip to main content

Zoals in een ander topic reeds aangegeven, ga ik dus verhuizen naar een ander adres 200 km verderop.

De verhuizing zal 20 juli 2023 daadwerkelijk plaats vinden, het oude 033 nummer zal dan ophouden te werken, en er wordt een nieuw 045 nummer ( ‘nep’ vaste lijn, oftewel VOIP ) in dienst gesteld.

Nu vraag ik mezelf af.  

Als ik het oude 033 ( E-POTS ) nummer nu weg porteer naar cheapconnect op, bijvoorbeeld 15 juli,

zal dan uiteraard op dat moment het oude 033 nr. ophouden te werken, of zal de hele verhuizing administratief ‘crashen’  , en dus niet doorgaan.

Eigenlijk meer een administratieve vraag, maar misschien weet iemand het antwoord.

Grtz en 73, Ruben.

NB. Het is dus niet de bedoeling, dat ik het oude nummer  ‘meeneem’  zoals in de kopregel staat aangegeven, met de bedoeling om het actief te gaan gebruiken, maar meer om er een voicemail bericht op te zetten, aangezien ik dat nummer al ruim 25 jaar in bezit heb. 

KPN geeft nummers alleen op basis netnummer gebieden telefoonnummers uit. Dat je via KPN een ander nummer krijgt is dus onvermijdelijk.

Wat wel kan is, nu nog, je huidige nummer naar Cheapconnect porteren. Dat kun je dan 'landelijk’ (feitelijk over de hele wereld volgens mij) gebruiken. Kan zelfs, met een app, op je mobiel functioneren.

Een nummer wat je niet via kpn hebt kan je niet met de ATA in de Experiabox gebruiken. Wel met een losse ATA of VoIP telefoon.


Wat wel kan is, nu nog, je huidige nummer naar Cheapconnect porteren.

 

En dat kan ik dan doen, zonder dat ik de verhuis-procedure, dus het uitgeven van het nieuwe 045

nummer in gevaar breng ?

Als ze ( kpn ) echt flauw willen doen, dan cancelen ze het geheel, immers in Amersfoort is er

op dat moment  niks meer om te verhuizen,  ( lees: af te sluiten )  dus zou ik het risico lopen, dat het hele feest niet door gaat.

Maar, nogmaals, van dit soort administratieve zaken heb ik geen verstand.


En dat kan ik dan doen, zonder dat ik de verhuis-procedure, dus het uitgeven van het nieuwe 045

nummer in gevaar breng ?

Het lijkt me wel. Alleen is straks je abonnement wel nummerloos als je het nu porteert. Maar naar mijn idee komt er bij verhuizing dan het 045 nummer gewoon weer bij. Lijkt mij toch logisch. (maar kpn en logica...)


Nog even een andere vraag / opmerking;

Heel vroeger, toen ik nog jong was, had je zo’n campagne tegen overbodig energieverbruik in huis.

Dit was een “actie tegen sluipverbruik”, dus alle kastjes, set-top boxen, modems en TV’s uitzetten als ze niet in gebruik zijn.  Dus niet op stand-by laten staan.

De oude analoge lijn, ook de E-POTS versie, bleef in zo’n geval altijd functioneel.

Mijn vraag:  Wat gebeurt er als de modem wordt uitgezet ? Kan je dan instellen, dat binnenkomende

oproepen worden doorgeschakeld ?  Hetzij  naar mobiel, hetzij naar voicemail ?

Ik heb ooit meegemaakt, toen ik  een bekende van mij belde, dat ik  in zo’n geval een “dode lijn”   kreeg, geen bezettoon, helemaal niets.

Heeft iemand dit al eens geprobeerd ?


Mijn vraag:  Wat gebeurt er als de modem wordt uitgezet ? Kan je dan instellen, dat binnenkomende

oproepen worden doorgeschakeld ?  Hetzij  naar mobiel, hetzij naar voicemail ?

Je kunt in MijnKPN een doorschakeling instellen naar een mobiel nummer. Als dat mobiele nummer ook van KPN is en op hetzelfde adres geregisgreerd staat dan is dat kostenloos.

De vaste lijn zal "dood" zijn.


Mijn vraag:  Wat gebeurt er als de modem wordt uitgezet ? Kan je dan instellen, dat binnenkomende

oproepen worden doorgeschakeld ?  Hetzij  naar mobiel, hetzij naar voicemail ?

Je kunt in MijnKPN een doorschakeling instellen naar een mobiel nummer. Als dat mobiele nummer ook van KPN is en op hetzelfde adres geregisgreerd staat dan is dat kostenloos.

De vaste lijn zal "dood" zijn.

Misschien dan toch wel een dingetje om wat aan te doen. Onder normale omstandigheden kreeg 

je een bezettoon,  congestietoon of informatietoon als de verbinding om wat voor reden niet tot stand kon worden gebracht.  Tegenwoordig krijg je hooguit een gesproken mededeling, als je pech hebt en niet Nederlandstalig bent, heb je daar niets aan.  Wat dat aangaat, was die toon signalering zo gek nog niet. 

Helemaal geen toon laten horen, is dus geen informatie. geven, en dat is niet slim.   Dat zou destijds een reden kunnen zijn om 007 ( PTT storingsdienst ) te bellen.

Misschien een idee om “modem uitgeschakeld”    onder te brengen bij  “indien onbereikbaar”, met de bijbehorende doorschakelmogelijkheid.

Immers er zijn mensen, die tijdens een vakantie alles in huis uit zetten, incl. boiler, koelkast ( wel leeg gemaakt )  en dus ook diverse modems.