Skip to main content

Onze vaste telefoon doet het niet meer; als je van buiten belt gaat hij gewoon over, maar wij horen niets en kunnen zelf ook niet uitgaand bellen. Om KPN TV + ViaPlay aan te sluiten moesten er extra draden getrokken worden beneden (kruipruimte) en naar de 1e verdieping. Ik denk dat met dit draden trekken iets mis gegaan is, want sindsdien doet de vaste telefoon het niet meer.

Wat ik graag zou willen is een servicemonteur over de vloer die verstand heeft van (herstel van) vaste telefonie. Internet, Mobiel en TV doen het prima; het is de ‘oude techniek’ die ons in de steek laat. Ik kan nergens op de site vinden hoe ik een servicemonteur voor de vaste telefoon kan aanvragen, die binnenshuis een storing kan verhelpen, aangezien wij dat zelf niet kunnen.

Hallo @TessadJ ,

Een afspraak voor een monteur kun je via deze website aanvragen : 

https://www.kpn.com/w3/show/id=663384/webid=26098/mode=incontext/langid=43/incontexttime=2022-01-27T11%3A28%3A00


Dank voor de link. Hier kan ik echter alleen een monteur aanvragen voor “Installatie”, of een afspraak met een monteur wijzigen als het om een (Wifi)storing gaat. Bij de middelste optie doorloop ik voor de zoveelste keer het menu (geen storing in de straat, verbinding is goed, Experia doet het goed, kabel omzetten van poort 1 naar 2)…..en dan staat er wederom “er ging iets verkeerd, probeer het later nog een keer"….waar ik dus niet veel mee opschiet.

Waar kan ik een servicemonteur aanvragen die binnenshuis mijn vaste telefonie storing op komt lossen??


@TessadJ heb je al de Servicetool KPN eens gebruikt. En anders bellen met een mobieltje naar 0800-0402. (Klantenservice KPN). 


 

Waar kan ik een servicemonteur aanvragen die binnenshuis mijn vaste telefonie storing op komt lossen??

@TessadJ 

Als het aanvragen van een monteur niet lukt via de website , dan kun je bellen of chatten met KPN.

 

Mocht je nog ergens anders mee kunnen bellen, bel dan daarmee met 0800-0402. 

(Doordeweeks tussen 8.00 en 20.00, op zaterdag tot 17.00.)

 

Een nog beter alternatief heb je met de chat.   

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 


Hallo @TessadJ, is het inmiddels al gelukt en is de vaste telefonie weer werkend? 


Dank voor de aandacht, sorry, had gisteren geen tijd meer, dus geen verdere actie ondernomen. 

Nee, het doet het dus nog niet. De Servicetool heb ik meerdere malen doorlopen, maar die loopt op het eind (na het verplaatsen van het kabeltje van poort 1 naar poort 2 op de Experia box) vast en roept “probeer het later nog een keer”...en via service.htm kan ik “Vast Bellen” als onderwerp kiezen, maar ik zie nergens “Ik heb een andere vraag”, zoals hierboven voorgesteld wordt. Kan aan mij liggen natuurlijk.

Ergo: ik ga een poging doen via de telefoon 0800-0402.


Helaas, ook die poging is gestrand; ik kan aan die robot aan de andere kant van de lijn niet uitleggen dat het probleem binnenshuis zit en dat ik een monteur (als in 'levend mens’) over de vloer wil die ter plekke komt kijken wat het probleem is, want het zit NIET in de verbinding en NIET in het signaal en NIET in het modem…..er is iets met de bedrading mis, binnenshuis, geen idee wat, maar een telefonie techneut zal dat vast kunnen ontdekken….als hij komt kijken tenminste.

Mochten jullie nog meer suggesties hebben (hoe kom ik van die robot en overige digitale vraagstellingen af en krijg ik een mens te zien of horen), dan hou ik mij aanbevolen!


en via service.htm kan ik “Vast Bellen” als onderwerp kiezen, maar ik zie nergens “Ik heb een andere vraag”, zoals hierboven voorgesteld wordt. Kan aan mij liggen natuurlijk.

Ergo: ik ga een poging doen via de telefoon 0800-0402.

De tekst op de website is iets veranderd. 

 

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

BV Vast Bellen  > Monteursafspraak 

 

Dan helemaal naar beneden scrollen.

Je ziet dan :

Kom je er niet uit?
Wij helpen je graag verder

Dan zie je daaronder in het tweede vierkantje de chat staan. 

 


Noordzee, duizendmaal dank!

Het is gelukt, ik heb een date met een monteur!


Graag gedaan, veel plezier met je date! 😉👍