Skip to main content
Vraag

Servicetool voor SIP-gegevens werkt niet

• July 28, 2026
  • 8 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik ben bezig alle diensten van de V12 over te zetten naar eigen apparatuur.
Via de servicetool heb ik de gegeven voor de sip instellen gevonden, echt het wijzigen van het wachtwoord gaat niet goed. ik krijg de volgende melding:

Er is een fout opgetreden

Hierdoor kunnen we je helaas nu niet verder helpen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.

Internet vlan6 en iptv vlan4 is gelukt, voice moet dan toch ook lukken ;)

Via 0800-0402 wordt ik niet geholpen. Kan iemand helpen dit werkend te krijgen.

8 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Erik_WS, welkom bij de community! 😊 Jammer dat het wijzigen van het SIP-wachtwoord niet lukt.

Krijg je deze foutmelding telkens wanneer je een nieuw wachtwoord probeert in te stellen, of ook al bij het openen van de pagina? En heb je het toevallig ook al eens geprobeerd via een andere browser of in een privé-/incognitovenster?

Dan kijken we graag met je mee wat hier aan de hand kan zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 2, 2026

Hoi Serenay,

ook via incognitovenster lukt het niet. ik log in met m’n KPN id, krijg ik keurig een sms voor toegang. Kan dan de sip usernaam zien. Optie voor wachtwoord aanpassen geeft wederom dezelfde fout melding:

Er is een fout opgetreden

Hierdoor kunnen we je helaas nu niet verder helpen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 2, 2026

Ben hier in een ver verleden ook mee aan het stoeien geweest. Wachtwoord Max 8 of 10 tekens. Er zij nog een paar variabele geloof ik maar maak om te testen eens een simpel wachtwoord aan in kleine letters zonder cijfers.

krijg je dan wel een foutmelding..?

Forum|alt.badge.img+7
  • August 2, 2026

Wat misschien helpt is om het telefoon nummer opnieuw vanuit de backend in de V12 te laten zetten.  Geen idee of een UIT/AAN van het telefoonnummer op de Telefonie pagina “Instellingen telefoonnummers” in de V12 voldoende is , anders een (hardware) reset van de V12 doen. 

Daarna opnieuw de servicetool gebruiken om het wachtwoord aan te passen. ( Let op voor de beperkingen daar in, zou alleen hoofd en kleine letters met cijfers gebruiken)

De feedback voor een succesvolle wijzing van het wachtwoord is hier als eens verwoord.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Erik_WS, dankjewel voor de terugkoppeling! Dan kunnen we in ieder geval uitsluiten dat het aan de browser of het incognitovenster ligt.

Ook bedankt ​@Speedmaster en ​@Radioman voor het meedenken. Zou je de suggesties eens willen proberen en laten weten of dat verschil maakt?

In de tussentijd heb ik de vraag ook even uitgezet en kom ik terug als ik meer weet!

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

Het SIP wachtwoord voor KPN’s VOIP moet 16 tot 20 karakters lang zijn en bestaan uit letters (hoofd of klein) en cijfers, het mag geen leestekens of symbolen bevatten. 🍺

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 3, 2026

wachtwoord wijzigen lijkt gewoon niet te werken. 16 letters(klein) ook geprobeerd, hoofdletter + klein + cijfers (16 lang). geen succes.

Heb ook poging gedaan om de V12 opnieuw aan te sluiten, factory reset, dan op scherm voor telefooninstellingen (rechts boven) de zaak uitgezet. Ook geen effect, zou mij ook verbazen als dit de oplossing zou zijn.

@Serenay, mij verwacht is dat er ergens een duw tegen een proces of account instelling gedaan moet worden aan KPN zijde.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Erik_WS, bedankt dat je dit zo uitgebreid hebt getest! 😊 Zo te lezen heb je de voor de hand liggende stappen inmiddels allemaal doorlopen.

Ik heb inmiddels iemand anders ingeschakeld om hiernaar mee te kijken. We zouden graag nog een paar dingen aan onze kant willen controleren.

Zou je daarom je communityprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer en geboortedatum? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor moderators. Geef je hier daarna ook even een seintje, dan ga ik ermee aan de slag. 😊