Skip to main content

Ik heb een Fritzbox 7590 aangeschaft en wil graag de SIP inloggegevens opvragen via de SIP service tool (https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials). Ondanks dat ik rechtstreeks met mijn huidige Experiabox via een kabel en/of wifi ben verbonden krijg ik de melding “Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.”. 

De Fritzbox heb ik nog niet aangesloten en wil graag eerst de VOIP/SIP inloggegevens hebben en daarna pas de Experiabox vervangen.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

De admin heeft de titel aangepast, maar de servicetool lijkt niet te werken in combinatie met de Experiabox. De Fritzbox heb ik nog niet aangesloten. Dat wil ik pas doen als ik alle gegevens heb.


Heb je geen VPN aanstaan?

En welk modem heb je?


Nee ik heb geen VPN aan staan. Krijg rechtstreeks een IP adres van mij Experiabox V8. 


Nee ik heb geen VPN aan staan. Krijg rechtstreeks een IP adres van mij Experiabox V8. 

ok,dat is dan het probleem niet.

Wil je eens google chrome proberen?Daarop doet de tool het hier wel.


Log je ook in met je eigen kpn ID?

 


Net geprobeerd met laatste versie van Chrome, Opera en zelfs met Edge :wink: .

Dit geeft hetzelfde resultaat. Ik log in met mijn eigen KPN ID en als ik naar mijn producten kijk in Mijn KPN dan staat mijn verbinding er netjes tussen.


Net geprobeerd met laatste versie van Chrome, Opera en zelfs met Edge :wink: .

Dit geeft hetzelfde resultaat. Ik log in met mijn eigen KPN ID en als ik naar mijn producten kijk in Mijn KPN dan staat mijn verbinding er netjes tussen.

Het is een grote gok maar misschien doet de tool het wel met een nieuwere experia box.

De v8 kan je via de wifimanager omruilen als je 60m2 en 1 verdieping aankruist.


Ik heb een Experiabox v12 met behulp van je link aangevraagd. Die kan ik hier morgen ophalen bij een afhaalpunt. Ik ben benieuwd of dat dit verhelpt. Zal het resultaat hier weer delen.


Ik heb een Experiabox v12 met behulp van je link aangevraagd. Die kan ik hier morgen ophalen bij een afhaalpunt. Ik ben benieuwd of dat dit verhelpt. Zal het resultaat hier weer delen.

Ik ben benieuwd!

Maar het is een grote gok,Dus verwacht er niet te veel van.


zelfde probleem hier.

warning iconZorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.

 

Terwijl ik verbonden ben met mijn kpn router.

Internet explorer, firefox en chrome zelfde probleem.


zelfde probleem hier.

warning iconZorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.

 

Terwijl ik verbonden ben met mijn kpn router.

Internet explorer, firefox en chrome zelfde probleem.

Hoi @MarcodeVriess ,

Heb je een VPN?En welk modem heeft U?

En logt U in met uw eigen KPN ID?


zelfde probleem hier.

warning iconZorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.

 

Terwijl ik verbonden ben met mijn kpn router.

Internet explorer, firefox en chrome zelfde probleem.

Hoi @MarcodeVriess ,

Heb je een VPN?En welk modem heeft U?

En logt U in met uw eigen KPN ID?

Goedemorgen.

Nee geen VPN wij hebben een Experio box V10. Ik log in met het account waar het abbonement op staat in geschreven.


gek,Bij mij met Chrome en een experia box v10werkt het gewoon.

Heb je wel de nieuwste versie en gebruik je deze voip tool?


ook op chrome.


Het omruilen van het modem naar een Experiabox 12 heeft helaas niet geholpen. Iemand nog een idee?


Het omruilen van het modem naar een Experiabox 12 heeft helaas niet geholpen. Iemand nog een idee?

jammer,

Ik heb geen ideeen meer:disappointed_relieved:

@Peter_86 , @MarcodeVriess :Vul beiden jullie profiel in en een moderator komt binnenkort langs.


Zojuist met kpn gebeld. De nieuwe experia box ondersteunt geen voip meer. Alleen hun eigen voip. Voor 5 euro extra in de maand kunnen wij een fritz router nemen. Zelf kopen kan ook. Die vervangt de experiabox. Hopelijk helpt dit. 


De nieuwe experia box ondersteunt geen voip meer. 

Had je dan voorheen een V8 en een Telfort abonnement?

Wat wil je bereiken?

 

Overigens ondervind ik geen problemen met de SIP Servicetool.


Ik had zelf voorheen wel een Telfort abonnement. Het modem wat ik net terug heb gestuurd was meegegaan van mijn oude abonnement af. Maar ik wil hem dus vervangen voor een eigen Fritzbox maar als de sip/voip gegevens niet op te vragen zijn wordt het een lastiger verhaal. Het abonnement per maand met extra ondersteuning vind ik niet echt interessant (prijstechnisch) omdat ik redelijk bekend ben met netwerkapparatuur. 
verstrekt de klantenservice deze gegevens wel? Al is het per brief, maar zie hier wisselende berichten over op het forum.


Als het goed is hoef je met een FRITZ!Box niets met de SIP gegevens te doen. Enkel het kiezen van het KPN profiel zou voldoende moeten zijn.


Oké dus net zoals bij een Experiabox wordt mijn telefoonnummer automatisch geregistreerd in een zelf gekochte Fritzbox? Ga het morgen eens proberen.


De Fritzbox registreerde, zoals een beetje verwacht, niet automatisch de telefoongegevens.

Oplossing:grinning:

Toch is het probleem opgelost. Mijn KPN ID is mijn gmail-adres waar netjes al mijn KPN producten in geregistreerd staan.

Ik heb mijn gratis KPN mail adres (@kpnmail) in gebruik genomen en toen een Mijn KPN ID aangemaakt hiermee. Vervolgens in Mijn KPN (kpnmail) mijn Internet product toegevoegd. De servicetool werkte daarna naar behoren en ik kon een SIP/VOIP wachtwoord aanmaken. Daarna heb ik met mijn KPN ID (gmail) ingelogd en het product weer geregistreerd onder dit account. Met behulp van dit KPN ID werkt de servicetool niet, maar het is een workaround die werkt onder het kpnmail adres.

De Fritzbox draait nu als een zonnetje met ook mijn telefoonnummer toegevoegd.


Goed om te horen @Peter_86 !!