Skip to main content

Ik wil even mijn ongenoegen kwijt over de monteur van de KPN.  Míjn oma is vorige week verhuist naar een verzorgingshuis.  Vandaag zou de monteur komen voor haar telefoon aansluiting.  De monteur zou tussen 13:00 en 15:00 uur komen en ik zou gebeld worden zodra hij onderweg was. 

Helaas is de monteur niet op komen dagen.  Ik ontving wel een mail dat de monteur niemand aan had getroffen. Dit slaat nergens op, mijn oma was gewoon thuis, ze kan ook nergens naar toe, ze zit in een rolstoel.  Bovendien zou de monteur mij van te voren bellen.  Ook dit heeft hij niet gedaan.  

Na contact met de klantenservice  werd verteld dat de eerstvolgende afspraak pas op 21 oktober ingepland kan worden.  

Kunt u zich voorstellen hoe het is dat je op een leeftijd van 96 jaar nergens naar toe kunt, niet kunt bellen en niet gebeld kunt worden? En hoe eenzaam het dan is, zeker omdat je net verhuisd bent? 

Ik ben ontzettend boos hoe KPN met de klanten omgaat, mijn oma is echt ook heel verdrietig en haar gemoedstoestand is hierdoor niet leuk meer. 

De KPN heeft beloofd maandag te bellen,  hopelijk is er een snelle oplossing,  maar ik raak her vertrouwen wel kwijt.  

 

Hoi @Anita Kolthof . Welkom op het forum.

Dat is een nare situatie.  Ik begrijp dat je maandag gebeld wordt? Wat heeft de collega aangegeven dan? Gaan ze de monteur proberen te vervroegen?


Hallo Erwin, 

Bedankt voor uw reactie,  eindelijk iemand die begrip toont. Uw collega Laurens van de klantenservice heeft aangegeven dat het op zijn vroegst 21 oktober geregeld kon worden. Maar omdat ik aangaf dat het onacceptabel was, zouden ze binnen 1 werkdag weer contact opnemen.  Verder kon hij niets betekenen,  dit waren de regels.  Ik was het er niet mee eens, uw collega bleef volhouden dat het niet anders kon en heeft de verbinding verbroken zonder duidelijke afspraken te maken.  

Ik vind dit niet eerlijk. De monteur was fout. Ook al kon hij het niet vinden,  volgens de afspraakbevestiging zou hij mij vlak van te voren bellen.  Dat heeft hij niet gedaan.  Hij had me ook later kunnen bellen als hij het niet kon vinden. 


Hmm. Ik kan geen ijzer met handen breken. Mijn mogelijkheden zijn praktisch hetzelfde als de telefonische helpdesk maar ik wil wel graag even meekijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Graag de gegevens van je oma vermelden inclusief telefoonnummer (als die bekend is).

 

(hou er rekening mee dat het forum niet 24/7 bezet is.  Verwacht dus niet direct een reactie. Morgenvroeg ben ik hier ook dus dan kan ik er sowieso even verder naar kijken)


Dank je wel, ik heb mijn profiel aangevuld en de gegevens van oma vermeld bij de persoonlijke opmerkingen.  


Erwin,  ik vroeg me nog af of je vanuit kantoor de aansluiting niet kunt regelen.  De telefoonstekker zit in de aansluiting.  Is het niet een kwestie van een knop omzetten wat je van afstand kunt doen? 


Hoi @Anita Kolthof . Fijn je even gesproken te hebben.

Je Oma zat in haar oude woning op glasvezel.  Daar werkte haar telefonie over. 

De flat waar ze nu naartoe is gegaan heeft een koper aansluiting.  Ik vermoed daarom dat er bij het modem wat jullie hebben meegenomen geen dsl kabeltje zit. 

Je mag gerust nog even experimenteren en het modem daar proberen aan te sluiten →  varkenssnuit → dsl kabeltje → naar de grijze DSl ingang van de experiabox.

En dan de telefoon aansluiten op Phone 1. 

Voor de zekerheid heb ik het zojuist ook geëscaleerd want ik vind niet dat een dame van 96 zo lang zonder telefonie mag zitten.  Ik ga er van uit dat er maandag contact met jou gezocht gaat worden.  Ik zal dit maandag ook bewaken en mocht er een kink in de kabel komen, laat ik zeker van mij horen.

 


Hoi Erwin,  ik ben nu bij oma. Achteraf is er toch geen stopcontact met een varkenssnuit aansluiting.  Er zit een vierkant kastje aan de muur met een klein stekkertje, vermoedelijk dan de DSL ingang. 2.02 staat op het kastje. 

 


 Hij had me ook later kunnen bellen als hij het niet kon vinden. 

 

Als hij echt onderweg was geweest en het niet kon vinden had hij ook gelijk kunnen bellen.


Hoi Erwin,  ik ben nu bij oma. Achteraf is er toch geen stopcontact met een varkenssnuit aansluiting.  Er zit een vierkant kastje aan de muur met een klein stekkertje, vermoedelijk dan de DSL ingang. 2.02 staat op het kastje. 

 

Ah. dat is ook prima. Dan moet er alsnog een dsl kabeltje tussen 

https://www.allekabels.nl/vaste_telefonie/dsl_kabel.html

Mocht het nog wel lukken, lees ik het graag. 


Het is ons helaas niet gelukt. We wachten af tot maandag en hopelijk komt er dan een oplossing.  Fijn weekend. 


Ik heb een mail ontvangen.  De monteur komt dinsdagmiddag.  Daar zijn we heel blij mee. Ik hoop dat het voor de monteur duidelijk is dat hij bij kamer 202 moet zijn, anders gaat het weer mis. 


Is het mogelijk dat je nog even met het personeel daar belt en aangeeft dat er tussen 15:00 en 17:00 een KPN monteur voor je oma komt? Ik neem aan dat die monteur eerst langs een receptie moet? Of werkt het daar anders? 


Er is geen receptie. Maar bij binnenkomst is er wel een wegwijzer. Kamer 202 is op de 2e verdieping, en ook daar staan de kamernummers aangegeven.  Op elke afdeling is personeel aanwezig, maar ze kunnen natuurlijk wel even bezig zijn in een kamer van een bewoner. Tot nu toe heeft iedereen het kunnen vinden. Het is niet moeilijk. 

Het personeel van oma's afdeling is wel op de hoogte. 


Ik zie dat mijn collega's 'm naar vandaag hebben herpland. Tussen 15:00 en 17:00.  Heb jij daar ook bericht van gehad?


Ik zie inderdaad dat ik een mailtje heb gehad, een uurtje geleden.  Een beetje verwarrend,  maar wel erg fijn. Ik heb het verzorgingshuis gebeld. Ze zijn inmiddels op de hoogte.


Het is mij gelukt om een opmerking in de monteurs bon te laten zetten, @Anita Kolthof . Dan weet ie dus dat ‘ie even naar de 2e verdieping moet en desnoods het personeel vragen.  Dus nu kán het niet meer misgaan. 🙏


Hoi Erwin,  

De telefoon doet het weer. Heel erg bedankt voor je service.  Zonder jou was het niet zo snel voor elkaar gekomen.  Oma is ook weer blij. 

Nogmaals bedankt. 

 

Groetjes, 

Anita


Mooi zo! En graag gedaan!