Skip to main content

Voor de mensen in Amstelveen die geen verbinding hebben :  mijn ouders hebben  al sinds vrijdag geen vaste telefoonverbinding, na heeel veel bellen ben ik er achter nu dat er wel degelijk een  grotere storing is, KPN zegt nog 2 dagen minstens nodig te hebben om het op te lossen. Ik weet niet waarom er nergens melding is van n storing in amstelveen en hoe kan KPN mensen ( die helemaal afhankelijk zijn van hun vaste telefoon, zoals mijn stokoude ouders) zomaar n hele week zonder telefoon laten zitten…..


*Admin: afgesplitst van ander topic​​​​​​

Voor de mensen in Amstelveen die geen verbinding hebben :  mijn ouders hebben  al sinds vrijdag geen vaste telefoonverbinding, na heeel veel bellen ben ik er achter nu dat er wel degelijk een  grotere storing is, KPN zegt nog 2 dagen minstens nodig te hebben om het op te lossen. Ik weet niet waarom er nergens melding is van n storing in amstelveen en hoe kan KPN mensen ( die helemaal afhankelijk zijn van hun vaste telefoon, zoals mijn stokoude ouders) zomaar n hele week zonder telefoon laten zitten…..

Als er problemen met de fysieke / PSTN lijn zijn en analoge telefonie, kan het lang duren, dat is al vaker gebleken op dit KPN forum. Hopelijk heb je iets als backup bij je ouders staan, ik had eerder maar gewoon een laptop met Skype erop 24/7 aan staan, die ik dan vanaf afstand via VPN volledig kon bedienen.


nee, ze zijn bijna 90 jaar, ze hebben ooit een laptop aangeschaft  maar  gebruiken die nooit, ik kan ook niet zelf naar hen toe ik kan ze alleen berichtjes geven via een oude lieve buurman die verderop woont en vandaaag belde  een buurman op om te zeggen dat mn moeder had gevraagd mij te bellen om te zeggen dat ze nog leven, dat klinkt als n grapje maar mn vader is al meerdere malen met ambulance naar t ziekenhuis gebracht ernstige hartklachten 

Als er nu dus iets gebeurt moet mn moeder naar  de galerij op dr krukken en om hulp roepen  en  aanbellen ramen bonken  ...’elke seconde telt ^^   ik heb gevraagd of  er niet n leenmobieltje mogelijk was of zo maar dat doet de KPN niet, ook niet voor mensen die vanaf er telefoon bestaat klant  zijn :(

maar ze gaat straks naar de buurtcomputerclub voor ouderen mss kunnen ze haar daar helpen 

 


Gelukkig zijn er buren en is er wel voldoende contact / buurt-zaken lees ik. Andere optie is om een SIMkaart in een mobieltje te stoppen, die opladen en op auto-answer zetten en die met de post op te sturen. Een oude Nokia houdt het wel 1 week of langer uit in standby op alleen GSM/2G.