Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb 2 vragen.

  1. Tijdens het aanvragen van het contract met jullie heb ik aangegeven dat ik het telefoonnummer van de vaste telefoon wil behouden. Nu zie ik in een mail die ik afgelopen week heb ontvangen dat er een compleet ander nummer staat vermeld. Ga ervan uit dat dit goed komt.

klantnummer is **********

  1. Tevens zijn ze in onze gehele wijk glasvezel aan het aanleggen m.u.v. onze straat.

Is hier een reden voor?

Ons adres is ******************

Alvast bedankt

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @FJMrijn er wordt je een tijdelijk nummer toegewezen totdat de overstap rond is en heb je je eigen nummer weer terug, zo kun je toch nog even bellen en gebeld worden als overbrugging als je eigen nummer het tijdens de overstap even niet meer doet.

via www.kpnnetwerk.nl kun je zien wat de status van de aanleg van glasvezel op jouw adres is.

 


Is dat nieuw @JanD Vast nummer was toch altijd gelijk actief met de activering van een vaste aansluiting.

Mobiel krijg je wel een tijdelijk nummer, maar je kan die beter niet gebruiken want dan rekenen ze best hoge buiten bundel tarieven.


Is dat nieuw @JanD Vast nummer was toch altijd gelijk actief met de activering van een vaste aansluiting.

Mobiel krijg je wel een tijdelijk nummer, maar je kan die beter niet gebruiken want dan rekenen ze best hoge buiten bundel tarieven.

Hallo @Doornekamp33 , dat is niet nieuw, toen ik van Ziggo overstapte naar Telfort in 2018 had ik ook een tijdelijk ander nummer en bij de overstap van Tele2 naar Ziggo toentertijd idem dito.

 


Goedemiddag @FJMrijn, welkom op het KPN Forum!

Ik wil je op het hart drukken om voorzichtig te zijn met het delen van gegevens: je had privégegevens genoteerd in het topic en dan staat het openbaar. Als jij gegevens deelt, kun je dat doen via jouw Forum profiel. De informatie die je invult in de vakjes waar “Privé” achter staat, zijn alleen inzichtelijk voor de KPN moderators.

Dan het antwoord op jouw 2 vragen:

  1. Ik zie dat je gebruik maakt van de overstapservice, maar mijn collega heeft geen behoud van het vaste nummer aangevraagd. Vandaar dat er nu gesproken wordt over een nieuw vast telefoonnummer. Jammer en excuses ook dat dit niet in één keer goed geregeld is.
    We kunnen dit corrigeren zodra de overstap naar KPN gerealiseerd is. We kunnen dan alsnog nummerbehoud aanvragen. Het betekent wel dat je contact met ons moet opnemen zodra de KPN verbinding actief is, zodat wij dit voor jou in gang kunnen zetten.
    Contact opnemen kan telefonisch, op het gratis nummer 0800 0402. Mijn collega's zijn telefonisch bereikbaar van van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.

    Het mag ook via het forum! Geef dan tzt een seintje, hier in dit topic!
     
  2. Als ik de status bij de netwerkbeheerder KPN Netwerk check, dan ziet het er als volgt uit:
     

    Het graven moet schijnbaar nog beginnen in jouw straat. Ik durf niet te zeggen waarom er in de wijk al wel werkzaamheden plaatsvinden, maar in jullie straat niet… Dat is voor mij/ ons gissen. Dit kun je het beste checken bij KPN Netwerk, zij verzorgen de aanleg van glasvezel.

Hallo @FJMrijn er wordt je een tijdelijk nummer toegewezen totdat de overstap rond is en heb je je eigen nummer weer terug, zo kun je toch nog even bellen en gebeld worden als overbrugging als je eigen nummer het tijdens de overstap even niet meer doet.

Hier even een correctie, @JanD.
Ik weet eigenlijk niet beter dan dat je geen tijdelijk vast telefoonnummer toegewezen krijgt. Als je behoud van een vast telefoonnummer aanvraagt, dan is deze direct actief als de verbinding opgeleverd wordt. 
Als er geen nummerbehoud aangevraagd is, terwijl dat wel had gemoeten (zoals in de situatie van TS), dan vragen wij zodra de verbinding opgeleverd is, een tweede telefoonlijn aan met nummerbehoud. Zodra de tweede telefoonlijn met het juiste nummer actief is, zeggen wij de andere lijn met het nieuwe nummer op (uiteraard met een creditering van de kosten van één telefoonlijn).

Tegenwoordig is het inderdaad zo, zoals @Doornekamp33 het hier aangeeft:

Is dat nieuw @JanD Vast nummer was toch altijd gelijk actief met de activering van een vaste aansluiting.

Mobiel krijg je wel een tijdelijk nummer, maar je kan die beter niet gebruiken want dan rekenen ze best hoge buiten bundel tarieven.

 


Hallo @Shyrin_ dan is dat in de loop van de tijd veranderd en wist ik dat niet omdat het al weer 4 jaar geleden is dat ik overgestapt ben van Ziggo naar Telfort/KPN.

Bedankt voor de update.

 


Dat vind ik juist vreemd @JanD   van dat tijdelijke nummer, ik heb nog nooit een tijdelijk nummer gehad met de overstap, alleen een geheel nieuw nummer omdat ik van regio veranderde, ik weet dus niet anders dan dat die gelijk over gaat.