Skip to main content

Ik heb mijn vast nummer opgezegd maar wil dit graag nog annuleren. Kan dat nog?

Hallo @Bono 2 ,

Heb je het per direct opgezegd? Of per een datum in de toekomst? 

Verdere antwoord verwijderd…..


Daar komt nog bij, dat als je weer vast bellen aanvraagt, dat niet alleen je nummer vervallen is, maar ook je  (E)POTS  lijn. Je krijgt dan een VOIP lijn er voor terug. 

Maar hopelijk was je nog op tijd met annuleren …..


Hoi @Bono 2 

Beter even bellen met het gratis nummer van KPN 0800 0402
Dat gaat sneller als dit forum.

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten


Een telefoonnummer blijft zeker nog 2-3 maanden “in quarantaine” voor het werkelijk wordt vrijgegeven.  Met een beetje hulp van de klantenservice kun je binnen die tijd je eigen nummer nog wel weer terugkrijgen.


@Babylonia 

Mijn ervaring is anders. Het nummer was (ooit) bij mij direct vervallen. 

 

Maar goed, @Bono 2 hoort het vanzelf als er gebeld wordt naar 0800-0402. Kan er meteen een nieuwe aansluiting voor Vast Bellen geregeld worden.    


Dan hebben ze jou gewoon met een kluitje in het riet gestuurd.

Er kunnen altijd zaken voorkomen dat een vergissing wordt gemaakt, een account of nummer onbedoeld wordt “gekaapt" door een ander.  Of op een beslissing kan worden terug gekomen.
(Daar staan mogelijk zelfs wettelijke termijnen voor?).
En moet dat toch echt netjes weer gecorrigeerd kunnen worden.

Er staan mogelijk nog telefoonkosten open?

Om die reden blijft achterliggend het nummer altijd nog enkele maanden “bewaard” / vast gehouden.

Zie ook een ouder forumbericht van een KPN moderator:
 

 


Ok duidelijk 👍


Hi @Bono 2, welkom hier. 

Waar mogelijk doen we ons best om dit te kunnen behouden. Heb je al met ons gebeld? Dat is het snelste. Het gratis nummer is 0800 0402.

Ik hoor graag van je. 

Een telefoonnummer blijft zeker nog 2-3 maanden “in quarantaine” voor het werkelijk wordt vrijgegeven.  Met een beetje hulp van de klantenservice kun je binnen die tijd je eigen nummer nog wel weer terugkrijgen.

Dit klopt, maar is niet altijd een zekerheid.