Skip to main content

We hebben nog een set DECT telefoons die via een Experia v10A op het KPN glasvezel netwerk zijn aangesloten. Met deze set DECT telefoons hebben we op iedere etage voor noodgevallen nog de mogelijkheid om te bellen. Recent kwam ik er achter dat deze telefoons niet meer werken.

Ik heb de storingsprocedure gevolgd en de telefoons laten controleren in de KPN winkel. De telefoons zijn goed. En een DECT telefoon van de buren doet het bij ons ook niet.

In de storingsprocedure wordt op een gegeven moment een tweede telefoon poort op de Experia box geactiveerd maar op de v10A die ik heb zit maar 1 telefoon poort.

Uiteindelijk heb ik gevonden dat het probleem lijkt te zijn dat de Experia box de verbinding niet verbreekt: als ik de Experia box reset met het aan/uit knopje op de achterkant kan ik één keer naar buiten bellen maar die verbinding wordt niet verbroken als je dat op de telefoon doet. Als je van buiten naar ons vast nummer belt krijg je ook gelijk voicemail.

Het lijkt alsof KPN in de administratie een ander type Experia box heeft staan waardoor de storingsprocedure en misschien ook het configureren van de box niet goed gaat.

Een echte harde reset zoals de KPN storingsprocedure nu voorstelt wil ik niet doen omdat ik dan mijn Wifi configuratie kwijt ben en ik dat niet weer opnieuw wil uitzoeken.

Wie kan mij verder helpen?

KPN kan de telefoonverbinding op afstand opnieuw initialiseren, daarvoor even gratis bellen met 0800 0402 @IanSchets 


Dat hebben ze in de storingsprocedure al 4 keer gedaan…

(en dat is echt niet “even” 0800 0402 bellen)


Dat is een beetje lastig. 

Al is de mobiele verbinding veel betrouwbaarder dan de vaste. Zeker voor 112, wat onafhankelijk van een provider werkt.

Noteer in ieder geval je instellingen want het is uitgesloten dat er niet minstens een reset of mogelijk vervanging van het modem bij komt kijken.

Een screenshot van de instellingen is mogelijk ook een idee.

Bij deze storing is het het beste om te bellen met kpn.

Dan wordt op afstand eerst je modem gereset! Helpt dat niet dan kan er mogelijk meteen een omruil in gang gezet. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Hallo @IanSchets, is natuurlijk knap lastig als de vaste telefoon niet werkt zoals het hoort. Het beste is toch even bellen met 0800-0402. Mocht je er daar toch niet uitkomen? Vul dan jouw forumprofiel in en laat hier in het topic een reactie achter. Vervolgens ga ik voor je aan de slag. 


Jeroen_dB schrijft: Het beste is toch even bellen met 0800-0402.

Aangezien het een probleem met je vaste telefoon betreft → bel de KS met je mobiel!

BELKNOP (bel kpn).


De KS heb ik al meerdere keren gebeld met mijn mobiel. “probleem” is dat ik dan iedere keer de storingsprocedure voor de vaste telefoon moet doorlopen en die lijkt niet te kloppen met de Experia die ik heb (zie mijn eerste post). 

Ik zal eerst mij Wifi configuratie zien te documenteren (screen shots zoals gesuggereerd) en een harde reset  doen.