We hebben nog een set DECT telefoons die via een Experia v10A op het KPN glasvezel netwerk zijn aangesloten. Met deze set DECT telefoons hebben we op iedere etage voor noodgevallen nog de mogelijkheid om te bellen. Recent kwam ik er achter dat deze telefoons niet meer werken.
Ik heb de storingsprocedure gevolgd en de telefoons laten controleren in de KPN winkel. De telefoons zijn goed. En een DECT telefoon van de buren doet het bij ons ook niet.
In de storingsprocedure wordt op een gegeven moment een tweede telefoon poort op de Experia box geactiveerd maar op de v10A die ik heb zit maar 1 telefoon poort.
Uiteindelijk heb ik gevonden dat het probleem lijkt te zijn dat de Experia box de verbinding niet verbreekt: als ik de Experia box reset met het aan/uit knopje op de achterkant kan ik één keer naar buiten bellen maar die verbinding wordt niet verbroken als je dat op de telefoon doet. Als je van buiten naar ons vast nummer belt krijg je ook gelijk voicemail.
Het lijkt alsof KPN in de administratie een ander type Experia box heeft staan waardoor de storingsprocedure en misschien ook het configureren van de box niet goed gaat.
Een echte harde reset zoals de KPN storingsprocedure nu voorstelt wil ik niet doen omdat ik dan mijn Wifi configuratie kwijt ben en ik dat niet weer opnieuw wil uitzoeken.
Wie kan mij verder helpen?