Skip to main content

Mijn ouders maken al ruim 50 jaar gebruik van een vaste telefoon. In het begin was dit een met een abonnement van KPN en later via een goedkopere provider. 
Ineens is deze lijn afgesloten, want KPN ondersteunt de service niet meer. Volgens Youfone kunnen koperen verbindingen niet meer gebruikt worden. 
Ik heb al veel gebeld met diverse klantenservices en niemand kan me helpen. Ik zou heel graag in contact komen met iemand van KPN die weet waar hij het over heeft. Niet een willekeurige klantenservice medewerker die vooral kennis heeft van abonnementen…..

Hebben hier meer mensen ervaring mee?

Kunnen ze nu nog wel een modem aansluiten op een lijn die zogezegd ‘dood’ is?

Half Nederland ligt toch nog vol met koperen lijnen? 

En er is geen contact (brieven) geweest dat de lijn er af ging met een alternatief?

Vreemde gang van zaken lijkt mij, er zijn delen waar het koper uitgefaseerd (gaat) word(en), maar dan zal er wel een alternatief geboden moeten worden.


Dat is toch echt een issue voor Youfone  dus daar even aankaarten.

 


Er is 8 dagen voor de afsluiting een brief verstuurd door Youfone met als alternatief: bellen naar KPN voor een ander abonnement.

Een ander abonnement gaat ze maandelijks het dubbele kosten. En daarbij…. hoe kan je een ander abonnement afsluiten als de lijn verdwijnt…..
Glasvezel ligt er niet en dat terwijl mijn ouders toch echt in de randstad wonen.

Het liefst zou ik iemand van KPN willen spreken die een level hoger zit dan de klantenservice mensen. Maar ja, hoe krijg je dat geregeld. Via de klantenservice krijg ik geen ander nummer of een mailadres.

Dus als iemand van KPN dit leest: Graag contact met mij opnemen


Hallo @JolandaH , wacht dan de reactie van een moderator af.

 


PSTN was tot medio jaren 90 de inkomstenbron van KPN sindsdien zijn we hard op weg met het leveren van onze diensten over IP. Dit heeft gevolgen voor PSTN. Een van die gevolgen is het stoppen met de verkoop van PSTN per 1 oktober 2021.

Klanten kunnen hun telefoonnummer behouden door over te stappen op een andere product zoals VoIP Only Belbudget / Belbasis of eventueel een mobiel.

 

Het moment waarop we helemaal stoppen met PSTN komt natuurlijk ook dichterbij. Op een gegeven moment zal het aantal gebruikers dermate klein zijn dat we allemaal stoppen met deze dienstverlening.


En Youfone neemt daar dan kennelijk een voorschot op en stopt ‘meteen’ met leveren ?


Wat misschien wel een idee is is een simkaart huistelefoon.Alleen moet je dan overal een nieuw nummer doorgeven.Bij kpn is onbeperkt bellen via sim 15euro per maand.Voor sommige ouderen is zelfs een Nokia te ingewikkeld (ervaring:stuck_out_tongue_winking_eye:).


Eigenlijk is pstn veel te duur....


Wat misschien wel een idee is is een simkaart huistelefoon. Alleen moet je dan overal een nieuw nummer doorgeven. Bij kpn is onbeperkt bellen via sim 15euro per maand. Voor sommige ouderen is zelfs een Nokia te ingewikkeld (ervaring:stuck_out_tongue_winking_eye:).

Hallo @martijn197108 Heb ik ook, zie afbeelding:

Fysic FM-2950

 


Wat misschien wel een idee is is een simkaart huistelefoon. Alleen moet je dan overal een nieuw nummer doorgeven. Bij kpn is onbeperkt bellen via sim 15euro per maand. Voor sommige ouderen is zelfs een Nokia te ingewikkeld (ervaring:stuck_out_tongue_winking_eye:).

Hallo @martijn197108 Heb ik ook, zie afbeelding:

Fysic FM-2950

 

zoiets bedoelde ik!Maar als je een snoerloze wil kan je een maxcom mm35D dect nemen.


Goedemiddag @JolandaH, als ik het goed begrijp had/heb je een vast telefoonabonnement via Youfone. Heb je daarnaast ook nog internet en/of tv via hen of loopt dat via een andere provider? Als de koperlijn er igt, kan daar een abonnement over geleverd worden. Het bevreemd mij dan ook zeer dat Youfone het telefoonabonnement zomaar stop zet. Je bent hier helaas wel op het forum van de provider KPN en er is op dit moment geen abonnement bij ons toch? Dan zal je dit eerst bij Youfone neer moeten leggen. 


Er was alleen een abonnement voor vast bellen.

Youfone geeft KPN de schuld van het opheffen van de lijn, vandaar dat ik dit forum heb opgezocht. Ik heb inmiddels al zoveel gebeld met beide klantenservices dat ik daar niet meer aan begin.

Dank voor de tip van de sim huistelefoon. Dat is een veel beter alternatief dan een smartphone of nokia…. :see_no_evil:  
Op die manier is het probleem opgelost.