Skip to main content

Ik heb 3 in 1 pakket maar wil graag mijn vaste telefoon abonement omzetten in mobiel abonement kan dat 

Hallo @Sabrina 1980 ,

Dat kan : 

Je kunt dan een mobiel abonnement afsluiten via Mijn KPN, 0800-0402 of de chat. Hier kun je alvast bekijken wat de mogelijkheden zijn:  

https://www.kpn.com

Je ontvangt in ieder geval een korting, omdat je al klant bent van KPN met een thuispakket. 

 

Voor wat betreft jouw bestaande 3 in 1 abonnement, daar kun je dan jouw Vast Bellen uithalen. De kans is aanwezig dat je dan goedkoper uit bent als je jouw abonnement voortzet onder de voorwaarden van KPN Hussel. Ook dit kun je terugzien in Mijn KPN. Maar ook hier kun je tussen 8.00 en 20.00 hulp vragen van de klantenservice via 0800-0402 of de chat.    

 


Ik heb 3 in 1 pakket maar wil graag mijn vaste telefoon abonement omzetten in mobiel abonement kan dat 

Nee, doordat KPN allerlei kortingen en koppelverkoop heeft kun je wel wat regelen, maar het komt er op neer dat je vaste telefoonnummer verdwijnt en dat je een nieuw mobiel nummer krijgt.

‘3 in 1 pakket’ wordt dan dus ‘2 in 1’ (internet + TV) en mobiel staat los daarvan, is een andere afdeling van KPN, ook geheel andere techniek en ander netwerk.

Er zijn nog wel andere mogelijkheden om wel je vaste nummer te behouden en toch ‘mobiel’ te kunnen bellen, maar dat moet je dan geheel zelf regelen. KPN biedt dat niet aan.


Hoi @Sabrina 1980 en welkom op ons forum!

Ik zie dat je inmiddels 2 scenario's voorgeschoteld hebt gekregen. Het ligt er dus een klein beetje aan wat je precies voor ogen hebt. Zoals @Noordzee aangeeft dat je een nieuw mobiel abonnement wilt afsluiten met mobiel (06) nummer en jouw vaste telefoonnummer uit jouw pakket halen of zoals @tmoesel aangeeft dat je jouw vaste telefoonnummer op een mobiel abonnement wilt zetten? (dat laatste is uiteraard niet mogelijk)


Je krijgt uiteraard wel een 06 nummer bij een mobiel abonnement. Hetzelfde nummer houden is onmogelijk. 


 … of zoals @tmoesel aangeeft dat je jouw vaste telefoonnummer op een mobiel abonnement wilt zetten? (dat laatste is uiteraard niet mogelijk)

KPN kan de SIP gegevens bij het bestaande vaste nummer leveren en die kan je dan invoeren in een mobiele telefoon (Android smartphone). Heet internet bellen en is al jaren mogelijk. Heb het ook wel i.c.m. XS4ALL gebruikt. Je moet dan dus wel het nummer uitzetten in de FritzBox of Box12.

Nummer porteren naar CheapConnect of andere VoIP provider maakt het ook nog eens een stuk goedkoper.

In het verleden had ik bij Vodafone GmbH een vastelijn nummer op mijn mobiel account. Werkte binnen een straal van 2 kilometer van geregistreerd woonadres.


Hallo @Sabrina 1980 ,

Dat kan : 

Je kunt dan een mobiel abonnement afsluiten via Mijn KPN, 0800-0402 of de chat. Hier kun je alvast bekijken wat de mogelijkheden zijn:  

https://www.kpn.com

Je ontvangt in ieder geval een korting, omdat je al klant bent van KPN met een thuispakket. 

 

Voor wat betreft jouw bestaande 3 in 1 abonnement, daar kun je dan jouw Vast Bellen uithalen. De kans is aanwezig dat je dan goedkoper uit bent als je jouw abonnement voortzet onder de voorwaarden van KPN Hussel. Ook dit kun je terugzien in Mijn KPN. Maar ook hier kun je tussen 8.00 en 20.00 hulp vragen van de klantenservice via 0800-0402 of de chat.    

 

@Sabrina 1980 

Is het allemaal gelukt via de klantenservice?Â