Skip to main content

Ik heb vandaag problemen met de vaste lijn. Heb een dect telefoon die aangeeft "telefoonlijn controleren” Heb contact gehad met KPN medewerker die mij heeft geloosd door handelingen om dit probleem op te lossen. Maar wat we ook deden het euvel werd niet opgelost. Advies van haar om een andere telefoon aan te sluiten op de lijn om te kijken of het een probleem is van de binnen bekabeling. Die heb ik niet of zou die moeten kopen. Gevraagd of er toch niet iemand kan komen om te kijken naar dit probleem. Antwoord dat ivm COVID ze niemand kan sturen voordat de optie is uitgeprobeerd. Zou ook 50 euro kosten. Geen probleem maar ze stuurt niemand totdat ik de optie heb uitgeprobeerd. ?????? Verder op haar advies gezorgd dat mijn vaste lijn doorgeschakeld staat naar mijn mobile lijn. Lukte moeizaam, maar uiteindelijk wel. Verder getest of dit werkt. Wat blijkt ingesteld na 2x bellen naar mijn mobiel doorschakelen dat er 3x gebeld wordt. Ben niet blij met deze service. Hoe kan dit probleem opgelost worden door een KPN medewerker??? 

 

Hoi @LissyJane . Welkom op het forum.

Wat jammer dat jullie er niet uit kwamen. Het is inderdaad gebruikelijk om eerst alles proberen uit te sluiten. Een simpel trucje is bijvoorbeeld het DECT station loskoppelen (stekkertje uit de groene poort op de experiabox )en dan je eigen nummer bellen.

Als de lijn dan lijkt over te gaan is dit een belangrijke indicatie dat het wel eens aan het toestel kan liggen. Als je bij een losgekoppelde toestel nog steeds een ingesprekstoon krijgt is de kans veel groter dat het probleem bij ons ligt. Kun jij dit eens proberen en de uitkomst met mij delen?

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Ga ik proberen Thanks 


Laat maar weten, @LissyJane .  Uiteraard help ik je verder als hier uit rolt dat het in het KPN domein zit. 


Erwin het probleem is opgelost. En inderdaad bleek de lijn gewoon te werken. Heb nogmaals alle stekkertjes in het modem gecheckt en er bleek eentje niet helemaal goed vast te zitten. Dus binnen bekabeling. Hoera ben blij dat alles weer werkt en heb de doorschakeling naar mijn mobile ook afgehaald. Thanks voor je hulp.


Super! Fijn dat alles weer werkt. Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, weet je mij hier te vinden :-)