Skip to main content
Vraag

Vaste lijn niet bereikbaar. Krijg 'Extern' in beeld en er is veel gekraak

• December 15, 2025
  • 7 reacties
  • 0 keer bekeken

Ik heb 2 telefoonnummers thuis. Als hier naar gebeld wordt dan krijg ik “EXTERN” in beeld en als ik ze oppak dan hoor ik alleen maar gekraak… en geen verbinding/gesprek.
Telefoons zijn verder goed. Router ook al opnieuw opgestart. Niks werkt en nu kan niemand ons bereiken via de vaste lijnen.

7 reacties

• December 15, 2025

Dat verschijnsel ken ik wel, als ik het juist heb maar bij kpn kan dat meen ik niet gebeuren.
Wat voor telefoon kastje (“modem”) cq voip adapter heb je ?
En telefoon nummer van kpn of elders ?

• Auteur
  • Helper
  • December 15, 2025

Modem H369A
telefoons beide van Siemens / KPN nummers

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 15, 2025

Als je extern ziet staan, heeft de beller nummerweergave niet aan staan. ​@ropaja 

• December 15, 2025

Is dat zo ?
Dat is niet iets wat ik zou bedenken bij “extern”.
Maar goed, dat is eenvoudig te testen, er naar toe bellen met een eigen telefoon.
Maar dat zal de vraagsteller ook al bedacht hebben.

• Auteur
  • Helper
  • December 15, 2025

Als je extern ziet staan, heeft de beller nummerweergave niet aan staan. ​@ropaja 

nee .. dat is het niet. heb zelf ook al naar het nummer gebeld… Blijft “EXTERN” en kraken en geen gesprek.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 15, 2025

Beste ​@KeesYagi en ​@ropaja , het kan ook gebeuren bij internationaal bellen of vanuit bedrijven dat een nummer niet weergegeven kan worden. 

• Auteur
  • Helper
  • December 15, 2025

Beste ​@KeesYagi en ​@ropaja , het kan ook gebeuren bij internationaal bellen of vanuit bedrijven dat een nummer niet weergegeven kan worden. 

nee dat is het niet. er is gewoon geen verbinding. welk nummer ook belt