Goed werkende (bij buren getest) en gloednieuwe gigaset A690 telefoon gaat niet over en heeft geen kiestoon. Is aangesloten op Phone 1 ingang van Experiabox 12b. Alle 5 lampjes modem branden. Bij bellen op vaste lijn met m'n mobiel gaat "Phone" lampje op modem branden, maar telefoon doet helemaal niets. Kabeltje modem naar telefoon al vele malen gecheckt. Online helpdesk kpn gebeld. Geeft aan niks te kunnen doen. Iemand een tip?
Heb je het modem box12 b al eens 1 minuut uitgezet. Met de schakelaar. Bij mijn buren werkt het na die handeling alweer maanden.
Enne, je hebt toch wel een vast nummer erbij genomen? À € 2,-- p/maand.
Welkom op de community
Dankjewel Jasper en Peter voor jullie reactie. Ik heb het modem inderdaad opnieuw opgestart en (met een paperclip) gereset. Helaas zonder resultaat. Ik had contact met de kpn klantenservice en die sturen een nieuw kabeltje voor tussen modem en telefoon. Ik hoop dat die er morgen is en zal even laten weten of dat de oplossing is of dat ik verder moet zoeken.
Goed werkende (bij buren getest)
Bij de buren ook je RJ11 kabeltje getest of die nou net niet?
Nee, die nou net niet
Poortje 2 ook al geprobeerd? Andere telefoon geprobeerd? Als het phone lampje knippert betekent het dat de verbinding naar de modem goed aankomt.
Mijn twijfel zit ook tussen dat kabeltje, en de Phone1 poort zelf op het modem. We zijn benieuwd of het met het andere kabeltje werkt, anders kan je kijken of je wel een kiestoon krijgt als je het toestel op de 2e Phone poort aansluit.
Helaas, nieuwe kabel ontvangen en er in gezet maar geen resultaat. Ook poort 2 geswitched/gecheckt, maar ook dat levert niets op (KPN geeft aan dat de lijn op 1 zit en werkt). Dus nu weet ik het echt even niet meer...
Mijn advies voor Jasper nu: monteur.
Ik denk dat je hiervoor het beste een terugbelafspraak kunt maken via onze website
Ik zal contact opnemen en nogmaals een terugbelafspraak maken en de nieuwe inzichten delen. Het lijkt er toch sterk op dat er iets in het modem niet goed gaat in het doorgeven van het signaal. Dank voor ieders meedenken!!!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.