Skip to main content

Is het ook mogelijk dat de vaste telefoon via WiFi werkt of moet deze altijd bedraad zijnĀ 

Ligt aan welke telefoon je hebt. Ik heb hier een bedrade telefoon die via DECT draadloos is.Ā 


Is het ook mogelijk dat de vaste telefoon via WiFi werkt of moet deze altijd bedraad zijnĀ 

Een vaste telefoon dient altijd bekabeld op een telefoonpoort van het modem aangesloten te worden.

Als je een DECT-telefoon hebt, sluit je het basisstation bekabeld aan en de handset werkt dan draadloos, maar dat is gƩƩn wifi zoals jij dat bedoelt.

Ā 


Ja, er zijn DECT telefoons met mogelijkheid via WiFi te bellen. Google maar eens op ā€œdect telefoon met wifiā€œ.

Maar houd er wel rekening mee dat je WiFi verbinding erg stabiel moet zijn.


Ja, er zijn DECT telefoons met mogelijkheid via WiFi te bellen. Google maar eens op ā€œdect telefoon met wifiā€œ.

Maar houd er wel rekening mee dat je WiFi verbinding erg stabiel moet zijn.

Ik heb het bekeken, maar je wilt de prijzen niet weten, meer voor het zakelijke segment @Ed W.Ā 

Ā 


@JanD Maar de vraag was of hetĀ  mogelijk is, niet of het duur is.


Er zijn ook programmaā€™s om het met een slimme telefoon te kunnen doen.


@JanDMaar de vraag was of hetĀ  mogelijk is, niet of het duur is.

Dat weet ik @Ed W.Ā , maar als @Marianneke1234Ā dan op zoek gaat naar jouw info en ze ziet de prijzen, dan schrikt ze zich misschien een hoedje en is ze achteraf misschien onnodig druk geweest met zoeken, omdat ze daar niet zoveel geld voor kwijt wil of kan.

Ā 

Ā 


@JanD: Heel aardig van je, maar nu ben jij onnodig druk geweest met zoeken en ben jij je een hoedje geschrokken van de prijzen. Ik zou bijna bang worden om op dit forum te antwoorden als ik me daar zorgen om moet gaan maken.


Hallo @Ed W.Ā n.a.v. jouw reactie ben ik uit belangstelling eens gaan ā€˜googelenā€™ en kwam totĀ de conclusie dat dit echt iets is voor het zakelijke segment en voor consumenten die niet op een cent hoeven te kijken.

Voor mij hoef je niet bang te zijn, ik bijt niet, blaf hoogstens, dus gewoon blijven reageren.šŸ˜„


Allemaal bedankt voor het reageren en de moeite die gedaan isĀ 

dure oplossing zeker geen optieĀ 

ik ga eens googelen op de slimme telefoonĀ 

šŸ“ž ThanksĀ 


Een voip applicatie die ik van naam ken is ā€œbriaā€.

Zoektermen : voip sip softphone


Vroeger hadden ze van ā€œBriaā€ daar wel een gratis optie voor.Ā  Maar dat is niet meer.

Wat nog wel steeds gratis is te downloaden - stukje software van 3CX:

Ā 

(MicroSIP overigens ook: < HIER > ).


Zoals je ziet denkt de KPN community flink met je mee @Marianneke1234. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.Ā 


MizuDroid is ook een fijne SIP client. Leuk extraatje, als je een CheapConnect account hebt zie je je tegoed in Mizudroid


Ja, gebruik ik hier ook met een Android telefoon in combinatie met CheapConnect:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mizuvoip.mizudroid.app&hl=nl&gl=US


Ik bel met mijn mobiel via mijn wifi (instelling bellen via wifi ookwel VoLTE). Wel met m'n 06 nummer.Ā 

Verder is de handset van een draadloze dect telefoon draadloos. Basisstation wel met draad op modem.Ā 

Bereik van DECT is beter, tot wel 100 meter. Wifi hooguit 10 meter.