Skip to main content

Hallo, ik ben nieuw hier, dus hopelijk doe ik het allemaal op de juiste manier en kan iemand mij helpen.

Ik heb het volgende probleem: als ik met mijn vaste telefoon iemand bel, dan gaat daar wel een belsignaal over, maar hoor ik die ander (en hij mij) niet. Andersom precies hetzelfde: ik word gebeld, de telefoon gaat over, ik neem op en hoor niets, de ander ook niet. Ik dacht eerst dat het aan de telefoon lag, maar na aankoop van een nieuw toestel is het probleem nog steeds niet verholpen.. 60 euro weggegooid.. Ik heb ook geprobeerd om de telefoonkabel in het modem te verwisselen van poort 1 naar 2 en andersom, maar dat hielp ook niet. In de meterkast zit nog wel een 2e aansluiting in dat kleine witte kastje naast mijn kabel naar het modem, daar heb ik nog niets veranderd, maar ik vermoed dat daar het probleem niet zit. Wellicht in het modem zelf?

Alvast bedankt vor alle hulp!

 

Hoi @Paul Rademaker en welkom op het forum! Niet de bedoeling dat de telefonie het niet meer doet, dus ik help je hier graag bij. Goed dat je al deze stappen al hebt gedaan. Heb je het modem ook al een reset (stap 2) gegeven? Hoe gaat het dan met bellen? Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en het telefoonnummer waar het om gaat? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik de verbinding doormeten. Ook ben ik benieuwd of je alleen via de vaste telefonie bereikbaar bent, of dat je ook een 06-nummer. Zo weet ik of je niet helemaal van de buitenwereld afgesloten bent. 🙂


Hai Sanne, ik heb alleen problemen met de vaste telefonie, mobiel ben ik wel bereikbaar, gelukkig. De modem zal ik straks resetten, we zitten nu voetbal te kijken, daar zijn sommigen niet blij mee als ik dat nu doe,, 😉 Ik heb mijn profiel aangepast.


Geen probleem, voetbal mag niet verstoord worden. 😄 Voer gerust de reset uit wanneer het uitkomt. Laat je dan hier weten of het geholpen heeft? Ik ben benieuwd! 


doe ik, bedankt!


nou, dat gaat vandaag niet meer lukken vrees ik, onze jongens zitten fanatiek te gamen. Kun jij inmiddels wel zien of er ergens iets fout zit?


Even kijk of een SIP sync werkt @Sanne_M 


Ik heb inmiddels de modem gereset, en alles lijkt weer normaal te werken, bedankt!


Gelukkig! Fijn dat het nu weer werkt en bedankt voor het terugkoppelen. 😄