Skip to main content

Hallo,

Ik heb een klein probleempje met betrekking tot vast bellen.
 

Even korte voorgeschiedenis. Ik ben pakweg twee weken geleden overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel 1gbit met itv.
 

Omdat ik allemaal horrorverhalen hoorde over kpn itv heb ik ziggo nog even een maandje aangehouden. KPN itv zowel de smart tv app als de arris box geven goed beeld in mijn ogen wat een hele opluchting was.
 

Nu heb ik van de week ook KPN vaste telefonie toegevoegd aan m'n abonnement met nummerovername. Die zou vanaf vandaag actief zijn. Nu werkt de lijn wel(krijg kiestoon) maar als ik naar m'n nummer bel krijg ik de in gesprek toon, en hetzelfde als ik bel van m'n vaste telefoon naar mobiel.
 

Nu staat vaste telefoon bij m'n producten als ik inlog, nummer klopt ook. Maar als ik in m'n Experia v12 modem/router inlog, staat er bij telefoon "not registered".

Alle lampjes zijn groen op de Experia v12 behalve telefoon, en het telefoon stekkertje  heb ik in port 1 gedaan.
 

Ik heb m al aan en uitgezet overigens, maar na 12uur nog steeds die in gesprek toon.

 

Kunnen jullie me helpen? Heb me gegevens in m'n profiel aangevuld en m'n nummer in de opmerking geplaatst zodat jullie meer kunnen zien aan jullie kant.

 

Met vriendelijke groet,
Jan de Groot

Hoi @JWHdeGroot, welkom bij ons op het forum en welkom bij KPN! De ingesprektoon komt vaak als de telefoniegegevens niet goed in het modem zijn geladen. 

Met de gegevens in je profiel ben ik meteen voor je gaan kijken, en het telefoonnummer stond inderdaad nog niet in het modem. Ik heb die er nu in geprobeerd te zetten. Als ik het nu opnieuw controleer lijkt het nummer er nu wel goed in te staan.

Zou je kunnen proberen of het nu wel werkt?


Hoi @JWHdeGroot, welkom bij ons op het forum en welkom bij KPN! De ingesprektoon komt vaak als de telefoniegegevens niet goed in het modem zijn geladen. 

Met de gegevens in je profiel ben ik meteen voor je gaan kijken, en het telefoonnummer stond inderdaad nog niet in het modem. Ik heb die er nu in geprobeerd te zetten. Als ik het nu opnieuw controleer lijkt het nummer er nu wel goed in te staan.

Zou je kunnen proberen of het nu wel werkt?

 

Yep het werkt nu, heel erg bedankt Jasper.


Helemaal goed, graag gedaan @JWHdeGroot! Mochten we nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden 🙂


Helemaal goed, graag gedaan @JWHdeGroot! Mochten we nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden 🙂

Hallo @Jasper 
Ik heb nog een probleempje met de experiabox v12. Dit komt voor met bekabeld internet zowel rechtstreeks als met een switch ertussen en blijkbaar ook wifi ben ik vandaag achter gekomen.

Probleem is dat ik random mn internetverbinding verlies verlies, ik dacht eerst alleen met ethernet maar ben er vandaag achter gekomen dat het ook met wifi gebeurd. Dit gebeurt zoals ik zei random, soms elke dag soms een paar dagen 0 problemen vreemde is het gebeurd ALLEEN in de avond. Gister (6 oktober was het rond 20.45, en vandaag om 22.30), nooit overdag vreemdgenoeg. Het rare is dat op al mn tv's, telefoons, consoles, pcs ect de verbinding wegvalt maar niet op de Arrisbox waar we tv op kijken die blijft gewoon probleemloos doorgaan via de ethernet kabel.

Mijn computer staat op automatisch ip en dns en dan werkt het dan een minuut of 10 niet en hij hersteld zich automatisch weer op de pc na die tijd. Reboot van de experiabox helpt niet en reboot van de pc ook niet.

De computer geeft dmv probleem oplosser aan "uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (dns server) reageert niet". Dus het lijkt erop dat de DNS niet reageert. Die staat overigens op default(192.168.2.254) heb voor de rest niks raars ingesteld in het modem/router.

Ik heb gister toen het weer gebeurde als 2de(secondary) dns hetzelfde dns adres ingevuld(192.168.2.254) op aanraden van een collega maar vandaag gebeurde hetzelfde. Tv app geeft aan dat dns niet bereikbaar is en wederom doet de arris doet het wel gewoon. 

Harde reset heb ik al gedaan en dat loste niks op helaas. Jij enig idee? Is er de afgelopen tijd een storing op jullie DNS server ofzo of is er meer aan de hand?

Oh en de experiabox is niet benaderbaar als het gebeurd in die downtijd.


Heb voor de zekerheid ook even een nieuw topic ervoor geopend

 

 


Omdat dat een ander onderwerp is, is het beter om dat via het andere topic te bespreken inderdaad. Dan blijft het onderwerp overzichtelijk. Er zijn al mensen die je daar op weg helpen zo te zien.