Skip to main content

vaste telefoon , sinds enkele maanden hebben we wel inkomend gesprek, maar de bellers horen ons niet, geen uitgaand geluid. Ook de interne lijn hetzelfde probleem. diverse andere sets geprobeerd, maar geen resultaat. antwoord apparaat doet het ook gewoon.

 

Welkom op het forum.

Lastig als je de ander niet hoort.

Je zegt dat ook de interne lijn dat heeft. Is dat bij bellen van één handset naar de andere?

! Is je vaste telefoon aangesloten op phone 1 of 2 van de Experiabox? En welke Experiabox heb je: V8, V9, V10, V10A, andere?


Hallo Peter,

 het is v10 experia. heeft tot enkele maanden terug gefunctioneerd, toen was ineens het uitgaande geluid weg. van handset naar handset ;gaat wel over, maar geen spraak.

 


Van handset naar handset zou je gewoon moeten kunnen bellen. Dat gaat helemaal buiten de v10 om. Alleen maar via het basisstation.

Heb je 't probleem met beide handsets? Heb je dat basisstation al eens even een minuut of 3 van de stroom gehad??? En even de batterijen uit de handsets?


Hi @Allroad,  welkom hier. 

Als het intern ook niet werkt zoek ik het ook bij het toestel, maar wel vreemd dat het met een ander toestel ook niet lukt om te bellen. Heb je dit getest met een geheel ander toestel en de rest losgekoppeld? 


ik heb een panasonic handy set van 3 telefoons, en een philips handy set, en nog een vast philips toestel. alles apart geprobeerd, maar ook intern is er geen gesprek mogelijk. alles los van elkaar geprobeerd, en 1 toestel rechtstreeks op de modem aangesloten , geen verschil. 

de telefoon gaat over, ook de interne lijn, maar de beller kan ons niet horen.


ik heb net even teruggelezen, en zie dat ik niet alleen dit probleem heb bij de V10.

een beetje simpel dus dat kpn zich er met een lijntest vanaf maakt, (nee hoor, niets aan de hand) en ik al maanden zonder vaste- en interne telefoon zit.  de rekening van het totaalpakket is inmiddels € 62 ,- per maand……..

 


Toch snap ik nog steeds niet wat je met interne lijn bedoeld…. Binnen een dect set bel je intern met de verbonden handsets via de basis. Dat werkt zelfs als ie niet op een telefoonaansluiting zit. Dus ook volkomen buiten kpn om.

Maar begrijp ik nu dat je TWEE dect basisstations PLUS ÉÉN vast toestel op de poort van de experiabox hebt zitten? Dat is veel te veel. Hij is gemaakt voor ÉÉN dect basisstation. Of ÉÉN vast toestel.


Beste Peter, ik heb die dingen allemaal na elkaar getest, en niet tegelijk. er zit 1 set (panasonic) via de ontvanger aangesloten aangezien mijn lijn “goed” is volgens Kpn, ben ik andere toestellen gaan proberen. daarmee is het probleem hetzelfde, nl geen geluid naar buiten, en ook niet op de interne dua s als ik niu in mijn werkplaats op 25 m van huis zit, laat mw. de telefoon overgaan en we zwaaien door het raam . dat is communicatie.  en mijn hele antwoord apparaat staat vol omdat we de telefoon niet op kunnen nemen….


Ah, met intern bellen bedoel je dus met je mobiel naar je thuis nummer bellen.

Mijn broer gebruikt in zijn gezin alleen nog maar mobielen. Onderling bellen in één huishouden kost sowieso niks en ze hebben allemaal onbeperkt bellen/sms...

ik heb die dingen allemaal na elkaar getest, en niet tegelijk. er zit 1 set (panasonic) via de ontvanger aangesloten

Dan zou ik @Alex_P willen adviseren (vragen) om het telefoonnummer naar phone 2 om te zetten. Je zou dan toch zeggen dat SIP 1 defect is. 

Enne waarom zwaaien? Ben je de enige met een mobiel in je huishouden?


met intern bedoel ik de panasonic set, ofwel de huistelefoon, die dus ook geen geluid geeft behalve de beltoon. vervolgens moeten we communiceren met handsignalen.  als ik betaal voor een telefoon abonnement en belminuten, waarom moet ik dan mijn mobiel gebruiken? op de V 10 A zit 1 (één) telefoonlijn. dus veel mogelijkheden zijn er niet…..


als ik betaal voor een telefoon abonnement en belminuten, waarom moet ik dan mijn mobiel gebruiken?

Omdat het via de vaste telefoon (veel) duurder is dan een mobiel. Ik ben in mijn eentje dik 150 per jaar minder kwijt aan belkosten sinds de vaste eruit is.

Belonbeperkt bundel op de vaste is ook flink aan de prijs t.o.v. '’onbeperkt bellen/sms'’ mobiel.


een beetje simpel dus dat kpn zich er met een lijntest vanaf maakt, (nee hoor, niets aan de hand) en ik al maanden zonder vaste- en interne telefoon zit.  de rekening van het totaalpakket is inmiddels € 62 ,- per maand……..

 

Dat is zeker niet mijn bedoeling, ik probeer alleen wat zaken uit te sluiten om te kijken waar dit aan ligt. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik ook even mee. 
 


op de V 10 A zit 1 (één) telefoonlijn

Je gaf eerder aan de v10 te hebben. Die heeft 2 phone aansluitingen.


@Allroad, ik heb niets meer van je gehoord. Kan ik nog iets voor je doen? 


Nog hetzelfde probleem, gaat zichzelf niet oplossen .ik overweeg een overstap ..


Nog hetzelfde probleem, gaat zichzelf niet oplossen .ik overweeg een overstap ..

Met alle respect, ik heb eerder gevraagd om je profiel in te vullen en zelfs nog een herinnering geplaatst. Als je alsnog je profiel invult en mij hier een seintje geeft kan ik het alsnog met alle plezier nakijken. 


beste Alex, bedankt voor de herinnering, maar omdat deze niet zo gebruiksvriendelijke website heel veel info van mij wil, en ik vervolgens 6 x opnieuw moet inloggen om antwoord te kunnen geven.

 profiel is ingevuld , maar ik zie daar geen relevantie in.

 

 


Geen probleem, we komen er wel. Zou je het nu nogmaals willen proberen? 


Hoera,  hij doet het weer, heeft er iemand een knopje omgezet? Zo ja, bedankt hiervoor.💐


Hoera,  hij doet het weer, heeft er iemand een knopje omgezet? Zo ja, bedankt hiervoor.💐

Ik blijkbaar 😅 Graag gedaan!