Skip to main content

Een paar maanden geleden heb ik bij de overstap naar glasvezel een nieuwe Experiabox 12B geïnstalleerd en dit werkt prima. Echter enkele weken geleden valt onze vast telefoonverbinding compleet uit: we kunnen niet gebeld worden en ook niet zelf bellen (geen gehoor). Dit is dan tijdelijk op te lossen door het resetgaatje van het modem 15 seconden in te drukken, maar de volgende dag is de verbinding dan wederom verdwenen… Het lampje op het router van de vaste telefoon brandt wel steeds..

wat zou dit kunnen zijn?

Hi @SilverClean, welkom hier. 

Wat een gek probleem dit. Zoals ik begrijp heb je de modem al (regelmatig) helemaal gereset, daar zou het dus niet aan moeten liggen. Heb je je eigen toestel ook al gereset? Als je hier het merk en modelnummer plaatst kunnen we meedenken/opzoeken hoe dit moet gebeuren. 


Het is een Gigaset A705 DUO. 

Ik heb deze nog niet gereset, maar denk je dat dit het probleem zou kunnen verklaren, dan wel verhelpen?


Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, maar dat is in ieder geval een begin. Begin trouwens ook eerst met het resetten van de Box 12, dan hebben we dat in ieder geval uitgesloten.