Skip to main content

Ook bij ons geeft Experia aan dat de voice functie niet werkt. Dus de on-line tool maar gebruiken. Nou dat werkt zeg. De eerste stap geeft aan dat er in het postcodegebied geen storingen zijn. Vervolgens worden de verbinding en de instellingen gecheckt.. dat wil zeggen na nog geen halve minuut komt er een melding “ er is iets fout gegaan, probeer het later nog eens”. Op 5 verschillende tijdstippen over de dag, geprobeerd en elke keer de melding er is iets fout gegaan.

wel betalen voor vaste telefonie, maar niet kunnen bellen. Top KPN!

vaste telefoon wordt gebruikt omdat schoonouders geen mobiele telefoon hebben en erg hulpbehoevenden zijn.

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @GK58 je breekt in in het topic van iemand anders, dus we weten niet welk merk en type modem je in bruikleen hebt van KPN?

 


Experia 9


Gewoon even bellen met de klantenservice 0800-0402. 


Hi @GK58, om je goed te kunnen helpen, en om ons forum overzichtelijk te houden, heb ik een eigen topic van je reacties gemaakt. 

Rot dat de vaste telefoon van je schoonouders niet werkt. Ik lees dat je de Experia Box V9 hebt en dat je met de servicetool op onze website niet verder komt. Heb je intussen het advies van @Joep1965 gevolgd en contact met onze klantenservice gehad? Dat is de snelste weg voor hulp, en vaak het handigst in dit soort situaties. We horen graag of jullie er via die weg uit gekomen zijn. Zo niet, laat het dan natuurlijk ook vooral weten. Het forum werkt iets minder snel, maar desondanks helpen we je hier natuurlijk ook graag verder.


Hallo Alexandra

het is niet het vaste telefoon van mijn schoonouders, maar ons eigen vaste telefoon die gebruikt wordt om ons te bereiken. Mijn schoonouders hebben namelijk geen mobiele telefoons. ( hulpbehoevenden en allebei 85 jaar) Nu dit is uitgelegd :  de servicetool werkt niet, misschien dat KPN daar ook eens naar kan kijken. Klantenservice onbereikbaar. Ik kan niet bellen hè  het vaste nummer werkt niet!!
Misschien ben ik te simpel maar hoe kan ik klantenservice bereiken als de vaste lijn niet werkt? Als ik met mijn mobiele nummer ga bellen, wordt ik niet als klant herkend. Met een Sim Only .

Hoe wordt dit opgelost 

misschien dat @joep1965 nog een idee heeft

Ben misschien wel kritisch maar op geen enkele manier wordt het opgelost


Ik mag toch aannemen dat je met iedere telefoon naar de klantenservice kan bellen? Je krijgt dan wel een robot aan de lijn maar dan roep je ik wil een medewerker spreken dan zou er toch echt iemand aan de lijn moeten komen.


Heel vervelend dat je vaste toestel niet werkt. Het is wel een beetje een bekend probleem met de v9.

Je kunt met iedere telefoon, ook met je sim only, de gratis klantenservice bellen op 0800 0402. Het hoeft zelfs niet een KPN nummer te zijn.

Nog even dit: dat je schoonouders nog zelf met een vaste telefoon bellen kan ik volgen. Maar zij kunnen met die telefoon jou toch op je mobiel bellen? Je kan gewoon van vast naar mobiel bellen namelijk.


@GK58 Je kunt onze klantenservice inderdaad gratis bereiken vanaf elk telefoonnummer, zowel vast als mobiel. Dat is de snelste weg voor hulp hierbij, omdat je via die weg direct contact hebt. Vandaar dat je deze tip al eerder kreeg.

We moeten het hier doen met de informatie die je ons geeft. Het gaat dus om je eigen telefoonnummer, waarop je schoonouders jullie nu niet kunnen bereiken. Dat is lastig, zeker aangezien je al aangaf dat ze hulpbehoevend zijn. Ik hoop dat je jullie intussen op mobiel kunnen bereiken, zoals Peter ook tipt.

 

Verder zie ik dat je je gegevens in je forumprofiel hebt staan, ik heb ze erbij gepakt. De telefoongegevens zijn niet goed in je Experia Box geladen. Hierdoor werkt je vaste telefoon nu niet. Ik heb het geprobeerd, maar het lukt niet om dit van afstand voor je te herstellen. Geef de Experia Box een reset volgens stap 2. Dat lost het in de meeste gevallen op. Laat je weten of het resetten gelukt is, en of je vaste telefoon het daarna weer doet?


Even een reactie

@PeterG @Joep1965 uiteraard kun je van mobiel naar vast bellen en andersom, dat weet iedereen Echter is het bereik in de Flevopolder met mobiel net alsof je in een bunker zit, dus daar is niemand meegeholpen en zeker de oude mensen niet, ze schieten al in de stress als we niet bereikbaar zijn. En daarnaast zijn de oude mensen waar het omgaat, duidelijk geïnstrueerd en niet digitaal onderlegd, een voorbeeld:zij gebruiken nog altijd acceptgirokaarten en weten niet hoe, bij wijze van spreken, digitaal betalen werkt, internet is voor hun interniet.

@Alexandra dan de reset . Onlangs is er een uitval geweest waarbij een groot aantal leidingen geraakt zijn.

internet werkt wel op Experia, maar voice nog altijd niet. Mogelijk nog altijd een gevolg van de storing/ ontploffing 

Zal het nog eens proberen

 


JIJ hebt dus een vaste telefoon i.v.m. het 4G bereik IN huis?

Heb je dan niet "bellen via Wifi” (VoWifi) ingeschakeld op je smartphone? Dan heb je binnenshuis en binnen bereik van je wifi een bere ontvangst.

consumentenbond.nl/betaalrekening/acceptgiro-verdwijnt .


Laatste reactie op dit forum

Inderdaad kun je met mobiel naar de klantenservice bellen (zal hierop wel weer een simpel lachpoppetje krijgen van ene Jan)die heeft ook niets beters te doen. Zoals ik al had uitgelegd werkt dit niet voor de oudere mensen. Zie vorig antwoord. en veronderstellingen @Joep1965 assumptions are the mother of all f..k ups

 Bellen met klantenservice wordt je weer verwezen naar de online tool via inderdaad de robot. Sterker nog ik krijg een bericht dat ik de telefoon moet ophangen en verder moet met de online tool

Had ik al gezegd dat dat niet werkt ?t foutmelding probeer het later nog eens] zie eerste melding

Modem dan maar weer zelf gereset leidt tot geen resultaat , modem via kpn laten resetten ook geen positief resultaat

vaste lijn werkt nog steeds niet: internet en tv wel

Dan maar naar een andere provider uitkijken.

@PeterG heb Vowifi ingeschakeld op mobiel … wellicht een goede tip voor mobiel bellen en mobiel gebeld worden

vaste lijn werkt nog altijd niet

 

 

 


Wat lastig dat je niet voorbij het VRS komt.

Het schijnt dat als je niets zegt je ook na een tijdje met een medewerker ( persoon) wordt verbonden. 

Aan @Alexandra  adviseer ik sowieso een omruil van de v9 want dat zit er toch aan te komen. 


De V9 is op zich een goed modem maar wel EoL.

Je zou kunnen proberen hem via de wifimanager om te ruilen, je krijgt dan een V10(a) of Box 12.


@GK58 , is het omruilen via de wifimanager gelukt?

Het kan zonder een medewerker te spreken, dus het is vrij makkelijk te regelen.