Skip to main content

Goedenavond,

Vanmiddag ben ik er achter gekomen dat onze vaste telefoon niet meer werkt. Ik wilde “uit” bellen, ik zie wel het nummer op de telefoon, maar verder is alles dood, geen geluid niets.
Toen heb ik met mijn mobiel naar de vaste telefoon gebeld, niets, geen geluid, niets.

KPN Box 12 al een paar keer gereset, stekker van de telefoon etc eruit, maar niets helpt.

We hebben glasvezel.

Gigaset C530 hebben we.

De laatste keer dat we telefoon gehad hebben of zelf gebeld hebben is 15 sept 2022, dus de probleem zal 16-9-2022 ontstaan zijn.

Internet en TV doen het prima.

Wie heeft advies?

Bedankt alvast!

Brand het Phone lampje op je V12 ook?
En als je naar jouw vaste nummer belt knippert hij dan?
Of staat hij uit?


Het groene lampje rechts brandt en wanneer ik met mijn mobiel naar de huistelefoon bel knippert het lampje groen.


Hoi @Glasvezel1, wat vervelend dat je onbereikbaar bent! Dat het groene Phone lampje gaat knipperen als je met je mobiele telefoon naar je huisnummer belt is een goed teken. Dat betekent namelijk dat het gesprek wel aankomt op het modem, het nummer zelf werkt dus wel goed. 

Het probleem zit dus tussen het modem en het telefoontoestel. Is het een DECT (draadloos) toestel of een bekabeld toestel?

  • Als het het een DECT toestel is kan het zijn dat de handset niet verbonden is met het basisstation en dat het daardoor niet werkt
  • Als het een bekabeld toestel is kan het zijn dat de kabel niet goed zit of dat er iets anders is met het toestel

Als test kan je een ander toestel aansluiten op de eerste phone poort van de Box 12, je kunt daarvoor bijvoorbeeld een toestel lenen van buren. 


Goedemiddag, het is een draadloos toestel. Waarschijnlijk is er dan iets met het toestel aan de hand. Ik ga iemand vragen die ons met de pc helpt. Hij zal er wel uitkomen.
Bedankt voor de hulp.

Mvg Elly Bos


Als je uitbelt met je vaste telefoon rechtstreeks op het telefoonpoortje knippert hij dan ook?
Probeer dan even ook met een ander toestel.
Mocht dat niet zo zijn of niks doen, kan misschien een van onze medewerkers even SIP Herstel uitvoeren.
Hopelijk bied Jasper zijn antwoord al uitkomst.


Bedankt, ik moet nog iemand gaan bellen, hopelijk heeft hij een telefoon om te proberen. Ik zal het laten weten of hij 'm aan de praat krijgt of niet. Dat van dat SIP herstel zal ik onthouden, bedankt en een fijne avond.

BVD


Volgende week donderdag wordt er naar gekeken. 

 


Goedemiddag, telefoon doet het weer. 

  • Telefoon rechtstreeks aan modem
  • Kabels eruit
  • Modem gereset

    Fijn dat hij 't nu weer doet. Telefoon is bijna 5 jaar oud, gelukkig nog geen nieuwe nodig.
    Nogmaals bedankt voor het meedenken!

Graag gedaan @Glasvezel1, goed om te lezen dat het gelukt is!

Mochten we via deze weg nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden.